Yazarlar Günün Köşe Yazıları Spor Konuk Yaşam Tüm Yazarlar
Yerel seçim, kadın derken koca bir gemimiz oldu!
Sadece Türkiye’nin değil, Akdeniz’in en büyük RO-RO gemisi, Tuzla Tersanesi’nde düzenlenen bir törenle Efephesus SeaWays adını aldı, gönderine Türk bayrağı çekildi ve bugün TIR’larını yükleyip İtalya’ya doğru yola çıkıyor! Töreni izlemeye gittim, çünkü gemileri çok severim, çünkü denizi severim; hatta erkek olsam kaptan olurdum diye aklımdan geçirirken kaptan köşkünde bir kadın kaptana rastlamayayım mı? Alev Akpınar, geminin 3. kaptanı ve tam da Kadın Haftası’nda kumanda masası Uzay Yolu’ndaki gemiden büyük, bu koca gemiyi yönetenlerden birinin kadın olması beni çok sevindirdi. Aslında geminin sahibi bir Danimarka firması olan DFDS, gemiye Türk Bayrağı çekilmiş olması ise bir hoş bir jest, çünkü aslında şirketi Selçuk Boztepe’nin başında olduğu Türk ekip yönetiyor ve gemi Türk ihraç mallarını Türk limanlarından Avrupa’ya taşıyor, oradan ithal ettiğimiz malları da Türk limanlarına getiriyor. Aklınızın karışmaması için işi başından anlatmalıyım:
Balkan ülkelerini by-pass
Türk ihraç malları bundan önce Avrupa’ya TIR’larla taşınıyordu. Yugoslavya iç savaşı ve Balkanlar’ın karışması üzerine karayolu sıkıntılı ve güvensiz oldu. Türk taşımacıları Balkanlar’ı bypass etmek için UN adı altında birleştiler ve içine konteynırları koydukları RORO adını verdikleri büyük gemiler yaptırıp Mersin ve İstanbul limanlarından İtalya’ya yolladılar. Trieste Limanı ve serbest bölgesini de kiralayan UN RO-RO, burayı bir Türk bölgesi haline getirdi. Trieste Limanı’na gelen mallar Avrupa’nın çeşitli ülkelerine TIR’larla karayoluyla ya da demiryoluyla taşınır oldu. Büyüyen ve ilgi çeken UN RO-RO, geçen yıl haziran ayında Danimarkalı taşımacılık şirketi DFDS tarafından yaklaşık 1 milyar Avro’ya satın alındı. Denizci bir şirket olan DFDS, Çin’e 6 büyük RO-RO sipariş etmiş ve bununla İngiltere-AB ülkeleri arasında nakliyecilik yapmayı düşünüyordu. Ama Brexit sonrası İngiltere Avrupa’yla yollarını ayırınca DFDS de bu en büyük RO-RO’yu Türkiye’ye getirdi. Hepsi Türk olan şirket çalışanlarının isteği üzerine Efes Antik Kenti’nden ilhamla gemiye Ephesus SeaWays adı verildi ve jest olarak da Danimarka Krallığı bayrağı yerine Türk bayrağı çekildi.
450 TIR alıyor
Gemiyi de biraz anlatmam lazım: Kaptan köşkü 10. katta. 237 metre uzunluğundaki gemiye 450 TIR yüklenebiliyor! En az 35 sene hizmet verebilecek geminin 24 kişilik mürettebatı, Kaptan Hasan Can Gümüş yönetiminde Türk denizcilerden oluşuyor. Çin’de yaptırılan 6 gemiden ikincisi de rotasını İstanbul’a çevirdi. “İhracat ve ithalat bu gemileri dolduracak kadar iyi mi görünüyor” sorusuna DFDS Akdeniz İş Birimi Kıdemli Başkan Yardımcısı Selçuk Boztepe, iyimser bakıyor; yerel seçim sonrasında ekonominin stabilize olacağını düşünüyor. Ama yine de ABD ve Çin arasındaki ticaret savaşının, Suriye’nin geleceğinin ve Akdeniz’deki çekişmenin ne olacağını öngörmenin zor olduğuna dikkat çekiyor. DFDS’nin Denizcilik Bölüm Başkanı Peder Gellert Pedersen ise “kapasitemizi artıracak ve sonsuza kadar Türkiye’de kalacağız” sözü veriyor! Efes SeaWays’in yolu açık olsun!
Yazarın Son Yazıları Tüm Yazıları
Günün Köşe Yazıları
Video Haberler
- Çorlu tren faciası davasında 6 yıl sonra karar çıktı!
- Beslenme çantalarının içi boş kaldı...
- Böylesi görülmedi: Tavuk mu horoz mu?
- Özel yeni üye kampanyasını başlattı
- Bugün 23 Nisan! Arşiv görüntüleriyle Meclis'in açılışı..
- Erdal Sağlam'dan ekonomi analizi!
- Belediye başkanı 'sıkıntı olmayan belediyemiz yok' dedi
- Özdağ'dan hükümete Dünya Bankası tepkisi
- Meclis'te gerilim
- Tarım Bakanlığı'nda 'Suriyelilere kadro' iddiası
En Çok Okunan Haberler
- ‘Haddini bilsin, tepemin tasını attırmasın’
- Kepez Belediyesi'nde yeni başkan belli oldu
- Merkez Bankası faiz kararını açıkladı
- CHP’nin yükselişi sürüyor
- 'Bir milletvekilliğine her şeyi sattın'
- Neler konuşuldu?
- Dilan ve Engin Polat çiftinin yargılandığı davada karar
- 'AK Partili bakan yardımcısının toplam maaşı...'
- Mehmet Ali Yılmaz'ın ailesinden açıklama
- Son mesai saatinde 4.5 milyonluk fatura kesilmiş