'Ambalajlı süt ürünleri pazarı yüzde 8 büyüdü'

Pınar Süt Genel Müdürü Ergun Akyol, Türkiye'de ambalajlı süt pazarının geçen yıl yüzde 8 büyüdüğünü, üretilen çiğ sütün yüzde 50-60'lık bölümünün kayıt dışında olduğunu söyledi.

'Ambalajlı süt ürünleri pazarı yüzde 8 büyüdü'
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 20.05.2011 - 09:03

Pınar Süt Genel Müdürü Ergun Akyol, AB ülkelerinde yıllık ortalama kişi başına 89 kilogram süt tüketildiğini, Türkiye'de son yıllardaki artışa rağmen bu rakamın henüz 26 kilogram olduğunu, ülkede günde 2 bardak süt tüketme alışkanlığını yerleştirmeyi hedeflediklerini ifade etti. Süt tüketiminin artırılması ve çocuklara süt içmeyi sevdirmek amacıyla sürekli yeni ürünler üzerinde çalıştıklarını, tüketicilerin bilinçlendirilmesi ve eğitim çalışmalarına aktif olarak katıldıklarını söyleyen Akyol, tüketimin artması konusunda okul sütü projelerini önemsediklerini ifade etti.

Pınar Süt'ün günlük bin 400 ton çiğ süt işleme kapasitesine sahip olduğunu, 2010 yılında cironun yüzde 20 artarak 577 milyon liraya ulaştığını dile getiren Akyol, ihracatta dengeli büyüme stratejisi benimsediklerini kaydetti. Türkiye süt ve süt ürünleri ihracatının yüzde 21'ini tek başına gerçekleştiren Pınar Süt'ün, geçen yıl 29 milyon dolar ihracat geliri elde ettiğini ifade eden Akyol, ihracatın toplam net satış içindeki payının yüzde 8'e ulaştığını bildirdi.

İhracatta en başarılı ürün olan Pınar Labne'nin 29 ülkeye ihraç edildiğini ve Ortadoğu pazarının yönlendirildiği Dubai pazarında yüzde 45 pazar payı ile liderliğin sürdürüldüğünü ifade eden Akyol, ihracat gelişimini farklı ürünlerle hızlandırmak istediklerini kaydetti. Akyol, süt piyasasında fiyat dalgalanmasının hem üretici hem sanayiciyi olumsuz etkilediğine dikkat çekerek, ''Sektörün karlı bir şekilde hayatına devam edebilmesi için uzun vadede istikrar çok önemlidir. Fiyat istikrarının sağlanması için verilen teşviklerin uzun vadeli olması ve devlet politikası olarak uygulanması gerekiyor'' dedi.
 

Yüzde 15 büyüme hedefi

Sütte kayıt dışılık sorununun tüm çabalara rağmen artarak devam ettiğini ifade eden Akyol, sözlerini şöyle sürdürdü: ''2010 yılında Türkiye'de ambalajlı süt ürünleri pazarı yüzde 8 büyüme gösterdi. Türkiye yaklaşık 12 milyon ton üretimle dünya sıralamasında halen 15'inci sırada bulunuyor. Türkiye'de yılda üretilen yaklaşık 12 milyon ton sütün sadece yüzde 27'si büyük süt işletmeleri tarafından işleniyor. Üretilen çiğ sütün yüzde 20'si üreticilerin kendi tüketimi ve işlemesi için kullanılıyor, yüzde 20'si sokak satıcıları tarafından ambalajsız olarak satılıyor. Yüzde 33'ü de küçük işletmeler durumundaki mandıralar tarafından değerlendiriliyor. Dolayısıyla üretilen çiğ sütün halen yaklaşık yüzde 50-60'ı kayıt dışı olarak görülüyor.''

Süt pazarında alım gücünün ve sağlık bilincinin artmasıyla iletişim olanaklarının artmasının markalı ürünlere talebi artırdığını ifade eden Akyol, uzun ömürlü süt pazarında yüzde 27 payla liderliği koruduklarını, 2011 yılında yüzde 15 büyüme oranını yakalamayı hedeflediklerini sözlerine ekledi.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler