CGV Türkiye’yi üs yaptı

800 milyon dolarlık yatırımla gelen ve 200 milyon dolar daha yatırım planlayan Güney Koreli CGV, Avrupa’ya Türkiye’den ulaşacak.

20 Ekim 2018 Cumartesi, 21:35
Abone Ol google-news

 

İki yıl önce 800 milyon dolarlık yatırımla Cinemaximum markasıyla hizmet veren Mars’ı satın alarak Türkiye sinema pazarına giren CGV Mars Entertainment Group, Türkiye’yi üs ilan etti. İki yılda 224 milyon lira yatırım yapan grup, beş yılda 200 milyon dolar daha yatırım planlıyor. Avrupa pazarına da Türkiye üzerinden açılmayı planlayan grubun üst yöneticileri Seul’da Türk gazetecilere şirketin gelecek planlarını anlattı.

CGV Global Üst Yöneticisi Seo Jung, Türkiye’ye iki yıl önce girdiklerini, o dönem ülkeye tek seferde yapılan en büyük yatırımı yaptıklarını dile getirerek, “Ne kadar çok risk alırsanız geri dönüşü o kadar çok olur diye düşündük. Şimdi Anadolu’ya yoğunlaşacağız. İçerik üretimine ağırlık vereceğiz. Evet şimdi durum biraz daha belirsiz, kur krizi var ama sinemayı kurtaracak olan döviz kuru değil, iyi hikâyeler ve iyi içerik. Bunları bir araya getirirsek Türkiye sinema piyasası gelişir” dedi.
Güney Kore’de 51 milyon nüfusa yılda 200 milyon bilet satıldığını anlatan Jung, Türkiye’de 81 milyon nüfusun yılda 70 milyon sinema bileti aldığını belirterek, “Türkiye’de sinemanın en büyük düşmanı hava. İnsanlar mayıstan eylüle kadar tatile gidiyor ve sinemaya gidilmezmiş gibi bir algı var. Biz bu algıyı yıkmak istiyoruz” diye konuştu.

Kur değil, hikâye...

Türkiye’nin kur krizini yakında atlatacağına değinen Jung, “Jeopolitik konumundan dolayı hep spot ışıkları altında olan bir ülke” dedi.

Jung, Türkiye’nin güzel tarihi hikâyeler, umut veren bir dizi ve yapım sektör ve geniş coğrafyaya sahip olduğunu belirterek, “Türkiye’de iyi yapımcılar var, ellerinden tutacağız, onları iyi projelerde destekleyeceğiz. Dizi ihracı konusunda işbirliği yapacağız” diye konuştu. Türkiye’nin içinden geçtiği ekonomik durumun düşüncelerini değiştirmediğini söyleyen Jung, uzun dönemli plan yapan bir şirket olduklarını ve Türk piyasasına güvendiklerini dile getirdi.

Güney Kore’nin yanı sıra ABD, Çin, Vietnam, Endonezya, Meyanmar, Rusya ve Türkiye olmak üzere toplam 8 ülkede de faaliyet gösteren şirketin Türkiye’de çalışan sayısı 1486. Grubun, Türk yapımcılara verdiği destek yıllık 30 milyon lira.

Mardin ve Bingöl’e sinema

CGV Mars Entertainment Türkiye Üst Yöneticisi Dong Won Kwok ile  4OX ve CGV Future Business Üst Yöneticisi Choi Byung Hawn, Türkiye’nin her yerine dünya standartlarında sinema hizmeti götürmeyi amaçladıklarını, yatırımların rotasını Anadolu ve Doğu illerine çevirdiklerini söyledi. Daha önce sinema olmayan illerde de açılışlar yaptıklarını anlatan Kwok, “Erzurum, Şanlıurfa, Adıyaman, Çorum, Yozgat gibi birçok şehirde Cinemaximum markası ile yer almaya başladık. Son olarak, 2018 Eylül’ünde Bingöl’de ilk,  Mardin Kızıltepe’de ikinci sinemayı açtık” dedi.
2018’in ilk yarısında Cinemaximum markası ile 38 ile yaygınlaşan şirketin 100. sinemayı Ankara Atakule’de açacaklarını söyleyen Kwok, halen 884 salon ve 121.348 koltuk ile sinemaseverlere hizmet verdiklerini anlattı.

Borcumuzu  ödeyeceğiz

Seo Jung: Türkiye’ye geldikten sonra Türkiyeli olduk. Bizi dışarıdan gelen biri gibi görmeyin. 70 yıl önce Türk kuvvetleri bize destek oldu. Bunu unutmayız. Borcumuzu geri ödeme çabasındayız. Jung’un verdiği bilgiye göre, dünyanın 5. büyük sinema zinciri olan grup Asya’da pazar lideri.