Kadıköy-Kartal metrosu yarın açılıyor
Kadıköy-Kartal mertosu, yarın Başbakan Erdoğan'ın katılımıyla düzenlenecek törenle ulaşıma açılacak.
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, bugün yayımlanan ulusal gazetelerin birinci ve arka sayfalarına verdiği ilanla, Kadıköy-Kartal metrosunun yarın Kadıköy Meydanı'nda saat 15.30'da düzenlenecek törenle İstanbullular'ın hizmetine açılacağını duyurdu.
Topbaş konuya ilişkin verdiği ilanda şu ifadelere yer verdi:
''Dünyanın en pahalı ve en ağır ilerleyen çalışması olmasına rağmen, metro yatırımlarına hız ve ağırlık verdik. Belediye olarak metrolara bu dönemde yaklaşık 10 milyar lira harcadık. Daha geçen ay Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe metrosunun temelini attık. Taksim'i, Haliç üzerinden Yenikapı'ya bağlayacak Haliç Metro Geçiş Köprüsü'nün inşaatı hız kesmeden devam ediyor. Başakşehir-Bağcılar-Yenikapı metrosu ise son aşamasında. Metro ağlarını, dönemimizde yüzde 128 artırmayı başardık. İstanbul'un ilk metrobüsünü de aynı anlayışla hizmete aldık. Metrobüs hattımızı bu ay içinde Beylikdüzü'ne kadar getirdik.''
Kadıköy-Kartal 32 dakika
Anadolu yakasının ilk metrosu olan Kadıköy-Kartal metrosunun hizmete açılmasıyla, bu hat arasındaki ulaşım süresi 32 dakikaya düşecek. 22 kilometrelik Kadıköy-Kartal metrosu 16 istasyondan oluşuyor.
Günlük yolcu kapasitesi 700 bin olan 48,572 kilometre ray uzunluğuna sahip hattın maliyeti 1,6 milyar dolar. Hattın Kaynarca'ya kadar uzatılması ile hat uzunluğu 24,5 kilometreye ulaşacak, maliyet 1,9 milyar dolar olacak.
Şehir içinde açılan dünyanın en hızlı tünel çalışmasıyla metro hattında günde 150 metreyi bulan rekor tünel kazıları yapıldı. Anadolu yakasının ilk metro hattı için 144 vagon alındı. Hatta kullanılacak tüm araçlar, sürücüsüz kullanım özeliğine sahip. Bu sayede geceleri parklanma, tamir-bakım atölyesine intikal gibi operasyonlar, kontrol merkezindeki bir operatör vasıtasıyla ve sürücüsüz olarak yapılabilecek. Bu durum, hem işletme ekonomisine hem de hareket kabiliyetine fayda sağlayacak.
Kadıköy-Kartal metro hattında kullanılacak vagonlar arasında birbirine geçiş imkanı sağlayan ara geçiş yolları da bulunuyor. Ayrıca yolcuların 4 vagondan oluşan bir tren içerisinde homojen dağılımı da mümkün olacak.
Isıtma, soğutma ve havalandırma gibi özelliklere de sahip olan vagonlar, araç içi ve dışı, kapalı devre kamera sistemiyle izlenecek. Vagonlardaki Dinamik Yol Haritası ile yolculara, aracın hangi istasyona doğru gittiği, hangi istasyonları geride bıraktığı ve diğer ulaşım sistemlerine aktarma noktaları hakkında bilgi verilecek.
Her araçta yolcuları bilgilendirmek ve reklam amaçlı kullanılmak üzere 8 adet yolcu bilgilendirme ekranı (LCD ekran) bulunacak. Metro hattında kullanılacak vagonlarda, yolcu ile makinist arasında aktif iletişimi sağlayacak sistem de bulunuyor. Konforlu bir yolculuk için, titreşim ve ses izolasyonu ile yangın izolatörleri de vagonların diğer özellikleri arasında yer alıyor.
2013'te tam entegrasyon
2013 yılında Marmaray'ın, Yenikapı'da metro, metrobüs, tramvay, deniz otobüsü ile buluşması ve Haliç Metro Geçiş Köprüsü'nün tamamlanmasıyla tam entegrasyon gerçekleşecek. Böylece İstanbul'un her yerine dakikalar sürecek yolculuk başlayacak.
Tam entegrasyonla 2013 yılında Kartal-Topkapı 55 dakika, Kartal-Atatürk Havalimanı 81 dakika, Üsküdar-Yenikapı 9 dakika, Başakşehir-Üsküdar 54 dakika, Üsküdar-Atatürk Havalimanı 45 dakika, Taksim-Atatürk Havalimanı 43,5 dakika, Kartal-4. Levent 66 dakika, Yenikapı-Hacıosman 33 dakika olacak.
En Çok Okunan Haberler
- Korgeneral Pekin'den çarpıcı yorum
- Suriye'yi nasıl terk ettiğinin ayrıntıları ortaya çıktı!
- Petlas'tan o yönetici hakkında açıklama
- Colani’nin arabası
- 3 zincir market şubesi mühürlendi
- Komutanları olumsuz görüş vermedi, görevlerinden oldu
- Nevşin Mengü hakkında karar
- 148 bin metrekarelik alan daha!
- Geri dönüş gerçekten 'akın akın' mı?
- Bakanlık 5 ildeki lahmacuncuları ifşa etti