Bakan Yıldırım GSM şirketlerini savundu
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, cep telefonları ile arama yapıldığında ekranda beliren "aktif aramalar" yazısının kontör kaybına neden olduğu iddialarıyla ilgili olarak "basında yer alan haberlerin doğruluğu konusunda bilgi talebi içeren tüketici başvuruları intikal etmiş olup sözkonusu durumdan mağdur olduğunu bildiren herhangi bir tüketici şikayeti ulaşmamıştır" dedi.
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, MHP Adana Milletvekili Yılmaz Tankut'un, "Cep telefonları ile arama yapıldığında ekranda beliren 'aktif aramalar' yazısının kontör kaybına neden olduğu" yönündeki iddialara ilişkin soru önergesini yanıtladı. Telekomünikasyon Kurumu'na basında, iddialarla ilgili yer alan haberlerin doğruluğu konusunda bilgi talebi içeren tüketici başvurularının yapıldığını belirten Yıldırım ancak söz konusu durumdan mağdur olduğunu bildiren herhangi bir tüketici şikayetinin ulaşmadığını kaydetti. Bakan Yıldırım Avea, Vodafone ve Turkcell'in uygulamaları hakkında da bilgi verdi.
"Abone talep etmediği sürece telesekretere yönlendirilmiyor"
Telesekreter hizmetinin hiçbir Avea hattı için otomatik olarak tanımlanmadığı ve abone tarafından özel olarak talep edilmediği sürece abonenin hattına gelen hiçbir çağrının Telesekreter servisine yönlendirilmediğini belirten Bakan Yıldırım, Avea tarafından "abonenin telefonu kapalı veya ulaşılamazken arayanların ücretlendirilmediği" ni kaydetti.
"Vodafone da ücretlendirmiyor"
Vodafone'nun "aktif aramalar" şeklinde bir ifade yerine "etkin aramalar" ifadesini kullandığını vurgulayan Bakan Yıldırım, ekranında "etkin aramalar" yazısının görüldüğü çağrılarda abonenin, arama yaptığı zaman kendisinin ya da aranan abonenin ekstradan ücretlendirilmesinin söz konusu olmadığını bildirdi. Gerek "Vodafone arayanı bildir" servisine yapılmış olan yönlendirme gerekse de abonenin kendisinin yaptığı yönlendirmelerden ötürü, aramanın yönlendirildiği numaraya herhangi bir ücretlendirme yapılmadığını vurgulayan Yıldırım, abonelerin Vodafone arayanı bildir servisi dışında kendilerinin aktive ettiği bir yönlendirme mevcut ise bunu kendi istekleri dahilinde gerçekleştirmiş oldukları ve isterlerse bu yönlendirmeyi iptal edebileceklerini söyledi.
"Turkcell'de anons ücretsiz sesli mesaj ücretli"
Turkcell'in "Kim Aramış" servisini otomatik olarak uyguladığını belirten Yıldırım, aranan kişiye ulaşılamadığını bildiren anonsun ücretsiz olduğunu ancak anonsun ardından sinyal sesinden sonra sesli mesaj bırakılmasının ise ücretli olduğunu söyledi. Yıldırım, "Ülkemizde hizmet sunan GSM şirketleri ile Telekomünikasyon Kurumu arasında imzalanmış olan imtiyaz sözleşmeleri mevcuttur ve GSM firmaları bütün faaliyetlerini bu sözleşme çerçevesinde yürütmektedirler. Gerek Telekomünikasyon Kurumu düzenlemelerine ve gerekse imtiyaz sözleşmelerine aykırı olan hiçbir faaliyete izin verilmemektedir" dedi.
En Çok Okunan Haberler
- Rus basını yazdı: Esad ailesini Rusya'da neler bekliyor?
- Esad'a ikinci darbe
- Türkiye'nin 'konumu' hakkında açıklama
- İmamoğlu'ndan Erdoğan'a sert çıkış!
- Çanakkale'de korkutan deprem!
- Naci Görür'den korkutan uyarı
- Kalın Colani'nin yolcusu!
- Kurum, şişeyi elinin tersiyle fırlattı
- 6 asker şehit olmuştu
- Erdoğan'a kendi sözleriyle yanıt verdi