New York Moda Haftası'nda Türk imzası
Türkiye'de yarattığı John Paul Ataker markası ile New York Moda Haftası'na katılan Numan Ataker'in sergilediği 2017 yaz koleksiyonu büyük beğeni topladı.
Birbirinden alımlı 38 mankenin sunduğu 44 kıyafeti, moda dünyasının başkentlerinden biri olan New York'un tarihi postane binası içindeki Moynihan İstasyonu Skylight Salonu'nda moda severlere sunan Ataker, New York'ta gördüğü ilgiden mutluluk duyduğunu söyledi. Yoğun katılımın olduğu defileyi aralarında diplomatlar, modacılar ve gazeteciler, mağaza ve butik sahipleri, Amerikalı moda yazarları de bulunduğu konuklar izledi. Kendisini bir moda tasarımcısı olmaktan çok terzi olarak tanımlamayı tercih ettiğini söyleyen ve zarif haute couture giysileri ile görkemli bir defile düzenleyen Numan Ataker, giysilerde kullandığı kumaşlara ve ayrıntılara verdiği önemle dikkat çekti.
Eserlerinde Türkiye'nin kültürel zenginliklerinden esinlenip, bunları giysilere yansıttığını belirten John Paul Ataker markasının yaratıcısı Numan Ataker, New York'ta daha önce deneme amaçlı bir defile düzenlediğini, bu yıl ki defilenin gördüğü ilginin New York moda dünyasında, markasının başarısının onaylandığını yansıttığını dile getirdi. Ataker'in, Türkiye'nin tarihi ve kültürel zenginliklerini, etnik çizgileri, son derece zarif ve şık giysilerle harmanlayarak çağdaş kadının her zaman tercih edeceği tasarımlara dönüştürmesi büyük ilgi gördü. Defilenin ardından DHA'ya konuşan Numan Ataker, defile öncesi kumaş seçimine büyük özen gösterdiğini vurguladı.
Türkiye'de iç pazara satış yapmadıklarını, ABD'de kurdukları şirket aracılığıyla tüm eserlerinin yurtdışında satışa sunulduğunu belirten Ataker, 'Hazır giyim sektöründe uzun yıllar çalışma deneyim var. Onun ardından kumaş sektöründe bulundum. Kumaş sektöründen sonra New York'a ilgi duymaya başladım yurt dışı piyasası olarak. Burada bir şirket kurmay düşündüm ve dört yıl önce bunu gerçekleştirdik. New York moda haftasında da çok iyi tepkiler aldık' dedi. Tasarladığı ve ürettiği giysileri sunan mankenlerin seçimi konusunda da son derece titiz davrandıkların anlatan Ataker, 'Çok özel kumaşlardan hazırlanmış, çok zaman almış bir koleksiyondu. Bazı parçalarda 85-90 metreyi bulan kumaşlar kullandık' dedi.
Kullandıkları kumaşların katma değeri yüksek kumaşlar olduğunu belirten Numan Ataker, 'Kumaşların da özel olması sebebiyle koleksiyonun katma değeri çok iyi oldu' dedi. Ataker, New York'ta perakende satış fiyatlarının 600 dolardan başladığını, özel tasarım fiyatlarının da 8-10 bin dolara kadar çıktığını söyledi.
John Paul Ataker markasının ABD Yönetim Kurulu Başkanı, Numan Ataker'in kız kardeşi Kerime Ataker de, New York şubesini 2012'de açtıkların belirterek, 'Bunu tabii markalaştırmak amacıyla açtık. Biraz zaman aldı çünkü buranın piyasasını tam olarak öğrenmeliydik. Kendi ayaklarımız üzerinde durarak yaptık, bu da zaman aldı. Ama New York Moda Haftası'na katıldık ve çok iyi bir defile gerçekleştirdik' dedi. New York'ta ikinci kez defile gerçekleştirdiklerini anlatan Kerime Ataker, defilelerine Amerikalı ünlülerin de yoğun ilgi gösterdiklerini belirtti.
John Paul Ataker markasını giyen ünlüler arasında, Kelly Osborne, Tamar Braxton, Kamie Crawford, Molly Bernard, Kristen Teakman, Trey Songz, Taylor Dye, Zulay, Henao, Ahlee Keating, Danielle Moinet, Symon, Madison Marlow, Bonang Matheba, Marla Maples, Tiffany Trump ve Madeline Stuart gibi isimler bulunuyor.
En Çok Okunan Haberler
- Son anket: AKP eridi, fark kapanıyor
- Adliyede silahlı saldırı: Ölü ve yaralılar var!
- Ayşenur Arslan’ın Colani ile ilişkisi
- Serdar Ortaç: 'Ölmek istiyorum'
- Hatay’da yaşayan Alevi yurttaşlar kaygılı
- Köfteci Yusuf'tan gıda skandalı sonrası yeni hamle
- NATO Genel Sekreteri'nden tedirgin eden açıklama
- İBB'den 'Pınar Aydınlar' açıklaması: Tasvip etmiyoruz
- İmamoğlu'ndan 'Suriyeliler' açıklaması
- Edirne'de korkunç kaza