ajanstan gelen deneme2
ajanstan gelen deneme2
90’lı yıllarda Mazda,Türkiye’de bir fırtına gibi esiyordu. Sportif ve farklıtasarımlı otomobilleri, Mazda’nın o yıllardarakiplerinin önüne geçmesini sağlamıştı. Örneğin 323 modelininfarları katlanan versiyonunu şu anyollarda görsek, hala birçoğumuz için çekicigelir.
Ayrıca, 323’ün yerine gelen Lantis modelide markanın başarısını iddialıtasarımı ile 90’lı yılların sonuna kadar sürdürdü.90’larda ki başarısınınaksine, ülkemizde 2000’lerin başından beri işler Mazda’nın istediği gibi gitmiyor. Atılan adımlar, üretilen güzel otomobiller Mazda’nın umduğunu bulmasına yardımcı olmadı. Bunun sebebi, Mazda’nın Türktüketicisinin ihtiyaçlarına yönelik bir motor-şanzıman kombinasyonunuülkemizde sunmamış olmasıdır. 90’lı yıllarda sunulan güçlü benzinlimotorlar o zamanlar tercih sebebi olabilirdi, fakat aradan geçen zamanile Türkiye dünyanın en pahalı benzinini kullanmaya başladı. Bu durumister istemez otomobil kullanıcılarının motor tercihlerini doğrudan etkiledi. Artık piyasada güçlü
benzinli motorların yerini, verimli dizel motorlar aldı. Bu yenilikçi dizelmotorları otomatik şanzımanla beraber sunan markalar ise yüksek satışrakamlarına ulaştı.
Yeni Mazda 6, sportif tasarımı, elit duruşu, kalitesi ve başarılı sürüşhissiyle gerçekten çok güzel bir otomobil. Rakipleri ile karşılaştırıldığındafarklı duruşu hemen fark ediliyor. Otomobil de görev yapan 2.0 lt hacminde ve 164 hp gücündeki benzinli motor teknik verileri ile nispeten tutumlu ve yenilikçi olduğunu kanıtlıyor, fakat 2.0 lt olmasınınneden olduğu vergi dezavantajı yüzünden etiket fiyatı 117.250 TL’den başlıyor. Yanlış okumadınız. Bu rakam tüm önemli rakiplerinin başlangıç fiyatından bir hayli yüksek. Sınıfında artık 1.6 lt motor seçeneği sunmayan marka neredeyse kalmamış iken, hatta premiummarkaların bir üst sınıfta bile 1.6 lt motor seçeneği sunmaya başladığızamanda , Mazda’nın yeni 6’da sunduğu tek motor seçeneğinin 2.0 ltbenzinli motor olması gerçekten çok üzücü.
Mazda, Türk milletinin dünyanın açık ara en pahalı benzinini kullandığınıhatırlamalı. Bu güzel otomobilin fiyatının bu kadar yüksek olmasının sebebinin vergi dezavantajı yaşatan yüksek hacimli bir motor sunmasıolduğu anlaşılıp, acilen düşük hacimli bir motor seçeneğinin ürüngamına eklenmesi gerekiyor. Ayrıca, Mazda dizel motor ve otomatikşanzıman ikilisini Türk tüketiciyle buluşturduğu anda, 2010’lu yıllarMazda için Türkiye’de 90’lı yıllar kadar parlak geçecektir.
5 Eylül 2013
En Çok Okunan Haberler
- Son anket: AKP eridi, fark kapanıyor
- Adliyede silahlı saldırı: Ölü ve yaralılar var!
- Türkiye'nin 'konumu' hakkında açıklama
- Ayşenur Arslan’ın Colani ile ilişkisi
- Hatay’da yaşayan Alevi yurttaşlar kaygılı
- Serdar Ortaç: 'Ölmek istiyorum'
- Kalın Colani'nin yolcusu!
- Erdoğan'a kendi sözleriyle yanıt verdi
- Türkiye'den Şam Büyükelçiliği'ne atama!
- NATO Genel Sekreteri'nden tedirgin eden açıklama