'Selfie'ye yeni rakip çıktı: Wealthie
Yeni araştırmalara göre yaklaşık bir yıldır dünyayı etkisi altına alan selfie yerini ‘wealthie’ modasına bırakıyor. Wealthie, İngilizce’de servet anlamına gelen ‘wealth’ kelimesinden türetildi. Wealthie fotoğraf çeken kişiler ne kadar çok para harcadığını gösterme amacı taşıyor. Bu tür fotoğraflar, arka planda alışveriş çantalarıyla veya pahalı eşyalarla gösteriş yapılan selfie’ler olarak açıklanıyor.
İndirim sitesi Vouchercloud.net tarafından 18-30 yaş arası 2 bin kişi üzerinde yapılan ankete katılanların 3’te 1’i markaların logosunu taşıyan alışveriş çantalarıyla resimler çektiklerini söyledi.
4’te 1’i özel tasarım ürünlerle ve 5’te 1’i de nakit parayla selfie çektirdiklerini belirtti. New York merkezli teknoloji ve medya şirketi Quantum Networks’ün CEO’su Ari Zoldan, “Gençler lüks tüketim markaları için etki yaratan bir kitle. Çok yakın zamanda wealthie’ler genel pazarlama stratejilerinin bir parçası olacak” dedi.
Beverly Hills’ten psikoterapist ve yazar Fran Walfish ise, “Wealthie’ler bazen materyalizmden çok kendine güvensizlikten kaynaklanıyor” diyerek wealthie’nin psikolojik yanını açıkladı.
Anketten çıkarılan bir diğer önemli sonuç ise gençlerin çektikleri fotoğraflarda en çok kendilerine odaklanmaları oldu.
Ankete katılanların yüzde 33’ü sosyal medyada en çok zamanı kendi resimlerine bakarak harcadıklarını belirtti.
En Çok Okunan Haberler
- Suriyeliler memleketine gidiyor
- İlber Ortaylı canlı yayını terk etti!
- Yaş sınırlaması Meclis’te
- İBB, Bilal Erdoğan dönemindeki taşınmazları geri aldı
- ATM'lerde 20 gün sonra yeni dönem başlıyor
- Erdoğan'dan flaş 'Suriyeliler' açıklaması
- Lütfü Savaş CHP'den ihraç edildi
- Suriye’de şeriatın sesleri!
- 'Onun ne olduğunu iyi biliyoruz'
- Hamaney 'Suriye' sessizliğini bozdu!