Müze kafe: Madam Efi

Yayınlanma: 13.01.2018 - 18:34
Abone Ol google-news

Türkiye’nin dört bir yanından ve yurtdışından pek çok antika eşyayı evinde toplayan İzmirli sokak sanatçısı ve koleksiyoner Erdal Çoban, topladığı eşya eve sığmayınca Alsancak’ta müzeyi andıran Madam Efi adında bir kafe açtı. Çoban, “Eskiye hep meraklıydım. Sanat ve tiyatro festivalleri dolayısıyla çok sık yurtdışına çıkıyorum ve her yerde mutlaka bit pazarlarını geziyorum. 22 ülke gezdim. Oralardan mutlaka bir şeyler satın alıp buraya getirmeye çalışıyorum. Topladıklarımı evimde biriktirmeye başladım. Ancak zaman içerisinde eve sığmaz oldu. Bu bir hastalık, aldıkça alıyorsun...” diye konuştu. Çok ilginç koleksiyon ürünleri toparladığına değinen Çoban, “Aziz Nesin’in imzalı kendi daktilosu, Zeki Müren’den imzalı ürünler, Tanju Okan’dan, Dario Moreno’dan, Barış Manço’nun kendi oyuncak treni, antika oyuncaklar var. Küçükken çok fazla oyuncağım olmadığı için sanırım oyuncakları seviyorum ve toparlıyorum. 300’e yakın teneke arabam var. 10 bine yakın 1600’lü dönemlerden bugüne fotoğraflar var. Cumhuriyet ve Atatürk ile ilgili koleksiyonlar, plaklar var” diye konuştu.

İsmi Eftelya'dan geliyor

Madam Efi isminin kızından geldiğini belirten Çoban, “4 yaşındaki kızımın adı İzmir Eftelya, ona Efi diyoruz. Kafede ticari kaygı gütmüyoruz. Kendimize, eşimize dostumuza bir şeyler içip nostaljik müzik dinleyip keyifli sohbet edebileceğimiz alan yaratmaya çabalıyoruz. Her gün sanatçılar, ressamlar, öğrenciler geliyor. Çoğu zaman üniversite öğrencilerinden para almıyoruz. Beğendikleri, alamadıkları şeyleri hediye edebiliyoruz” dedi.