12 Ada'ya milli çıkarma

Bu yıl Türkiye'den 1 milyon ziyaretçi bekleyen Yunan adalarında atağa geçen Mey İçki, milli içkimiz rakının satışını dörde katladı. Uzo'nun ana vatanında büyüyen Yeni Rakı, şimdi Atina ve Selanik'e yerleşmeyi planlıyor.

12 Ada'ya milli çıkarma
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 26.08.2013 - 07:22

Dünya anasonlu içkiler pazarında önemli bir yeri olan komşumuz Yunanistan’a bağlı 12 adada atağa geçen Mey İçki, nisan-temmuz aylarında satışlarını geçen yıla göre 4 kat arttırdı. Mey İçki’nin rakı satışı, tanzimi ve teşhirinden sorumlu ayrı bir ekip kurarak başlattığı çıkarmaya, sayıları her yıl biraz daha artan Türk ziyaretçiler kadar komşudaki yemek ve içki kültürünün bizimkine yakınlığı da destek oluyor. 2002’de Türkiye’den 200 bin kişinin ziyaret ettiği Yunan Adaları’na geçen yıl gelen Türk turist sayısı 600 bini geçti. Bu yıl 1 milyonu aşması bekleniyor. Liman ve koylarda Türk tekneleri cirit atıyor, meyhaneleri Türkler dolduruyor.

Hemen hemen tüm marketlerin önündeki özel ışıklı tabelalarda, içerdeki reyonlarda, meyhanelerdeki mönü kartları, bardak, tuzluk-biberlik, peçeteliklerde, özetle her yerde Yeni Rakı’nın göründüğü Simi Adası’nda davetli basın mensuplarına bilgi veren Mey İçki’nin Üst Yöneticisi (CEO) Galip Yorgancıoğlu “Mey İçki’nin Tekel’i satın aldığı dönemde 1.2 milyon litrelik rakı ihracatı vardı. İhracat son 4 yılda 4 katına çıkarak yaklaşık 5 milyon litreyi buldu. İç pazarın tamamı ise 45 milyon litre” dedi.

Yorgancıoğlu “Mey İçki 2011’de dünya içki devi Diageo’nun bünyesine katıldıktan sonra Yeni Rakı birçok ülkede Diageo’nun portföyüne girdi ve ciddi bir dağıtım avantajı yakaladı. Dünyanın her tarafında duty-free’lerde bulunuyoruz” diye konuştu.

 

Hedef İlk 10

Bu yıl Türk turist açısından önemli olan Rodos, Kos, Simi, Patmos, Kalimnos, Mikonos, Leros, Midilli ve Sakız adalarına öncelik verdiklerini belirten Yorgancıoğlu, şöyle konuştu: “İlk aşamada Yunan adalarındaki restoranların yüzde 20’sine girdik. Vizyonumuz, 2020’ye kadar Yeni Rakı’yı global içkiler pazarında en değerli ilk 10 marka arasına sokabilmek. Türkiye hazinesine dolaylı ve dolaysız vergi katkımız 2012’de 1.6 milyar lirayı buldu. ÖTV de katıldığında 2.1 milyar liraya yükseliyor. Alkollü içkilerden elde edilen toplam 4 milyar 634 Milyon liralık ÖTV gelirinin yüzde 35’i bizden.”

 

40 milyon dolar ihracat

Geçen yıl 1.2 milyar lira net ciro elde eden Mey İçki’nin yıllık ihracatı 40 milyon dolar civarında. Şirketin istihdamı binin üzerinde. 2004’te Rakı 20 ülkeye ihraç ediliyordu. Bugün Mey İçki’nin 40’dan fazla ülkeye ihracatı var. Mey İçki, iki yılda satışlarını yüzde 15 artırdığı Kıbrıs’ta, Fransa’da, İngiltere’de ve diğer ülkelerde festivallere katılıyor, rakı kültürü projeleri ile tanıtım yapıyor. Şirket ihracatının yüzde 40’ını Almanya’ya yapıyor. Yeni Rakı Almanya’da ilk 5’e giriyor. Yorgancıoğlu, “Yurtdışına ihraç ettiğimiz rakı, 70’lik şişe hesabıyla yılda 7 milyonu geçiyor. Hedefimiz önümüzdeki 5 yılda bunu da ikiye katlamak” dedi.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler