'Efsane Cuma' gününde 2 milyon ürün satıldı

Dünyada alışveriş çılgınlığının had safhaya çıktığı 'Efsane cuma' gününde, Türkiye genelinde 2 milyonu aşkın ürün satıldığı belirtild.

30 Kasım 2019 Cumartesi, 15:10
Abone Ol google-news

Related Digital’in verilerine göre, Efsane Cuma kampanyaları en çok satın almanın gerçekleştiği güne oranla 8 kat daha fazla satın alma getirdi. En çok sipariş verilen saat dilimi 00.00-01.00 olurken, en çok sipariş de 22-34 yaş aralığındaki kullanıcılardan geldi. Efsane Cuma'da 2019'da 2 milyon 265 bin ürün satışı gerçekleştiği belirtildi.

Kullanıcıların yüzde 75’i mobilden gelirken, satışların yüzde 60’ı bilgisayardan gerçekleşti.

Markaların cirosuna en çok etki eden kategoriler giyim ve kozmetik, ev dekorasyon, cep telefonu ve aksesuarları, beyaz eşya ve küçük ev aleti, bilgisayar ve aksesuarları oldu. E-postalarda en çok kullanılan kelime bu yıl da “indirim” oldu.

"EFSANE CUMA İÇİN YAZ AYLARINDAN İTİBAREN ÇALIŞIYORDUK"

Açıklamada görüşlerine yer verilen Related Digital Üst Yöneticisi (CEO) Sedat Kılıç, aralarında Este Lauder, Ikea, GAP, Siemens, Turkcell, GarantiBBVA, Allianz’ın da bulunduğu çok sayıda ismin global çözüm ortağı olduklarını, Türkiye’de de Akbank, Boyner, Gittigidiyor gibi sektörünün önemli oyuncularına hizmet verdiklerini anımsattı. 

Omnichannel (çoklu kanal) pazarlama platformu hizmetleri, yapay zeka destekli büyük veri analizi, segmentasyon, kişiselleştirme, pazarlama çözümleri ve ürün önerileriyle bine yakın şirketin çözüm ortağı olduklarını belirten Kılıç, “doğru kampanyanın”, “doğru kişilere ulaşmasına” katkıda bulunduklarını aktardı.

Kılıç, Efsane Cuma kampanyalarına yönelik çalışmalara yaz aylarında başladıklarını belirterek, “Yüzlerce markaya özel kampanyalar oluşturulması konusunda destek olduk. Müşterilerimize Efsane Cuma kampanyaları yaparken dikkat etmeleri gereken detayları aktardık. Kampanya hazırlıkları, teknik destek ve olası aksaklıklara anında müdahale için sürekli nöbetçi personel tutuyoruz.” ifadelerini kullandı. 

Sedat Kılıç, yalnızca ABD’de bu yıl 90 milyar dolara yakın alışveriş yapılmasının, dünyada ise 200 milyar doları aşan bir hacim beklendiğini belirtti. 

Efsane Cuma kampanyalarının yoğun olarak yapıldığı ülkelerde insanların yüzde 58’inin en az 1 şey satın aldığına dikkati çeken Kılıç, şunları kaydetti:

“Dünya genelinde erkekler, kadınlara göre daha fazla alışveriş yapıyor. Bu oran yüzde 53’e, yüzde 47. Ülkemizde ise yüzde 58 oran ile kadınlar Efsane Cuma'da daha fazla alışveriş yapıyor. Kullanıcıların yaş ortalamasına baktığımızda da ilginç bilgiler ortaya çıkıyor. Örneğin sepet ortalaması en düşük olan grup 30 yaş altındakiler. Ancak totalde en çok alışveriş yapanlar da yine 30 yaş altındakiler.” 

Çoklu kanaldan alışveriş imkanı sunan markaların alışveriş sepet ortalamasının, bunu sunmayan şirketlere göre iki kat daha fazla olduğunu belirten Kılıç, “Omnichannel marketing, kampanya dönemlerinde daha da kritik bir önem kazanıyor.” değerlendirmesinde bulundu.