'Çarşı markasıyla yeniden dönüyoruz'
Boyner Büyük Mağazacılık Yönetim Kurulu Başkanı Cem Boyner, "Çarşı'yı yaklaşık yedi yıldır nadasa bırakmıştık. Daha önce açsaydık erken olacaktı, geç kalsaydık bu kez de müşterilerimiz unutacaktı. Çarşı ile müşterileri arasında bir aşk bağı var. Şimdi Çarşı tam kıvamında sektöre yeniden geri dönüyor" dedi.
Boyner Büyük Mağazacılık Yönetim Kurulu Başkanı Cem Boyner, Boyner Büyük Mağazacılık olarak gelecek üç yılda iki kat büyüme, Boyner Mağazaları ve Çarşı dahil toplam 235 bin metrekareye ulaşmayı öngördüklerini belirterek, "Boyner Mağazaları dört nala büyümeye devam edecek. Çarşı mağazaları da bu büyümeye önemli bir katkı yapacak. 2013 yılı sonuna kadar 22 yeni Çarşı mağazası açarak 35 bin metrekare yeni satış alanına ulaşmayı hedefliyoruz" diye konuştu.
'Çarşı mağazaları yeni orta sınıf için'
Boyner Büyük Mağazacılık AŞ'nin son beş yıllık performansını değerlendirmek ve Çarşı mağazalarının yeniden sektöre dönüşünü duyurmak amacıyla Boyner Büyük Mağazacılık Yönetim Kurulu Başkanı Cem Boyner ve Boyner Büyük Mağazacılık Genel Müdürü Aslı Karadeniz ile bir basın toplantısı düzenledi. Boyner Büyük Mağazacılık AŞ'nin 2011 yılında yüzde 22'lik cirosal bir büyüme hedeflediğini belirten Karadeniz, "Organik büyümemizi sürdüreceğiz. 2011'de toplam 21 bin 500 metrekare yeni satış alanı açacağız. İlk çeyrekte ise yüzde 20.6'lık bir büyüme sağladık" dedi. Genel Müdür Aslı Karadeniz, Türkiye'de yeni bir orta harcama grubu oluştuğunu ve bu grubun sosyo-ekonomik grup özelliklerinden bağımsız bir harcama modeli olduğunu belirterek, Çarşı'nın bu kitlelere yönelik hizmet vereceğini söyledi. Karadeniz bu yıl içinde yedi Çarşı mağazası açacaklarını, 2013 sonuna kadar da toplam mağaza sayısını 22'ye çıkaracaklarını ifade ederek "Çarşı mağazalarını müşterilerimize yeniden armağan etmenin mutluluğunu yaşıyoruz. Çarşı, perakendede çağdaş mağazacılığının en güzel örneği olmaya devam edecek.2012'de yedi ve 2013'te de sekiz Çarşı açacağız" diye konuştu.
'Ankara'ya değil, müşteriye bakarız'
Toplantıda soruları da yanıtlayan Boyner Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Boyner, genel ekonomik durumun perakende sektörü üzerindeki etkilerine yönelik bir soruya, "Biz Ankara'ya değil, müşteriye bakarız. Müşterimizin yüzde 50'si ekonomik gelişmeden heyecan duyarsa biz de müşterimizin dediğine kulak kabartırız. Türkiye ekonomisinin dinamizmi bizi heyecanlandırıyor. Biz geleceğe pozitif olarak bakıyoruz. Bu nedenle de yatırımlarımızı ve büyüme hızımızı artırıyoruz" şeklinde yanıt verdi. Boyner, neden yeni bir markayla çıkmadıkları yolundaki bir soruya da şu karşılığı verdi: "O zaman 30 Çarşı vardı. Şu anda 61 mağazayız. O zaman 30 bin metrekare idik, şimdi 120 bin metrekareyiz. Niye nadasa bıraktık diye sorulursa, 1995-2003 arasında dünyada department store kategorisinde bir cazibe kaybı gerçekleşti. Yaklaşık bu 10 yıllık sürede herkes bir bocalama yaşadı. Biz de yaşadık o bocalamayı ve Nisan 2004'te ciddi bir değişim programı açıkladık. Büyük bir risk aldık ve markamızın ismini de değiştirdik. Ve bu değişiklikte Boyner ismine müşterilerimiz karar verdi. Biz de bu şekilde Boyner'e geçtik. Dönüp geriye bakmadık. Çarşı ile müşterilerimiz arasında hala bir aşk bağı olduğunu biliyoruz ve bunu hissediyoruz. Bizim için yeni bir markaya gitmek yerine, tam kıvamında olan Çarşı markasını tercih ettik. Hala unutamadığımız, çok sevdiğimiz bir marka var. Bu nedenle yeni bir marka arayışımız olmadı."
En Çok Okunan Haberler
- Korgeneral Pekin'den çarpıcı yorum
- Colani’nin arabası
- Suriye'yi nasıl terk ettiğinin ayrıntıları ortaya çıktı!
- Petlas'tan o yönetici hakkında açıklama
- Petlas Yönetim Kurulu Üyesi Özcan, uçakta olay çıkardı
- Komutanları olumsuz görüş vermedi, görevlerinden oldu
- 148 bin metrekarelik alan daha!
- '100 yılda bir görülebilecek akımın başlangıcındayız'
- Milletvekilleri Genel Kurulu terk etti!
- Çiçekçiyi yumrukla öldürmüştü: İstenen ceza belli oldu