Diyet yapanlara yeni yıl sofrası için 10 öneri

Ziyafet sofralarıyla özdeşleşen her türlü lezzetin bir arada bulunduğu yılbaşı sofrasının, azimle devam ettirdiğiniz diyeti sonlandırmasını istemiyorsanız bu yazıyı okumanızda fayda var…

24 Aralık 2012 Pazartesi, 11:02
Abone Ol google-news

Yeni yıla sağlıkla girmek için yılbaşı sofrasında nasıl yemek yememiz gerektiğini Hisar Intercontinental Hospital Beslenme ve Diyet Uzmanı Elif Karacanoğlu’ndan öğrendik.


•\tYılbaşı gecesi sizin için önemli olsa da vücudunuz için değil. Bunu aklınızdan çıkarmayın!
•\tDiyet yapıyorsanız bir günden bir şey olmaz, bugün istediğimi yiyeyim, yarın dikkat etmeye başlarım düşüncesinden kurtulun. Yılbaşı gecesinde ani ve aşırı gıda tüketimi, vücudunuzu zorlayarak dengenizi bozar.
•\tSofranın başından kalkmamayı düşünüyorsanız öncelikle midenizi yormayacak çorbayla hafif bir başlangıç yapın.
•\tArdından ana yemek yerine salatalar, zeytinyağlılar gibi, sindirimi kolay yiyeceklerle devam edin.
•\tAna yemekte özellikle et yemekleri ve aşırı yağlı gıdalardan mümkün olduğunca kaçının.
•\tÇok sevseniz bile kızartmalardan uzak durun.
•\tLif ve su oranı yüksek, şeker, yağ ve kalorisi az olan sebze ve meyveleri tüketin.
•\tTatlısız olmaz diyenlerdenseniz yemeğin hemen üzerine değil; birkaç saat sonra ara öğün gibi bir porsiyonu geçmeyecek şekilde yemeği tercih edin.
•\tDiyabet hastasıysanız tatlandırıcı kullanılarak yapılan tatlılardan tüketin.
•\tBir arada yenmez diye düşündüğünüz tatlı ve eti bir arada tüketin. Çünkü proteinli gıdalar, tatlıdaki şekerin emilimini yavaşlatıp, kan şekerinin çok yüksek seyretmesine engel olur.
•\tAteşle barutu bir araya getirmeyin; yani alkolle kırmızı eti bir arada tüketmeyin. Her ikisinin de toksik etkisi çok yüksek olduğu için toksik bileşenlerin atılımı karaciğerinizi yorar.
•\tAlkol almayı planlıyorsanız 1-2 kadehi geçmeyin. Ertesi gün de mutlaka bol su için. Bol su tüketimi alkolün olumsuz etkilerini atmak için vücudunuza yardımcı olacaktır.
•\tBol su tüketin. Yılbaşı gecesi gece geç saatlere kadar oturulacağı ve sürekli bir atıştırma hali düşünülürse tüketiminize en az 1 litre daha suyu ekleyin. Ancak bu artı miktarı yudum yudum ve tüm geceye yayarak tüketin.

Diyet yapanlara özel yılbaşı mönüsü
•\tEzogelin çorba
•\tYaban mersinli sos ile hazırlanmış sebzeli biftek/ hindi dolması
•\tKuru meyveli pirinç pilavı
•\tKözlenmiş patlıcan salatası
•\tKırmızı biber dolması
•\tHaydari
•\tFava
•\tNar ekşili acılı ezme salata
•\tIspanaklı- peynirli tepsi böreği
•\tMercimek köftesi
•\tPancar turşusu
•\tKabak tatlısı- cevizli