"Elektrikli otomobile hazırız"
Otomotiv yan sanayinin, Renault'un 110 milyon avro yatırımla Bursa fabrikasında üretip, 80'den fazla ülkeye ihraç edeceği ''Fluence'' modelinin elektrikli versiyonu için parça tedarik edebilecek potansiyele sahip olduğu bildirildi.
Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Genel Sekreter Yardımcısı Cüneyt Kalkan, otomotiv ana ve yan sanayi arasındaki ilişkinin, dünya ve ay arasındaki ilişkiye benzediğini ifade ederek, ana sanayinin hazır olduğu bir projeye yan sanayinin de uyum sağlayacağını ve uyum sağlamak zorunda olduğunu söyledi.
Kalkan, yan sanayinin bu doğrultuda sürekli yatırım yaptığını, gelişen teknoloji ve yüksek teknoloji ürünü araçlara ayak uydurmaya çalıştığını vurgulayarak, ''Günü kurtarmaya çalışan, kısa sürede oyunun dışında kalır. Oysa otomotiv yan sanayi, sprinter değil, maraton koşucusudur'' dedi.
Türk otomotiv yan sanayinin, 60-70'li yıllardan 1995 yılına kadar kemikleşen bir yapıya sahip olduğunu ve iç pazara yönelik üretim yaptığını hatırlatan Kalkan, yan sanayinin bu tarihten itibaren, Renault Station ile birlikte ihracata başladığını ve bugün, 100'den fazla ülkeye ihracat yaptığını kaydetti.
Kalkan, otomotiv ana sanayinin bu süreçte kendi iç pazarını besleyen konumdan tüm dünyayla eş zamanlı, aynı teknolojiye sahip araç üretir konuma geldiğini, yan sanayinin de buna ayak uydurduğunu belirterek, 1 milyon araç hedefini aşan sektörün, 2015'te 2 milyon araç üretmeyi hedeflediğini, bunun da yan sanayiyle birlikte başarılacağını kaydetti.
"Otomobil parçalarının yüzde 90'ı Türkiye'de üretilebilir"
Cüneyt Kalkan, elektrikli otomobil parçalarının üretimi konusunda da yan sanayinin üzerine düşeni yapabilecek güce sahip olduğunu ifade ederek, şu bilgileri verdi: ''Bir araç, 5-6 bin farklı parçanın bileşkesinden oluşur ve yan sanayimiz, bunun yüzde 90'ını Türkiye'de üretebilecek teknoloji ve kapasiteye sahiptir. Mevcut yakıtlarla çalışan bir araçla elektrikli araç arasında,dış görünüş ve iç giydirme parçalarında fark yok. Özellikle yakıt sistemlerinde, motor, vites kutusu, akü ve egzoz gibi parçalarda değişiklikler var. Bunlarla ilgili de bir hazırlık süreci olacaktır. 2011 yılından itibaren üretileceği açıklanan elektrikli araç için parça tedariği konusunda, ilgili yan sanayiler ile gerekli görüşmeler mutlaka yapılmıştır. 5-6 bin parçanın büyük kısmının Türkiye'den tedarik edilmesi daha makul olacaktır. Yan sanayimiz, yüksek teknoloji ürünü araçlara parça tedarik edebilecek potansiyele sahiptir.''
Türkiye'de, sadece elektronik parçaların üretiminin yapılamadığını belirten Kalkan, bu alanda Çin ve Hindistan gibi Uzak Doğu ülkelerinin tartışmasız üstünlüğü bulunduğunu ve hükümetlerin, inanılmaz sübvansiyonlar uyguladıklarını kaydetti. 31 Ağustos'ta ilk kez Bursa'da basına gösterilen, 63. Frankfurt Otomobil Fuarı'nda da dünya tanıtımı yapılan Renault Fluence'ın, elektrikli versiyonunun ise 40-50 milyon avroluk ilave yatırımla 2011 yılından itibaren üretimine başlanacağı açıklanmıştı.
En Çok Okunan Haberler
- Op. Dr. Dericioğlu başında poşetle ölü bulundu
- Suriyeliler memleketine gidiyor
- Yaş sınırlaması Meclis’te
- Marmaray'da seferler durduruldu!
- İlber Ortaylı canlı yayını terk etti!
- Apple'dan 'şifre' talebine yanıt!
- ATM'lerde 20 gün sonra yeni dönem başlıyor
- Suriye'nin yeni başbakanından ilk açıklama
- ‘Hepinize test yapalım, bakalım kim ne kadar geçiyor!’
- Erdoğan'ı protesto eden gençlere işkence iddiasına yanıt