Kara tren bu kez tüketicinin ayağına gidecek
Devlet Demiryolları'ndan kiralanan 13 özel vagonla yola koyulan Perakende Treni, bir yandan markaları tüketicinin ayağına götürürken bir yandan da son gelişmelerden haberdar edecek. 7 Eylül'de yedi kente ulaşmak için Haydarpaşa Garı'ndan hareket etmeye hazırlanan tren Konya, Adana, Gaziantep, Kayseri ve Ankara'ya gidecek. Toplam 2 bin 978 kilometre yol katedecek tren Ankara'dan İstanbul'a dönecek.
Şiirlere, şarkılara, filmlere konu olan kara tren bu kez rengârenk bir şekilde Anadolu’ya gidecek. IpsosKMG’nin Türk ortağı KMG’nin 2002’de kurduğu Yaratıcı Mecralar Şirketi’nin geliştirdiği projenin son aşamasına gelindi. Perakendeciler ve tüketicileri mağazaların dışında ilk kez farklı bir mecrada buluşturmayı amaçlayan proje kapsamında 7 Eylül’de yola çıkacak tren, yedi önemli ve yenilikçi markayı bir yandan tüketicinin ayağına götürürken bir yandan da taşıdığı uzmanlarla tüketiciyi pek çok konuda bilgilendirecek.
Yaratıcı Mecralar Şirketi’nin Genel Müdürü ve Perakende Treni Eş Direktörü Gökçe Tabak, projenin ortaya çıkışı ve gidilecek illerin hangi kriterlere göre seçildiği, kaç kişiye ulaşılacağı gibi sorularımızı yanıtladı. Tabak’ın verdiği bilgiye göre 7-30 Eylül arasında yedi şehri dolaşmaya hazırlanan Perakende Treni, perakendeciler ve tüketicileri mağazaların dışında ilk kez farklı bir mecrada buluşturacak. “Perakende Treni”, perakendecilik hakkındaki yeniliklerin yanı sıra çeşitli etkinlikleri de tüketicilerle paylaşacak.
“Perakende Treni fikrinin temelinde üç ana istek yatıyordu, gidilecek iller de bunlardan etkilenerek seçildi. Birincisi, perakendeci buluşmalarını gelenekselleşmiş konferans düzeninin dışında bir yapıya taşımaktı; ikincisi ise bu tür bilgi ve tecrübe aktarımlarının sadece perakendeciler arasında kalmasını engelleyerek tüketicilere ulaştırmaktı. En önemlisi de önde gelen markaların katılımıyla genelde İstanbul merkezli olarak gerçekleştirilen sektör buluşmalarını Anadolu’ya götürmekti. Bu üç istekten kaynaklanan arayışların sonunda Türkiye’nin önde gelen markalarını tüketicilere götürecek ve bunu Anadolu’nun farklı illerinde gerçekleştirebilecek bir proje gündeme geldi” diyen Tabak, kentlerin seçiminde de farklı etkenlerin göz önüne alındığını belirtti.
Öncelikle şehirdeki nüfus büyüklüğüne bakıldığını dile getiren Tabak, mümkün olduğunca çok tüketiciye dokunabilme şansını arttırabilmek için bunun gerekli olduğunu söyledi. Tabak’ın verdiği bilgiye göre Anadolu’da son zamanlarda ticaret, sanayi ve perakendenin hızlı büyüme gösterdiği illere odaklanıldı. Tabii bir de işin pratik kısmı var.
Bütün bu ekonomik göstergeler göz önüne alınırken trenimizin zaman ve mesafe açısından da sahip olacağı en optimum rotayı şekillendirmeye özen gösterildi.
Her kentte 20-25 bin kişiye ulaşılacak
Gidilecek illerin nüfus büyüklüğü ve tren kullanımı göz önüne alındığında gar alanlarının genelde yoğun olduğu iller olduklarının görüleceğini belirten Tabak, gidilecek her bir ilde, trenin garda konaklayacağı 3 gün süresince ortalama 20-25 bin civarında kişiye ulaşılacağını dile getirdi. Tabii erişilmek istenen kişiler sadece gar alanındaki kişiler değil. Perakende Treni, tüm tüketicilere farklı sektörlerdeki lider markaların en yenilikçi ürün ve hizmetlerini tanıtma amacını taşıdığından, Perakende Treni’nin iletişim faaliyetleri yerel seviyede ildeki tüm tüketicileri hedefleyerek hazırlanıyor. Organizasyon çerçevesinde özellikle Anadolu’daki yerel medyayla da işbirliği yaparak gidilecek illerdeki tüm tüketicilerin ve perakendecilerin bu aktiviteden haberdar olmasını sağlayarak mümkün olduğunca çok kişiye fayda sağlamak istiyorlar.
Tabak’ın, “Bu boyutta bir işin maliyeti hakkında bilgi verebilir misiniz” sorusuna yanıtı da şöyle: “Bu organizasyonun sahibi biz değil tüm endüstri. Perakende Treni markası altında böyle bir treni oluşturmak açıkçası çok karmaşık ve meşakkatli bir süreç. Bizim organizasyon sahipleri olarak yaptığımız harcamalarımız -ki bu tren kiralama bedeli, organizasyon bedelleri, reklam ve tanıtım faaliyetleri, yönetimsel personel maliyetlerini içeriyor- ve bunlar yanında katılımcı markalarımızın yaptığı aktivitelerin ve tanıtım faaliyetlerinin maliyetleri tahmini olarak 2 milyon TL’lik bir operasyon olmasını sağlıyor. Fakat harcanan bu tutar, perakende sektörünün bu illerdeki algısının geliştirilmesine ve yenilikçi ürünlerin tüketicilere duyurulmasına neden olacağı için sektöre katkısı bu tutarın çok çok üstünde bir etki yaratacaktır.”
En Çok Okunan Haberler
- Son anket: AKP eridi, fark kapanıyor
- Adliyede silahlı saldırı: Ölü ve yaralılar var!
- Ayşenur Arslan’ın Colani ile ilişkisi
- Serdar Ortaç: 'Ölmek istiyorum'
- Hatay’da yaşayan Alevi yurttaşlar kaygılı
- NATO Genel Sekreteri'nden tedirgin eden açıklama
- Köfteci Yusuf'tan gıda skandalı sonrası yeni hamle
- İBB'den 'Pınar Aydınlar' açıklaması: Tasvip etmiyoruz
- İmamoğlu'ndan 'Suriyeliler' açıklaması
- Edirne'de korkunç kaza