Kilo kontrolünde yeni dönem

Sağlık ürünleri ve OTC (reçetesiz ürünler) sektörü üretici firmalarından Belçikalı Omega Pharma, kaktüs ve fasulye lifiyle 19 ülkede kilo kontrolü tedavisinde kullanılan XL>S Medical'i Türkiye'ye getirdi.

Kilo kontrolünde yeni dönem
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 05.05.2011 - 12:31

Ürünün tanıtımı dolayısıyla düzenlenen toplantıda konuşan Omega Pharma Türkiye Genel Müdürü Murat Fis, 35 ülkede faaliyet gösteren Omega Pharma'nın 850 milyon avro ciroya sahip olduğunu, Türkiye'yi, 2009'da satın almayla, 33. ülke olarak bünyesine kattığını ve geçen yıl Türkiye'de yüzde 198 büyüme elde ettiğini vurguladı.

Fis, ''Omega Pharma bünyesinde gözler Türkiye'ye dönmüş durumda. 3 haneli büyümemizi 2011'de de devam ettirmeyi hedefliyoruz. 3 yılda pazar liderliği ve 50 milyon avro grup cirosunu, 5 yıl içinde de 100 milyon avro ciroya ulaşmayı hedefliyoruz. 3 yıllık dönemde 150 yeni istihdam oluşturmayı da planlıyoruz'' şeklinde konuştu.

Gelecek 5 yıl içerisinde en büyük hedeflerinin Türkiye'nin ilk 10 büyük OTC firması arasında yer almak olduğunu bildiren Fis, OTC pazarının, Türkiye'de biraz gri bir alan olduğunu, Batıda ise oturmuş bir pazarı oluşturduğunu ifade etti.

Seçimler sonrasında OTC yasasının çıkmasını beklediklerini dile getiren Fis, yasanın getireceği en büyük faydanın ilaç ve ilaç dışı ürünler arasındaki gri alanı kaldırıp siyah ile beyaz arasındaki net çizgiyi oluşturması olacağını kaydetti.
 

''Hedef kitlemiziz...''

Murat Fis, besinlerden alınan kalorinin azaltılmasını hedefleyen XL>S Medical ile zayıflama ürünlerine karşı Türkiye'de zedelenmiş güveni tekrar inşa etmek için pazara girdiklerini belirterek, hedef kitlelerinin; hiçbir yan etkiye maruz kalmadan, sağlıklı ve güvenli kilo verme ve kilo kontrolü arzu edenler olduğunu bildirdi.

Fis, bir soru üzerine, Omega Pharma bünyesinde 2 bine yakın ürün bulunduğunu ifade ederek, ''Avrupa'da üretilen birtakım ürünlerin Türkiye'ye kaydırılması ile ilgili görüşmelerimiz var. Bu ürünler daha çok dermo kozmetikle ilgili. Bu 2-3 yıl içerisinde olabilir'' diye konuştu.

Omega Pharma Pazarlama Direktörü Dilek Kosova da dünyada ilaca karşı yüzde 6 oranla 100 milyar dolara ulaşan OTC pazarının Türkiye'deki büyüklüğünün 1 milyar dolar civarında olduğunu belirterek, yabancıların sektördeki payının önümüzdeki dönemde artarak devam etmesini beklediklerini kaydetti.

Kosova, yapılan araştırmaların, tüketicilerin mevcut çözümlerden memnun olmadığının, yan etkilerinin fazlalığı ve etkinliği ile ilgili endişeler taşıdığının ortaya çıktığını vurgulayarak, XL>S Medical'in ''dünyanın en etkili ve zararsız kilo verdiren ürünü olmayı'' hedeflediğini söyledi.

Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Kosova, ürünün fiyatının 69 lira, yağ tutucu, karbonhidrat önleyici ve iştah azaltıcı ürünlerin aynı fiyatta olduğunu, Türkiye'de en çok yağ tutucu ürünün satılmasını beklediklerini kaydetti.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler