Hyundai, Avrupa'da rekor pazar payına ulaştı
Hyundai 2022 yılında Avrupa'daki araç satış adediyle pazar payını yüzde 4.6 seviyesine çıkararak rekor kırdı.
Hyundai, Avrupa'daki pazar payını geçen yıl yüzde 4,6 ile rekor düzeye çıkardı.
Hyundai açıklamasına göre, son zamanlarda geliştirdiği yeni teknolojiler ve güçlü ürün gamıyla öne çıkan şirket, başarılı satış sonuçlarıyla da sektör genelindeki ortalamasını yükseltti.
Şirket, geçen yıl Avrupa'da 518 bin 566 adet araç satarak yüzde 4.6'lık pazar payına ulaşmayı başarırken, bu rakamın 126 bin adedini elektrikli araçlar (EV) oluşturdu. Satışlarının yüzde 21'i EV modeller olan Hyundai, grup olarak Avrupa'da 200 binden EV satmış oldu. IONIQ 5 ve IONIQ 6'nın global satışları ise 100 bin adet seviyesine ulaştı.
Hyundai'nin 2022 global satışları yıllık yüzde 1.4 artışla 3.94 milyon adede ulaştı. Buna ek olarak, Almanya, İspanya, İtalya, Fransa ve Birleşik Krallık'taki rekor performanslarla da pazar payları büyümeye devam etti.
Şirket, İspanya'da yüzde 7.3'lük bir pazar payına ulaştı. Bu rakam, 59 bin 503 adet yeni trafiğe çıkan Hyundai modelleriyle geldi.
İngiltere pazarı da Hyundai için önemli bir başarı anlamına geliyor. Şirket, yüzde 5'lik pazar payı alarak toplam 80 bin 419 adet sattı. Bu, Birleşik Krallık'ta bugüne kadarki en yüksek pazar payı olarak tarihe geçti.
HYUNDAİ TÜRKİYE PAZAR PAYI
Hyundai, tüm dünyada satış adetlerini ve marka değerini artırırken, Türkiye'de de yükselişi sürdürdü. Hyundai Assan, 2022'de 208 binden fazla araç üreterek önceki yıla göre yüzde 28 artış kaydetti. İhracat rakamları ise 2022'de 176 bin 664 adet oldu.
İzmit'te üretilen araçların yüzde 85'ini 40'tan fazla ülkeye ihraç eden Hyundai, önceki yıla göre ihracat gelirini yüzde 25 artırarak 2 milyar Euro seviyesine çıkardı.
1997'den bu yana kesintisiz olarak üretime devam eden Hyundai Assan, geçen 25 yılda 2,6 milyon adet üretip bunun 2 milyondan fazlasını da ihraç etti.
Hyundai Motor Company, 2023'te grup satışlarını yüzde 10'un üzerinde artırarak toplamda 7,5 milyon adetlik satış adedine ulaşmayı hedefliyor.
Şirketin en önemli büyüme stratejisi ise "2030'a kadar 17 adet elektrikli modeli tanıtıp yıllık 1,8 milyon adet elektrikli araç satışına ulaşmak" olarak tanımlanıyor.
En Çok Okunan Haberler
- Op. Dr. Dericioğlu başında poşetle ölü bulundu
- 500 bin TL'nin aylık getirisi belli oldu
- Suriyeliler memleketine gidiyor
- Yaş sınırlaması Meclis’te
- Marmaray'da seferler durduruldu!
- Suriye'de herkesin konuştuğu ölüm listesi
- İlber Ortaylı canlı yayını terk etti!
- Apple'dan 'şifre' talebine yanıt!
- Erdoğan'dan işgale 'isimsiz' tepki
- Suriye'nin yeni başbakanından ilk açıklama