Dengeli Ve Yeterli Beslenme
Ramazan Ayı, beslenme alışkanlıklarımız ve tercihlerimizde değişikliklerin olduğu önemli bir dönemdir. Bu dönemde, yediklerimize ve içtiklerimize dikkat etmek; yeterli, doğru ve dengeli beslenmemiz açısından çok önemli.
1
Dengeli Ve Yeterli Beslenme Ramazan Ayı, beslenme alışkanlıklarımız ve tercihlerimizde değişikliklerin olduğu önemli bir dönemdir. Bu dönemde, yediklerimize ve içtiklerimize dikkat etmek; yeterli, doğru ve dengeli beslenmemiz açısından çok önemli.
Bedeninizi Arındırın
Doğru beslenme ile sadece sağlığınızı korumak değil, bedeninizi zehirlerden arındırmak ve fazla yağlardan kurtulmak da mümkün!
2
Bedeninizi Arındırın Doğru beslenme ile sadece sağlığınızı korumak değil, bedeninizi zehirlerden arındırmak ve fazla yağlardan kurtulmak da mümkün!
Sahur Öğününü Atlamayın
Günün oruç tutulmayan bölümünde, yine 3 öğün beslenmeye dikkat edin. Yatmadan önce yiyerek veya uyanıp sadece su içerek sahur öğününü atlamak; aç kalınan saatlerin uzamasına ve açlık kan şekerinin erken saatlerde düşmesine sebep olur.
3
Sahur Öğününü Atlamayın Günün oruç tutulmayan bölümünde, yine 3 öğün beslenmeye dikkat edin. Yatmadan önce yiyerek veya uyanıp sadece su içerek sahur öğününü atlamak; aç kalınan saatlerin uzamasına ve açlık kan şekerinin erken saatlerde düşmesine sebep olur.
Sahurda Lifli Ve Protein Açısından Zengin Besinleri Tercih Edin
Sahur öğününde salata, peynir, yumurta, yoğurt, tam buğday ekmeği gibi besinleri tercih edin. Vitamin açısından zengin meyve ve meyve suları tüketin.
4
Sahurda Lifli Ve Protein Açısından Zengin Besinleri Tercih Edin Sahur öğününde salata, peynir, yumurta, yoğurt, tam buğday ekmeği gibi besinleri tercih edin. Vitamin açısından zengin meyve ve meyve suları tüketin.
Su Her Şeyin Başı
Sıcak yaz günlerinde bedene, ihtiyacı olan sıvıyı vermek ayrı bir önem taşıyor. İftar ve sahur arasında en az 13 bardak sıvı tüketmeye özen gösterin. İlk tercihiniz her zaman su olsun.
5
Su Her Şeyin Başı Sıcak yaz günlerinde bedene, ihtiyacı olan sıvıyı vermek ayrı bir önem taşıyor. İftar ve sahur arasında en az 13 bardak sıvı tüketmeye özen gösterin. İlk tercihiniz her zaman su olsun.
Su Oranı Yüksek Besinler Tüketin
Salatalık, marul, domates, kavun, turp gibi sebze ve meyveler, hem su ihtiyacınızı karşılar hem de vitamin ve mineral desteği sağlar.
6
Su Oranı Yüksek Besinler Tüketin Salatalık, marul, domates, kavun, turp gibi sebze ve meyveler, hem su ihtiyacınızı karşılar hem de vitamin ve mineral desteği sağlar.
İftarda Sakin Ve Yavaş Yiyin
İftar ile orucunuzu açmaya hafif bir aperatifle veya çorbayla başlayın. Et veya sebze yemeği ve salata ile devam edin. Glisemik indeksi yüksek gıdalar (beyaz ekmek, pirinç) yerine bulgur, kepekli ekmek, kepekli makarnayı tercih edin.
7
İftarda Sakin Ve Yavaş Yiyin İftar ile orucunuzu açmaya hafif bir aperatifle veya çorbayla başlayın. Et veya sebze yemeği ve salata ile devam edin. Glisemik indeksi yüksek gıdalar (beyaz ekmek, pirinç) yerine bulgur, kepekli ekmek, kepekli makarnayı tercih edin.
Şekerden Uzak Durmaya Bakın
Şekerli ve hamurlu tatlılar yerine hafif sütlü tatlılar ve meyve tüketin. Ramazan Ayı boyunca ne kadar az rafine şeker tüketirseniz, o kadar iyi olacaktır.
8
Şekerden Uzak Durmaya Bakın Şekerli ve hamurlu tatlılar yerine hafif sütlü tatlılar ve meyve tüketin. Ramazan Ayı boyunca ne kadar az rafine şeker tüketirseniz, o kadar iyi olacaktır.
İftardan Sonra Hareket Edin
İftardan sonra, bilgisayar veya televizyon karşısına geçmek yerine, hareket edin. Kısa mesafeli bir yürüyüşe çıkmak iyi gelecektir.
9
İftardan Sonra Hareket Edin İftardan sonra, bilgisayar veya televizyon karşısına geçmek yerine, hareket edin. Kısa mesafeli bir yürüyüşe çıkmak iyi gelecektir.
Sık ve Az Porsiyonlar Tüketin
İftarda, bir anda çok fazla yiyerek bedeninize yüklenmeyin. Porsiyonlarınızı küçültün ve zamana yayın.
10
Sık ve Az Porsiyonlar Tüketin İftarda, bir anda çok fazla yiyerek bedeninize yüklenmeyin. Porsiyonlarınızı küçültün ve zamana yayın.
Yemekleri Pişirme Şeklinize Dikkat Edin
Bol yağlı ve kızgın yağda kızarmış, kavrulmuş yemeklerden uzak durun. Izgara, haşlama, buğulama gibi pişirme yöntemlerini, fırında pişen yemekleri tercih edin.
11
Yemekleri Pişirme Şeklinize Dikkat Edin Bol yağlı ve kızgın yağda kızarmış, kavrulmuş yemeklerden uzak durun. Izgara, haşlama, buğulama gibi pişirme yöntemlerini, fırında pişen yemekleri tercih edin.
Abur Cubura Hayır Deyin!
İftar ve sahur arasında ara öğün olarak abur cubur tüketmek yerine; kuru yemiş, kuru ve taze meyve gibi besin değeri yüksek gıdaları tüketin.
12
Abur Cubura Hayır Deyin! İftar ve sahur arasında ara öğün olarak abur cubur tüketmek yerine; kuru yemiş, kuru ve taze meyve gibi besin değeri yüksek gıdaları tüketin.
Tüm Besin Gruplarından Yeterli Miktarda Alın
Ramazan Ayı da diğer aylardan farksız olarak, tüm besin gruplarından tüketmeniz gereken bir ay. Süt ve süt ürünleri, meyve, sebze, et, bakliyat menülerinizde mutlaka olsun.
13
Tüm Besin Gruplarından Yeterli Miktarda Alın Ramazan Ayı da diğer aylardan farksız olarak, tüm besin gruplarından tüketmeniz gereken bir ay. Süt ve süt ürünleri, meyve, sebze, et, bakliyat menülerinizde mutlaka olsun.
Zararlı Alışkanlıklarınızdan Kurtulun
Sigara, kafein gibi sağlığa zararlı bir alışkanlığınız varsa, Ramazan Ayı'nda bu alışkanlıklarınızdan kurtulmaya bakın.
14
Zararlı Alışkanlıklarınızdan Kurtulun Sigara, kafein gibi sağlığa zararlı bir alışkanlığınız varsa, Ramazan Ayı'nda bu alışkanlıklarınızdan kurtulmaya bakın.