"Eğitim almamış imamlar öğretmenlik yapıyor"

CHP'li Topuz, eğitim formasyonunu almamış imamların okullara öğretmen olarak görevlendirildiğini öne sürerek Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu'ya, "Okullarımıza öğretmen olarak din adamlarını görevlendirmesi eğitim kurumlarının yapısının dinsel olarak değiştirilmeye mi çalışılmaktadır" diye sordu.

Abone Ol google-news
Yayınlanma: 28.10.2010 - 10:41

İzmir, Çorum, Edirne ve Diyarbakır'dan sonra Gaziantep'te eğitim formasyonunu almamış imamların okullara öğretmen olarak görevlendirildiğini öne süren CHP Muğla Milletvekili Fevzi Topuz, konuyu TBMM gündemine taşıdı. CHP'li Topuz, Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu'ya, "Okullarımıza öğretmen olarak din adamlarını görevlendirmesi eğitim kurumlarının yapısının dinsel olarak değiştirilmeye mi çalışılmaktadır" diye sordu.

CHP Muğla Milletvekili Fevzi Topuz, TBMM Başkanlığı'na, Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu'nun yanıtlaması istemiyle soru önergesi verdi. Son yıllarda öğretmen atama dönemlerinde en çok atama yapılan branşlardan birinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi branşı olduğunu belirten Topuz, şöyle dedi:
"Bazı okullarda bu derslere branşları dışında öğretmenler görevlendirilmiştir. Bazı okullarda ise öğretmen formasyonu almamış kişiler derslere girmektedir. 'İmam-öğretmen' uygulamasıyla öğretmen formasyonu olmayan kişilerin öğrencilere ders verdirilmemesi gerekmektedir."

"Eğitim kurumlarının yapısı dinsel olarak değiştirilmeye mi çalışılıyor"

"Okullarımıza öğretmen olarak din adamlarını görevlendirmesi eğitim kurumlarının yapısının dinsel olarak değiştirilmeye mi çalışılmaktadır" diye soran CHP'li Topuz, Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu'ya, şu soruları sordu:
"Okullarımızda kaç din adamı ders vermektedir? Bu kişiler hangi derslere girmektedirler?
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi branşında olan kaç öğretmen idari görevlerde bulunmaktadır?
"'İmam-öğretmen' uygulamasıyla öğretmen formasyonu olmayan kişilerin öğrencilere ders verdirilmesine ne zaman son verdireceksiniz?"


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler