Suriye'ye 7 yılda 40 bin TIR yardım gönderildi

Türk Kızılayı Genel Başkanı Kenan Kınık, iç savaşın başlamasının ardından Suriye'ye Türk Kızılayı olarak 40 bin TIR insani yardım gönderdiklerini söyledi. Kınık, çatışmasızlık dönemi ile İdlib sınırının güvenli hale gelmesinin ardından Suriyeliler için bin kalıcı konut yapımına başladıklarını kaydetti.

Yayınlanma: 01.06.2017 - 10:46

Türk Kızılayı tarafından Suriye'nin Suriye’nin İdlib kentinde kurulan Halep Düzce Şevkat Çadır Kentinde Kızılay Genel Başkanı Kerem Kınık’ın katılımıyla iftar düzenlendi. İftar öncesi ziyaret ettiği çadırlara iftarlık dağıtan Kınık ve Kızılay görevlileri, kampta kalan Suriyeliler ile sohbet etti. Suriyelilerin damak tadına uygun hazırlanan iftariyelikleri alan Suriyeliler çadırlarında, Kerem Kınık da ezanın okunmasının ardından kamp alanındaki koordinasyon çadırında Kızılay görevlileri ve sığınmacılar ile birlikte iftar açtı. Suriyeliler, Ramazan ayında kendilerini unutmayarak her iftar ve sahurda yemek ulaştıran Kızılay ve her türlü yardımı sağlayan Türkiye'ye teşekkür etti.

Türk Kızılayı Genel Başkanı Kerem Kınık, İdlib kırsalında 4 kamp kurduklarını söyledi. 1600'ü iftar açtıkları Düzce Halep kampı olmak üzere 4 kampta 12 bini aşkın insanın yaşadığını ifade eden Kınık, "Biz kamplarımızda kalan tüm insanlarımıza koruma sağlıyoruz ve yaşam standartlarını iyileştirmenin çabasını veriyoruz" dedi.

Suriye savaşının yedinci yılına girildiğini ve 11 milyonu aşkın insanın evini terk etmek zorunda kaldığını ve Türk Kızılayı'nın ihtiyaç sahiplerine her zaman destek verdiğini dile getiren Kerem Kınık şöyle dedi:

"Savaşın yedinci yılındayız ve 11 milyonu aşkın insan evini barkını terk etti. 3 milyonu Türkiye'de olmak üzere 5 milyon insan ülkesini terk etti. 7 milyon kadar insan ise Suriye içerisinde evlerini terk etti. Sadece 4 milyon insan Azez ve İdlib bölgesinde Türkiye sınırına yakın noktada barınıyor. İdlib bölgesinde bulunan 400 civarındaki kampta 700 bin insan yaşıyor ve bunlar yardıma muhtaçlar. Kızılay olarak biz bu insanları hayata tutundurmaya çalışıyoruz. Şu ana kadar insani yardım anlamında Suriye'ye 40 bin TIR insani yardım gönderdik. Yine bu süreçte 250 bin ton un AFAD ve Toprak Mahsulleri Ofisi iş birliğiyle buraya ulaştırıldı. Ancak 4,5 milyona yakın insanın her gün bu yardımlara ihtiyacı var."

BİN KONUT YAPILIYOR

Kamplarda yaşayan insanlara 3 öğün gıda desteği verildiğini Ramazan nedeniyle de iftar ve sahurda yemek dağıtıldığını anlatan Kınık, "Bu insanlara Ramazan'da yemeklerini de damak tatlarına uygun olarak seçiyoruz" dedi.

Kınık, Astana ve ateşkes dönemiyle birlikte İdlib bölgesinin çatışmasızlık alanı ilan edildiğini hatırlatan Kınık, bu durumun Suriyeliler üzerinde normalleşme belirtileri gösterdiğini ifade etti. Çatışmasızlık ile birlikte hayatın normalleşmeye doğru ilerlediği İdlib bölgesinde ölüm korkusunun sona erdiğini vurgulayan Kınık, "Son bir aydır çatışmasızlığın başlamasıyla olumlu gelişmeler yaşanıyor ve insanlar ölüm korkusunu üzerinden atıyor. Biz burada hayatın daha da normalleşmesi için çabalıyoruz. Bu amaçla kalıcı konut inşasına başladık. Şu anda İdlib bölgesinde bin konutun inşasına başlandı. Burada hayatın normalleşmesiyle insanları evlerine, belki Türkiye'dekilerin de ülkelerine dönmelerine yardımcı olmaya çalışacağız" diye konuştu.