Ali Koç: Teknolojik yıkımın çaresi sürekli büyüme

Teknolojinin insan gücüne gereksinimi azalttığını anlatan Ali Koç: Bizde her yıl 1- 1.5 milyon kişi istihdama katıldığı için durum daha zor. Çözüm için sürekli büyüme şart.

Ali Koç: Teknolojik yıkımın çaresi sürekli büyüme
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 18.02.2018 - 22:32

İstihdamın genel olarak sorun olduğunu, bunda gelişen teknolojinin de büyük payının bulunduğunu dile getiren Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili Ali Koç, Türkiye’de ise her yıl istihdama 1-1.5 milyon kişinin katıldığını hatırlatarak, “Dolayısıyla bizim sürekli büyümemiz lazım ki istihdam ihtiyacı artsın bu insanlara da iş imkânı sağlansın” dedi. Beko’nun, Barcelona Futbol Kulübü’nün (FCB) ana sponsoru ve idman sponsoru olmasının ardından düzenlenen basın toplantısında ayrıntıları anlatan ve soruları yanıtlayan Ali Koç, toplumsal fayda konusunda Beko ve Barcelona’nın benzer değerler taşıdığını belirtti. Barcelona Kulübü Vakfı Başkan’ının vakfın gelirlerinden bahsettiğini aktaran Koç, “Her futbolcunun kontratında gelirinin yüzde 0.5’ler mertebesinde sosyal sorumluluklara ayırması şartı var. Hatırlarsınız, bizim şirketlerde de yüzde 0.5 ile yüzde 2 arasında vergi sonrası kârdan Vehbi Koç Vakfı’na hibesi oluyor” diye konuştu.

İdman forması ilk

Koç, gerek İspanya’daki bilinirlikleri ve pazar payı gerekse de dünya çapındaki bilinirliklerinin oldukça arttığını kaydederek, yeni nesil sponsorluk anlaşması yaptıklarını dile getirdi. “‘İlk yaptığımız anlaşmada o zamana kadar Barcelona, kola reklam almıyordu. İlk kola giren biz olduk. Bugün geldiğimiz nokta, sahadaki formayla antrenmanın ayrı pazarlanması. Anladığım kadarıyla ana sponsor yapılan anlaşmada rakam çok büyüdüğü için formada kalmış. İlk defa idman formaları, idman sahası, idman sahasının etrafına sponsorluk yine bir ilk oluyor. Dolayısıyla bizim açımızdan şanslı bir durum. Yayıncı kuruluşun dışında CNN’de Barcelona ile ilgili bir şey gördüğünüz zaman idmandan oluyor” diyen Koç, Türkiye’de spora olan sponsorluk ilgisinin her geçen gün azaldığına işaret etti.

Yapıcı rekabet şart

Ali Koç, Barcelona sponsorluğunun markanın bilinirliğini, pazar payını ve fiyatlandırma gücünü artırdığını belirterek, saha dışında büyük resmin daha sağlıklı, bilinir, değerli ve cazip olması için yapıcı rekabetin gerektiğini aktardı.

Doğru yoldayız

Beko olarak doğru yolda olduklarının altını çizen Koç, “Son dönemde Afrika, Pakistan, Hindistan, Asya piyasası ve dünyada tutunmanın en zor olduğu Amerika piyasasında bu gibi anlaşmalarla ve inovatif ürünlerimizle hepimizin gurur duyacağı bir noktaya geleceğiz. Bizim de bir global markamız var. Çok doğru yoldayız” dedi. Barcelona ile başlatılan işbirliğinin küresel marka yolculuğu açısından çok doğru olduğunun altını çizen Koç, FCB’nin dünyada 300 milyon, Çin’de 3.5 milyon hayranı olduğunu hatırlatarak bınun Beko markasına ciddi kazanımları olduğunu anlattı.

Bindiğimiz dalı kesiyoruz

Türkiye ile İspanya ekonomisi arasında uçurum olmadığı halde, Türkiye’de birçok kulüp maç formalarına bile sponsorluk bulamazken, İspanyol kulüpleri antrenman formalarını dahi satar hale geldi. Türkiye’nin eksiği nedir diye sorulduğunda Ali Koç’un verdiği yanıt şöyle; “ FC Barcelona’nın hedefleri bir milyar dolar. Sponsorları krallar gibi hissettiriyorlar. Bizde sponsorluk ilgisi dediğiniz gibi her geçen gün azalıyor. Burada muhtelif nedenler var ama biz sporun birleştirici yanını, gerçek ruhunu ortaya çıkardığımız zaman bu sorunları daha iyi çözeceğiz. Bugün Türkiye’de bir marka ‘X takıma verirsem öbür ikisine de vermem lazım yoksa markam zarar görür’ diyorsa, bir şeyleri yanlış yapıyoruz. Oysa bizim rekabeti de yapıcı yapmamız lazım.Bunu topyekûn yapmamız lazım çünkü bindiğimiz dalı kesiyoruz.

Oysa Barcelona ile olan sponsorluğumuza, sponsorluk değil, işbirliği diyoruz. Türkiye’de son dönemde gördüğümüz farklılık yaratan, sponsorluktan ziyade bir yolculuk olan bir birlikteliğe kulüp marka işbirliğine Vodafone-Beşiktaş belki en yakınıdır. Belki dediğimi tarif eden bir şeydir ama bunun norm haline gelmesi lazım. İspanya markasına İspanya birinci liginin çok büyük katkısı var. Keza Premier ligin de. Bir sene zarar edebiliyorsun. İkinci sene kâr etmen gerekiyor yoksa denetleniyorsun. O yüzen burada lig sağlıklı. Sektörün nasıl ilerlediğini anlamak istiyorsanız daha önce Katar 34 milyon Avro veriyordu. İdman sahası dahil. Şimdiki 54 milyon veriyor idman sahası hariç.

Kulüp almıyoruz

Koç Holding’in İngiltere alt liginden kulüp satın alacağı yönündeki iddiaların doğru olmadığını da vurgulayan Koç, “Şu anda 2. ve 3. liglerden takımlar alıp üst liglere taşıyarak gelir elde etmek isteyen yatırımcılar olduğunu biliyorum. İsmini veremeyeceğim bir yatırımcı 3. ligden bir takım almış. 2. lige çıktığın zaman 40 milyon dolar oluyorsun. İş, yatırım olarak bakıyorlar”’ diye konuştu. Koç, son istihdam verileriyle ilgili bir sorumuz üzerine istihdamın, sadece Türkiye’de değil tüm dünyada bir sorun olduğunu belirterek, “Teknolojinin artısı, eksisine bakıldığında istihdama etkilerini görüyoruz. İnsan gücü ve becerisine ihtiyaç azalıyor. Bu nedenle bu insanların hangi alana kanalize edileceği de büyük önem taşıyor. Genç işsizliği İspanya’da yüzde 25 seviyelerinde. Bizdeki durum çok daha iç açıcı. Teknolojinin istihdam üzerinde oluşturduğu etkinin olumsuz bir sosyal etkisi olacağını görüyorum. Bizim ülkemizde ise istihdamda az da olsa bir artış var. Büyük resme baktığınızda çok daha iyi bir noktaya gelmemiz lazım. Bizim gibi ülkeler için çok daha zor çünkü her sene 1-1.5 milyon kişi istihdam piyasasına giriyor. Dolayısıyla bizim sürekli büyümemiz lazım ki istihdam ihtiyacı artsın bu insanlara da iş imkânı sağlansın” dedi.

Hedef birincilik

Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı Fatih Kemal Ebiçlioğlu, projenin nasıl bir etki oluşturacağının ayrılan kaynaktan daha önemli olduğunu ifade ederek, “Sadece Beko olarak, son 17 yıldır Avrupa’da aralıksız olarak en hızlı büyüyen markayız” dedi. Ebiçlioğlu, Beko’nun İspanya pazarında yıllar içinde 25. sıradan 3. sıraya yükseldiğini kaydederek, “Hedefimiz ilk olmak. Bu ortaklığın amacı, global yolculuğa çıkmış bir markanın, bu yolculukta başarılı sonuçlar elde etmesine katkı sağlamasıydı. Şu ana kadarki sonuçlar bunu doğrular nitelikte” diye konuştu. Arçelik AŞ Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Zeynep Yalım Uzun da marka bilinirliklerinin İspanya’da yüzde 34’ten yüzde 40’a geldiğini, tüketicilerin tercih etme oranının da iki katına kadar yükseldiğini bildirdi.

Pazar payı artacak

Arçelik AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Hakan Bulgurlu da Barcelona gibi bir kulüpte on milyonlarca kişinin idmanları izlediğini, dolayısıyla bu sponsorluğun da çok önemli olduğunu söyledi. Barcelona’nın izleyicisinin sadece markayı görmekle yetinmediğini, iletişim içerisine girdiğini dile getiren Bulgurlu, “Bu yüzden bizim için çok kıymetli” dedi. Barcelona sponsorluğunun kulüp olarak ayrı bir yere koyulması gerektiğini aktaran Bulgurlu’nun verdiği bilgi şöyle:

-Büyüme alanlarımız sadece Avrupa değil, Asya, Yakın Asya, Pakistan, Çin ve ABD. İnanın ABD’de bile çok ciddi şekilde sevilen ve izlenen bir kulüp.

-Bu sponsorluğun bize olan etkisi sadece Avrupa değil, bütün dünya, öyle bakmak lazım. Avrupa’ya geldiğimizde de Beko’nun Avrupa’da bir numara olma hedefi var.

-Barcelona sponsorluğunun son 3 yılda bize çok önemli bir marka bilinirliği getirdiğini gördük. Bu bize hem fiyatlandırma hem de değeri yüksek ürünler satabilme kabiliyeti getiriyor. Bu da bizim için çok önemli bir evrim.

-Son 3 yıldır evinde Beko olmayan insanlar mağazaya gidip Beko istiyor. Bu ortaklıkla beraber pazar payı daha hızlı artacak.

-Sadece Çin’de İspanya’daki Barcelona hayran ve seyirci kitlesinin kat kat fazlası var. n Çin’de bir mağazanın en iyi köşesinde, fiyat olarak en yukarıya konumlanmış marka Beko ve ilk gözünüze çarpacak olan Barcelona işbirliği. Bu bize farklı bir güç katıyor. Bizim hedefimiz dünya. Yüzde 20 büyüme öngörüyoruz.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler