Şimdi Reklamlar

18 Aralık 2012 Salı

\n

\n

Bir zamanlar reklam sektörü bütün öteki sektörlerin önünde giden, reklam filmleriyle, müzikleriyle, senaryolarıyla ilgi gören bir sektördü. \n

\n

Kalite konusunda öncülük eden bir sektördü. \n

\n

Büyük şirketler bile reklamcıların karşısında sesini çıkartamaz, kendilerine önerileni kabul etmek zorunda kalırdı. \n

\n

Şimdilerde durum biraz değişti. Şu, medyanın da ünlü kuralı, vatandaş bunu istiyorsloganı anlaşılan reklam sektörüne de yerleşti. \n

\n

Son yıllarda reklamlarda iki yeni trend dikkatimi çekiyor. \n

\n

Biri, hemen her reklamda ünlülerin kullanılması...\n

\n

O sıralar kim bir dizide parladıysa, kim komik olarak algılanıyorsa hemen bir reklama çıkartılıyor. \n

\n

Hatta bazı ünlüler birkaç reklama birden çıkıyor. \n

\n

***\n

\n

İkinci trend de çocuksuluk...\n

\n

Çocukların reklam oyuncusu olarak kullanılmasından söz etmiyorum. O da var... Çocuklarla doğrudan ilgili ürünlerde çocuksuluk da doğal sayılır. \n

\n

Gerçi yoğurt reklamında babasıyla yoğurt paylaşınca duygusallaşan çocuk türü reklamlar beni fazlasıyla geriyor, ama onları bir yana koyalım...\n

\n

Artık en ciddi şirketler, dünyaca ünlü bankalar, büyük sanayi kuruluşları da çocuksulaştı”...\n

\n

Bütün reklamlarda bir çocuksuluk, bir oyunculuk, bir neşe...\n

\n

GSM şirketinin reklamında, kafasında antenle gezen çocuklar var. \n

\n

Buzdolabı, çamaşır makinesi, bulaşık makinesi üreten firmanın reklamında robot ve aşkı var. \n

\n

Dünyaca ünlü bir bankanın reklamında oyuncak aslan var örneğin. Ama logosundaki aslan, kraliyeti, asaleti, güvenilirliği temsil ediyor, yani pek öyle oyunsu bir durum değil. \n

\n

Bir başka banka, tam ne olduğunu çözemediğim mor renkte bir hayvan karakterini konuşturuyor. \n

\n

Bir diğeri, bir tek hayvanla da yetinmemiş, bankada sizi horoz, eşek, Bremen Mızıkacıları topluca karşılıyor. \n

\n

*** \n

\n

Şimdiden çocukları müşteri yapmak niyetinde miyiz, yoksa annelere mi sesleniyoruz; herhalde reklamcıların bir bildiği vardır...\n

\n

Mutlaka bunlarla ilgili kamuoyu araştırmaları ellerindedir. \n

\n

Bir de tabii müşterilerin artık her şeyi onlardan iyi bildiğini sandığı bir döneme geçtik. Bu nedenle reklamcılara haksızlık etmeyelim. \n

\n

Ya da kim bilir belki de geç büyüyen bir toplum olarak bu tür şeylere daha fazla ilgi duyuyoruz.

\n


Yazarın Son Yazıları Tüm Yazıları

Görüşmek Üzere... 10 Ocak 2013
Vergiler ve Zenginler 8 Ocak 2013
Kitap Korkusu 5 Ocak 2013

Günün Köşe Yazıları