Farklılık arayanların yeni adresi: Türkiye

ABD'de turist tercihlerini önemli ölçüde etkileme gücüne sahip Amerikan Seyahat Acenteleri Birliği (ASTA) Başkan Yardımcısı Elizabeth Culkin, ABD'li turistlerin Avrupa'dan sıkıldığını, farklılık aradığını ve yeni adreslerinin Türkiye olacağını söyledi.

15 Aralık 2009 Salı, 09:05
Abone Ol google-news

Travel Turkey İzmir fuarına katılmak üzere İzmir'e gelen Elizabeth Culkin, soruları yanıtladı.  STA'nın Türkiye'deki turizm fuarlarına ilgi duymaya başladığını, İzmir'de düzenlenen fuara ilk kez katıldıklarını dile getiren Culkin, Türkiye'nin turizmde yükselen bir pazar olduğunu belirtti.

Türkiye'nin potansiyellerinin Amerikalı turistlere daha iyi anlatılması amacıyla bir eğitim programı düzenlendiğini, Nisan ayında Kuzey Amerika'nın önde gelen acentelerine İstanbul'da eğitim verileceğini belirten Culkin, ''Uluslararası Destinasyon EXPO isimli etkinlikle ABD'li acenteler Türkiye pazarında çok ciddi bir çalışma içine girmiş olacak. ASTA olarak şu anda bu etkinliğe hazırlanıyoruz. Kuşkusuz gelecekte Türkiye'ye Kuzey Amerika'dan çok daha fazla turist gelecek. Biz de acenteleri Türkiye'nin sunduğu tüm olanaklar konusunda eğitmeyi amaçlıyoruz. Bu konferansın turist sayısına büyük artış getireceğini göreceksiniz'' dedi.

Culkin, Türkiye'nin ABD'li turistlere çok çekici geldiğini, çünkü Amerikalılar için bir çok Avrupa şehrinden daha benzersiz bir deneyim vaat ettiğini ifade ederek, sözlerini şöyle sürdürdü:
''Amerikalıların çoğu Paris'e, Londra'ya, diğer Avrupa kentlerine gitti. Farklı bir yer arıyorlar. Mutfak, şarap ve inanç turizmi cazip geliyor. Türkiye'nin şu anda Amerikalılar'a odaklanması için doğru bir zaman, çünkü Amerikalılar artık farklı bir şey arayışındalar.
ABD'de eskiden Yunanistan oldukça popülerdi ve çoğu Amerikalı Atina'yı, Yunan Adaları'nı gördü. Çoğu Amerikalı seyahatlerinde birden çok ülkeyi tercih eder, özellikle de bu kadar yakınlarsa. Türkiye ise gidilecek yeni bir destinasyon olarak ortaya çıkıyor. Sadece İstanbul'dan bahsetmiyoruz, İzmir ve Kapadokya gibi seçenekler de var. Bu coğrafyada yeni dönemde Türkiye öne çıkacak.''

Bu süreçte Türkiye'nin tüm özelliklerini ortaya çıkarabilmesi gerektiğini, farklı destinasyon taleplerine yanıt verebilmesi gerektiğini dile getiren Culkin, İstanbul'un canlı ve çılgın bir şehir olduğunu, Kapadokya'nın macera vaat ettiğini, İzmir'de ise inanç turizmi ve denizin ön plana çıktığını kaydetti.

ABD'de son dönemde inanç turizminin inanılmaz biçimde popüler olduğunu dile getiren Culkin, Türkiye'nin bu talebe de yanıt verebileceğini kaydetti.

 

Güvenli, dost ve ödenebilir

''Bence Türkiye'nin odaklanması gereken husus, İstanbul'da birkaç günlük ziyaretten öte, daha uzun kalışlar için programlar hazırlaması. Ortalama kalış süresinin uzatılması için ülkenin tüm özelliklerinin ortaya çıkarılabilmesi gerekiyor'' diyen Culkin, ABD'li turist için farklı bölgeleri gezmenin çok önemli olduğunu, yerel mutfak ve şaraplar konusunda çok hassas olduklarını belirtti. Culkin, Türkiye'nin bu taleplere yanıt verebilecek güzelliklerinin olduğunu ayrıca alışveriş yapılabilecek yerel pazarlarının bulunmasının avantajlı olduğunu kaydetti.

Türkiye destinasyonuyla ilgili önemli bir sorunun görünmediğini, bu deneyimi doğru biçimde paketlemenin çok önemli olduğunu belirten Culkin, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Turistler kendini hem güvende hissetmeli, hem de bu deneyimi ödeyebileceğini düşünmeli. Biliyorsunuz, bir kriz dönemi yaşanıyor ve Amerikalılar artık tatillerini çok özenle seçiyorlar. Bu nedenle paketin ekonomik anlamda karşılanabilir olması en önemli hususlardan biri. Türkiye'nin güvenli, dost ve ödenebilir olduğu noktaları üzerine vurgu yapmalı.
Tanınırlık konusunda Türkiye açısından hiçbir sorun yok. Çok dost bir ülke ve öyle algılanıyor. İstanbul çok iyi biliniyor. Türkiye'nin hiç bir imaj sorunu da yok.''