Çocuğunuzun ruh dünyası çizimlerinde gizli
Ondokuzmayıs Üniversitesi (OMÜ) Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ali Boğa, resmin çocuklar için bir ifade biçimi olduğunu belirterek, çocukların resimlerinde ruh dünyalarıyla ilgili ipucu verdiklerini vurguladı.
Ondokuzmayıs Üniversitesi (OMÜ) Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ali Boğa, yaptığı açıklamada, okul öncesi dönemde çocukların sözle ifade edemediklerini resimle ifade ettiklerini belirtti.
Çocukların yaptıkları resimlerden, ruh dünyalarıyla ilgili ipucu bulunabileceğini söyleyen Boğa, şöyle konuştu:
''Okul öncesi dönem çocuğun ilk sembol ve şematik anlatım basamaklarında bulunduğu bir dönemdir. Çocuğun çevresindeki varlıklar, resimlerinin konusudur. Bu yaştaki çocukta hacim ve mekan kavramı olmadığı için resmi yüzeye serpiştirilmiş semboller ve şemalar halinde yapar. Renk konusunda bilinçli değildir. Duygu ve sezgilerine göre boyarlar.
Çocuklar resimlerinde isteklerini, öfkelerini, kaygılarını, nefretlerini, sevgilerini, sevinçlerini renk ve şekiller yardımıyla yansıtırlar. Mor, kahve rengi, siyah, gri, mavi tonları çocuğun melankolik ruh halini, kırmızı, yeşil, sarı, turuncu gibi canlı renklerin ağırlıklı olarak kullanması ise çocuğun mutlu ve huzurlu bir çocukluk geçirdiğini gösterebilir.''
Prof. Dr. Boğa, çocukların resimlerinde sevmedikleri kişileri küçük veya canavar gibi, sevdikleri kişileri ise büyük ve güzel çizebileceklerini de vurguladı.
Yartıcılık ve resim
Resim yapmanın çocukların yaratıcılığını geliştirdiğini vurgulayan Prof. Dr. Boğa, okul öncesi dönemde çocukların içini doldurmaları için verilen hazır resimlerin ise çocukların yaratıcılıklarına zarar verdiğini söyledi.
Boyayı taşıran çocuğun kendisini başarısız hissederek resim yapmaktan soğuyacağını, ''bana bir kedi çizer misin'', ''bana bir uçak çizer misin'' diyerek büyüklerinden yardım isteyeceğini anlatan Boğa, ''Çocuktan yetişkin gözüyle ve mantığı ile resim yapması istenmemelidir. Çocuğu kısıtlayıp bir kalıp içine sokmak çocukta yaratıcılığın gelişmesini engeller'' dedi.
Prof. Dr. Boğa, çocuğun yaratıcılığının gelişmesi için görüş ufkunun genişletilmesi gerektiğini bunun için sanat eğitmeninin çocuğa seçenekler sunması, uygun malzemeyi, uygun araç gereci, uygun zamanda uygun çocuğa vermek gerektiğini de ifade etti.
En Çok Okunan Haberler
- Türkiye'nin 'konumu' hakkında açıklama
- Son anket: AKP eridi, fark kapanıyor
- Kalın Colani'nin yolcusu!
- Çanakkale'de korkutan deprem!
- 35 milyon TL değerinde altın sikke ele geçirildi
- Naci Görür'den korkutan uyarı
- Erdoğan'a kendi sözleriyle yanıt verdi
- Adliyede silahlı saldırı: Ölü ve yaralılar var!
- Türkiye'den Şam Büyükelçiliği'ne atama!
- Kurum, şişeyi elinin tersiyle fırlattı