Kaliteli kayısı altınla yarışıyor

Olgunlaşma döneminde doluya ve yağmura maruz kalan kayısıda dolu yarası ve yağmura bağlı çil oluşunca Malatya Ticaret Borsasına gelen kaliteli ürünler altın değerinde görülmeye başladı, fiyatlar yükseldi.

25 Ağustos 2011 Perşembe, 08:56
Abone Ol google-news

Malatya Ticaret Borsası Başkanı Mehmet Tahir Kalaycıoğlu, yaptığı açıklamada, hasat döneminin ardından ihracat sezonunun bu ayın başında başladığını söyledi.
Üreticilerin hasat döneminde büyük emek vererek pazara getirdiği ürünlerin ihracat sezonundan öncesine göre fiyatının yükseldiğini anlatan Kalaycıoğlu, dolu yarası ve çil olan ürünlerin fiyatının düşük olmasına karşılık, kaliteli ürünün fiyatının yüksek olduğunu belirtti.

Fiyatı 4 lira olan kayısının 5 liraya, 5 lira olan ürünün de 6 liraya yükseldiğini dile getiren Kalaycıoğlu, 1 kilograma 141 ile 160 adet ürün giren ve Avrupa'da 4 numara kayısı olarak bilinen ürünün 4 liraya üreticiden alındığını anlattı.

Kayısı fiyatlarının yükselmesinin üretici adına sevindirici olduğuna dikkati çeken Kalaycıoğlu, üreticilerin ürünlerini pazara sürerken acele etmemesini, ihtiyacı kadar ürünü pazara getirmesini istedi.

İhracatçıların sıkıntısına değinen Kalaycıoğlu, şöyle konuştu:

''Dolu yarası ve çil nedeniyle meyvelerimiz oldukça zarar gördü. Bu zarar gören ürünleri işleyip dış piyasaya sunmak için işçiliğe ağırlık vermek zorundayız. Malum kayısılar insan emeği ile paketlere yerleştiriliyor. Bir işleme tabi tutuluyor. Bu da işçilik girdilerinin yükselmesi demek. Bunu da artık bu sene böyle idare etmek mecburiyetindeyiz. Dolu yarası ve çile maruz kalan ürünlerimiz endüstriyel ve kesilmiş olarak satılır diye düşünüyoruz. Bunların fiyatı kaliteli ürüne göre daha düşük olacak. Allah'tan gelene hamt etmek lazım.''

Kalaycıoğlu, dolu ve yağmura maruz kalmayan bölgelerden gelen ürünlerin de olduğunu, bu ürünlerin de kendilerini mutlu ettiğini aktardı.
Üreticilerin de dolu yarası ve çil nedeniyle fiyatları iyi bulduğunu ifade eden Kalaycıoğlu, ''Bu rekoltede 5-6 lira iyi bir fiyat''
dedi.