Erdoğan yine kendini tutamadı

Kadıköy-Kartal metrosu, Başbakan Erdoğan'ın katılımıyla açıldı. Törende yaptığı konuşmada Cumhuriyet'in ilk yıllarını eleştiren Erdoğan, 10. Yıl Marşı'nda yer alan "Demir ağlarla ördük" mısrasını hatırlatarak, "Neyi ördün? Hiçbir şey ördüğün falan yok. Demir ağlarla Türkiye'yi biz örüyoruz" dedi

Erdoğan yine kendini tutamadı
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 17.08.2012 - 13:41

Anadolu Yakası'nda E-5 aksında trafiği oldukça rahatlatması beklenen Kadıköy-Kartal Metrosu, açıldı. Vagonlar dahil toplam maliyeti 3.1 Milyar TL olan Kadıköy-Kartal-Kaynarca Metro Hattı 22 km. uzunluğunda ve yerin 30 – 40 metre altında inşa edilen 16 İstasyondan oluşuyor. Açılışta konuşan Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, İstanbullulara daha fazla toplu taşıma çağrısında bulundu.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın açılışını gerçekleştirdiği hat üzerinde yer alan istasyonlar ise şöyle: Kadıköy, Ayrılıkçeşme, Acıbadem, Ünalan, Göztepe, Yenisahra, Kozyatağı, Bostancı, Küçükyalı, Maltepe, Huzurevi, Gülsuyu, Esenkent, Hastane/Adliye, Soğanlık, Kartal. Daha sonra bitirilmesi planlanan Yakacık, Pendik, Kaynarca ilavesiyle toplam istasyon sayısının 19'a çıkarılması planlanıyor.

10. Yıl Marşı'ndan örnek verdi, "Neyi ördün? Hiçbir şey örmüş falan değilsin" diye konuştu

Başbakan Erdoğan, açılış töreninde yaptığı konuşmada 10. Yıl Marşı'nda yer alan, "Demir ağlarla ördük" mısrasını hatırlattı. "10. Yıl Marşı'nda geçer; 'demir ağlarla ördük' falan. Neyi ördün? Hiçbir şey örmüş falan değilsin" diyen Erdoğan, "Ortada duranlar belliydi. Demir ağlarla şimdi Türkiye'yi biz örüyoruz" ifadelerini kullandı.

Erdoğan, konuşmasında şunları söyledi:

- Kadıköy Kartal metro hattının tüm İstanbullu kardeşlerimize hayırlı olmasını niyaz ediyorum.

- Şu anda bir rahmet bereket ayının adeta şerefiye günündeyiz. Yarın arife ve ertesi gün Ramazan Bayramı. Bu vesileyle böyle bir anlamlı törende bir arada olmamız gerçekten manidar. Bu adeta bayram öncesi bir müjde. Yaklaşık yedi yıllık bir süreç oldu. Hattı, İstanbul'a kazandıran Belediye Başkan ve ekibine ve diğer tüm çalışanlara yürekten şükranlarımı sunuyorum.

- Bu hattı kullanacak tüm İstanbullulara hayırlı yolcuklar diliyorum.

- Yaklaşık 7 yılda 3.1 milyar liralık finansmanla, yerin 40 metre altıda, 22 km'lik uzunluğundaki bu hattı tamamlıyoruz. Her 2.5 dakikada bir araç hareketiyle bu hatta bir farklılık geliyor. Daha sonra bu 90 saniyeye inecek. Günde 1.266 bin kişi bu hattı kullanacak.

- Anadolu yakasındaki bu ilk metro hattımızın teknolojik altyapısı bir devrim niteliğinde. Bu hattaki trenlerde makinist bulunmayacak. Kumanda merkezindeki makinist bu trenleri yönetecek.

- Kasaba mantığı ile iş yürütenlerin bugüne kadar attığı adımlardır, bu ülkeyi geride bırakan. Ak Parti iktidarı, şehirciliğin yani medeni olmanın ifadesidir. Güvenlik sistemleri en üst düzeyde kuruldu. Uyarı, bilgi, acil durum sistemleriyle bu hat dünyanın en ileri hatlarından biri olarak inşa edildi.

- Engelli kardeşlerimizi de ihmal etmedik. Görme ve fiziki engellilerin, metroyu kolay şekilde kullanabilmeleri için her türlü önlem alındı.

- Bu hattın hem İstanbul hem de Türkiye'ye ekonomik açıdan da çok faydası olacak. Kişi başına yılda 15 güne varan bir zaman tasarrufu sağlanacak. Bu hatla birlikte yıllık 1.153 milyar liralık bir tasarrufu kazandırmış olacağız.

- Bu hat yapılmasaydı, Kadıköy - Kartal arasında 32 minibüs, 67 otobüsün devreye alınması gerekiyordu. Aksine, trafikten araç çekerek trafiği rahatlattık.ü,

- İstanbul'a günde giren motorlu taşıt sayısı 450. Bunun neye tekabül ettiğini bir düşünün. Toplu taşıma araçlarına daha tam anlamıyla ilgi göstermiyoruz.

- Halbuki Batı toplumları böyle değil. Aracıyla toplu taşıma aracına kadar gelir sonra yoluna toplu taşımayla devam eder. Bunun verim ekonomisi konusunda da çok büyük faydaları var. Biz bunu henüz halledemedik. O nedenle İstanbul trafiğinde büyük sorunlar yaşanıyor.


Günde 1.26 milyon yolcu

1 milyon 266 bin kişilik günlük yolcu taşıma kapasitesine sahip hatta yer alan trenler saatte maksimum 80 km hıza ulaşabiliyor. İstasyonlarda 20 saniye bekleyerek hareket eden araçlar başlangıçta 2.5 dakika ara ile kalkarken, bu ara 90 saniyeye inecek.

Çift hatta tünel uzunluğu 44 km olan hatta yolculuk yapan bir yurttaş, günde 61 dakika bir yılda ise 15 gün zaman tasarrufu sağlayacak.

Bu hatta binen yolcular, Ünalan İstasyonu’nda inerek, E-5 üzerinde Uzunçayır Kavşağında yer alan Metrobüs durağından Avrupa Yakasına geçebilecek. Ayrılıkçeşmesi İstasyonu’nun üst katına konuşlanacak Marmaray İstasyonu’na geçilerek, buradan da Boğaz Tüpgeçişi yoluyla karşıya geçmek mümkün olacak.

Ayrıca Kadıköy İstasyonu’ndan 25-30 metre yürünere, tüm deniz ve otobüs hatlarına ulaşılabilecek.

Marmaray, Yenikapı-Hacıosman, Otogar-Bağcılar-İkitelli Hatları tamamlandığında Kartal’dan metroya binen bir yolcu için yolculuk süreleri ise şöyle olacak:        

Kartal’dan - Kadıköy’e:    32 dakika
Üsküdar’a:                     35 dakika
Yenikapı’ya:                   47 dakika
Taksim’e:                       55 dakika
Otogar’a:                       66 dakika
Hacıosman’a:                 79 dakika
Havalimanı’na:               79 dakika
Olimpiyat Stadı’na:         89 dakika

Kadıköy Meydanı yayalaştırılıyor

Kadıköy-Kartal metrosunun işletmeye açılmasıyla birlikte Rıhtım Caddesi, Haldun Taner Tiyatrosu’ndan itibaren araç trafiğine kapatılarak Kadıköy istasyonu bölgesi tamamen trafiğe kapatılacak.

Daha önce otobüs ve dolmuş durakları olarak kullanılan alanın da yayalaştırma bölgesine katılması ile İstanbul 60.000 m2 büyüklüğünde yayalaştırılmış bir meydana kavuşacak.

Kadıköy Metro İstasyonu’nu kullanan yolcular araç trafiğine maruz kalmadan vapur iskelelerine, dolmuş ve taksi duraklarına ve 760 araç kapasiteli İSPARK otoparkına rahatça erişebilecek.

Hat üzerinde hizmet verecek 144 vagonun özellikleri:


* Tüm araçların, geceleri parklanma, tamir-bakım atölyesine intikali, kontrol merkezindeki bir operatör vasıtasıyla ve sürücüsüz yapılabilecek.

* Vagonlar arasındaki ara geçiş yolları ile yolcular 4 vagondan oluşan bir tren içerisinde hareket edebilecek.

* Tüm vagonlarda ısıtma, soğutma ve havalandırma.

* Vagonların içi ve dışı kapalı devre kamera sistemi ile izlenecek.

* Aracın dışında hangi yöne gittiğini gösteren dijital göstergeler olacak.

* Vagonların kapı üstlerinde aracın hangi istasyona doğru gittiğini, hangi istasyonları geride bıraktığını, hattan aldığı on-line bilgi ile yolculara farklı ışıklarla gösteren “Dinamik Yol Haritası” üzerinde, diğer ulaşım sistemlerine aktarma noktaları da görülebilecek.

* Yolcuları bilgilendirmek için 8 adet yolcu bilgilendirme ekranı (LCD ekran).

* Araç istasyona geldiğinde hangi yöndeki kapıların açılacağını gösteren dijital  “OK” göstergesi.

* Tüm vagonlar tam otomatik sürüş sağlayan son sistem bilgisayarlara ve titreşim, ses ve yangın izolasyonuna sahip.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler