'Düzenlemenin tek kazananı İmam Hatip Lisesi mezunları'

Türk Girişim ve İş Dünyası Konfederasyonu (TÜRKONFED) Başkanı Celal Beysel, YÖK'ün yeni katsayı düzenlemesinin, bu haliyle sadece imam hatip lisesi mezunlarına avantaj sağladığını belirtti.

'Düzenlemenin tek kazananı İmam Hatip Lisesi mezunları'
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 23.07.2009 - 11:25

Türk Girişim ve İş Dünyası Konfederasyonu (TÜRKONFED) Başkanı Celal Beysel, yaptığı yazılı açıklamada, YÖK'ün üniversiteye girişteki yeni kararlarını değerlendirdi.

Sınav sayısının artmasının öğrencileri daha çok çalışmaya, daha bilgili olmaya zorlayacağını belirten Beysel, katsayının kalkmasını bir yanlışın düzeltilmesi olarak yorumladıklarını kaydetti.
 

Yeni sistem sayesinde meslek eğitimini seçen becerili genç sayısının artacağının, ancak daha yapılması gereken pek çok değişiklik olduğunun altını çizen Beysel, meslek eğitiminin TÜRKONFED'in ve üye derneklerinin temel çalışma konularından biri olduğunu hatırlattı.
 

Celal Beysel, YÖK'ün bu kararının meslek liseleri önündeki psikolojik duvarı kaldırmada etkili olacağını, ancak bu koşullarda, eğitim kalitesi düşük ve müfredatı genel liselerden farklı olan meslek liseleri mezunlarının üniversiteye girmelerinin pratikte kolaylaşmadığını kaydetti.

Beysel, şöyle devam etti: ''Biz meslek eğitiminin amacının, zorlu rekabet koşullarında çalışan iş dünyasına kalifiye eleman yetiştirmek olduğunu düşünüyoruz. TÜRKONFED bu misyonu yüklenen gerçek meslek liselerinin kalitesinin yükseltilmesi ve katsayı engelinin kaldırılması gerektiğini yıllardır söylüyor. Ancak, yeni sistem bu haliyle sadece imam hatip lisesi mezunlarına avantaj sağlıyor. Halbuki imam hatiplerin iş dünyasının talep ettiği donanımlı elemanları yetiştirmediğini, bu bağlamda gerçek meslek liseleri olmadığını anlamak gerekiyor.''

Meslek liselerinin yüksek teknik bilgiye ve pratiğe sahip teknik elemanı yetiştirebilen kurumlar olması gerektiğini ifade eden Beysel, TÜRKONFED'in 2006 eğitim raporunda da yer almış olan ''İmam hatip liseleri, meslek eğitiminin değil, din eğitiminin ve/veya genel eğitimin bir alt başlığı olarak tartışılmalıdır'' tezlerini tekrarladıklarını kaydetti.

Beysel, ''Eğitimde çok büyük kalite sorunlarımız varken, kaynaklar yetersizken, öğretmen ve derslik açığı her gün artarken, işsizlik kronikleşmiş, sanayici kalifiye eleman bulmakta güçlük çekerken sadece katsayıları kaldırmak gerekli ancak çok yetersiz bir adım olmuştur'' görüşünü ifade etti.

İlk ve orta eğitimin temel sıkıntılarının, akademik eğitimdeki yetersizliklerin, akademik eğitim ile meslek eğitiminin farklılıklarının ve bu konularda yapılması gereken kapsamlı reformların da bugün eşzamanlı ve önyargısız olarak tartışılıyor olması gerektiğini belirten Beysel, onlarca yıldır eğitim üzerinden siyaset yapıldığını, Türkiye'nin geleceğe güvenle bakabilmesi için eğitimin, siyasete alet edilemeyecek kadar hayati bir unsur olduğunun anlaşılması gerektiğini kaydetti.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler