Daha canlı vegüçlü bir beyin için bunları yapın... 

Sağlıklı beslenin:  Sağlıklı beslenmekten kasıt sağlıklı yiyecekler ve düzenli beslenme. Sağlıklı beslenmek sağlıklı yaşam tarzının da olmazsa olmazıdır.
1
Daha canlı vegüçlü bir beyin için bunları yapın... Sağlıklı beslenin: Sağlıklı beslenmekten kasıt sağlıklı yiyecekler ve düzenli beslenme. Sağlıklı beslenmek sağlıklı yaşam tarzının da olmazsa olmazıdır.
Yeterli ve sağlıklı beslenmek beyin hücrelerinin kendilerini tamir etmelerine de imkan sağlar.
2
Yeterli ve sağlıklı beslenmek beyin hücrelerinin kendilerini tamir etmelerine de imkan sağlar.
Bunun için protein, yağ ve vitaminlerle dengelenmiş bir beslenme son derece önem taşır. Beslenme alışkanlığında kesinlikle rafine şekerden kaçınmak gerekir.
3
Bunun için protein, yağ ve vitaminlerle dengelenmiş bir beslenme son derece önem taşır. Beslenme alışkanlığında kesinlikle rafine şekerden kaçınmak gerekir.
Müzik dinleyin: Özellikle klasik müzik beynin gelişmesi için çok yararlı.
4
Müzik dinleyin: Özellikle klasik müzik beynin gelişmesi için çok yararlı.
Klasik müziğin ağrı ve stresi azalttığı, kan basıncını düşürdüğü, olumlu duyguları teşvik ettiği, uykusuzluğu düzelttiği ve beyin dalgalarını düzene soktuğu çeşitli çalışmalarda ortaya konulmuştur.
5
Klasik müziğin ağrı ve stresi azalttığı, kan basıncını düşürdüğü, olumlu duyguları teşvik ettiği, uykusuzluğu düzelttiği ve beyin dalgalarını düzene soktuğu çeşitli çalışmalarda ortaya konulmuştur.
Bu nedenle klasik müziği hayatınıza daha fazla sokun ve en azından işe gidip gelişlerde ya da uyumadan önce klasik müzik dinlemeyi ihmal etmeyin.
6
Bu nedenle klasik müziği hayatınıza daha fazla sokun ve en azından işe gidip gelişlerde ya da uyumadan önce klasik müzik dinlemeyi ihmal etmeyin.
Egzersiz yapın: Egzersiz yapmak hem vücudumuz hem de beynimiz için yararlı. Egzersizle pek çok hormon salgılanır.
7
Egzersiz yapın: Egzersiz yapmak hem vücudumuz hem de beynimiz için yararlı. Egzersizle pek çok hormon salgılanır.
Bunlar stres düzeyini azaltmada katkı sağlar. Bol oksijen beyinde olumlu etkiler yaratır.
8
Bunlar stres düzeyini azaltmada katkı sağlar. Bol oksijen beyinde olumlu etkiler yaratır.
Haftada sadece bir kez aerobik egzersiz yapanlarda, yapmayanlara göre beyin fonksiyonlarında %30 iyileşme saptandığını biliyor muydunuz?
9
Haftada sadece bir kez aerobik egzersiz yapanlarda, yapmayanlara göre beyin fonksiyonlarında %30 iyileşme saptandığını biliyor muydunuz?
Bulmaca çözün: Bu tip aktiviteler beynin egzersizi. Nöronlar arasındaki bağlantıların gelişmesi ve beynin farklı bölgeleri arasında yeni ilişkiler kurulmasına yarıyor.
10
Bulmaca çözün: Bu tip aktiviteler beynin egzersizi. Nöronlar arasındaki bağlantıların gelişmesi ve beynin farklı bölgeleri arasında yeni ilişkiler kurulmasına yarıyor.
Düzenli olarak günde bir bulmaca çözerek ya da çözmeye çalışarak beyniniz için son derece önemli olan bu egzersizi gerçekleştirebilirsiniz.
11
Düzenli olarak günde bir bulmaca çözerek ya da çözmeye çalışarak beyniniz için son derece önemli olan bu egzersizi gerçekleştirebilirsiniz.
Hastalıklardan korunun: Uygun beslenme, vitamin takviyesi, gerektiğinde aşı olmak gibi önlemler hastalıklara karşı direnci artırır.
12
Hastalıklardan korunun: Uygun beslenme, vitamin takviyesi, gerektiğinde aşı olmak gibi önlemler hastalıklara karşı direnci artırır.
Zinde bir vücut zihnin işleyişini de olumlu yönde etkiler ve beynin içindeki olumsuz düşüncelerin bir anlamda temizlenmesi için de yardımcı olur.
13
Zinde bir vücut zihnin işleyişini de olumlu yönde etkiler ve beynin içindeki olumsuz düşüncelerin bir anlamda temizlenmesi için de yardımcı olur.
Sigara içmeyin: gara içmeyenlerin yaşlılık dönemlerinde sigara içenlere göre iki kat daha sağlıklı beyine sahip olduğunu biliyor muydunuz?
14
Sigara içmeyin: gara içmeyenlerin yaşlılık dönemlerinde sigara içenlere göre iki kat daha sağlıklı beyine sahip olduğunu biliyor muydunuz?
Sigaranın çok sayıdaki zararından biri de beyin sağlığını olumsuz etkilemesidir. Bu nedenle hiç kullanmamak ve sigara içilen ortamlarda bulunulmamak gerekir.
15
Sigaranın çok sayıdaki zararından biri de beyin sağlığını olumsuz etkilemesidir. Bu nedenle hiç kullanmamak ve sigara içilen ortamlarda bulunulmamak gerekir.
Günlük rutinlerinizin dışına çıkın: Muhtemelen saçlarımızı her gün aynı tarafa ayırıyor, dişlerimizi her gün aynı elimizle fırçalıyor,
16
Günlük rutinlerinizin dışına çıkın: Muhtemelen saçlarımızı her gün aynı tarafa ayırıyor, dişlerimizi her gün aynı elimizle fırçalıyor,
bluz ya da gömlek giyerken önce aynı kolumuzu geçiriyor ya da tokalaşırken aynı elimizi uzatıyoruz. 'Bunları değiştirmekle beynin canlanmasının ne alakası var' demeyin, çünkü var.
17
bluz ya da gömlek giyerken önce aynı kolumuzu geçiriyor ya da tokalaşırken aynı elimizi uzatıyoruz. 'Bunları değiştirmekle beynin canlanmasının ne alakası var' demeyin, çünkü var.
Arkadaşlarınızla vakit geçirin: Pek çok arkadaşınızın olması, onlarla gezmeye gitmeniz, eğlenmeniz, sohbet etmeniz vb. Bunlar hep kişinin beynini canlı tutan aktiviteler.
18
Arkadaşlarınızla vakit geçirin: Pek çok arkadaşınızın olması, onlarla gezmeye gitmeniz, eğlenmeniz, sohbet etmeniz vb. Bunlar hep kişinin beynini canlı tutan aktiviteler.
Bu tip fırsatları kaçırmamak hatta yoğun ve yorucu iş temposuna inat fırsat yaratmak gerekir.
19
Bu tip fırsatları kaçırmamak hatta yoğun ve yorucu iş temposuna inat fırsat yaratmak gerekir.
Bu tip yaklaşım ileri yaşlarda beyin fonksiyonlarını diğer insanlara göre %25 daha aktif tutar.
20
Bu tip yaklaşım ileri yaşlarda beyin fonksiyonlarını diğer insanlara göre %25 daha aktif tutar.