Memurlar bankalardan şikayetçi
Türk Sağlık-Sen'in yaptığı araştırma, memurların, kendilerine sorulmadan ''maaş kredisi'' açılması ve kredi kartı çıkartılması başta olmak üzere, maaşlarını aldıkları bankalardan bir çok konuda şikayetçi olduklarını ortaya koydu.
Türk Sağlık-Sen memurların maaşlarını aldıkları bankalardan memnuniyetini belirlemek amacıyla bir araştırma gerçekleştirdi. Araştırmaya, Ankara'da çalışan 500 memur katıldı.
Katılımcıların yüzde 85'i kendilerine sorulmadan ''maaş kredisi'' açılması uygulamasından memnun olmadıklarını bildirdi. Uygulamadan memnuniyet duyduğunu belirtenlerin oranı ise yüzde 6'da kaldı.
Araştırmaya göre, memurların çok daha büyük çoğunluğu, kendilerine sorulmadan adlarına kredi kartı düzenlenmesinden de memnun olmadığını ifade etti. ''Sorulmadan kredi kartı çıkartılması uygulamasından memnun musunuz?'' sorusuna ''Hayır'' yanıtını verenlerin oranı yüzde 92'yi buluyor. Soruyu olumlu yanıtlayanların oranı ise yüzde 4'te kalıyor.
Araştırmaya katılanların yüzde 57'si kredi kartı çıkartılmasında veya iptal ettirilmesinde bankalarla problem yaşadığını belirtirken herhangi bir problem yaşamadığını ifade edenlerin oranı yüzde 30 düzeyinde bulunuyor.
Memurların bankalara yönelik yakınmalarının başında ''yıllık kart ücreti alınması'' uygulaması geliyor. Memurların yüzde 95'i bu uygulamayı doğru bulmuyor. Uygulamanın doğru olduğuna inanların oranı yüzde 2'ye kadar geriliyor.
Ayrıca katılımcıların yüzde 40'ı zaman zaman telefon, su, elektrik ve benzeri otomatik ödeme talimatlarıyla ilgili sorun yaşadığını belirtiyor.
Maaş protokolünden haberleri yok
Araştırma, memurların, bankalar ile çalışılan kurumlar arasında yapılan maaş protokolünden habersiz olduklarını da ortaya koydu. Memurların yüzde 89'u böyle bir protokolü bilmediğini, yüzde 4'ü ise haberi olduğunu kaydetti.
Konuyla ilgili Başbakanlık genelgesinden haberi olanların memurların oranı da çok düşük seviyede bulunuyor. Memurların sadece dörtte biri banka promosyonlarına ilişkin Başbakanlık genelgesinden bilgi sahibi olduğunu ifade ediyor.
Katılımcıların yarıya yakını da maaş veya döner sermaye primlerini bankalardan çekerken problem yaşadığını bildirdi. Bu şikayeti dile getirenlerin oranı yüzde 48'i buldu.
"Bankalar daha hassas olmalı"
Türk Sağlık-Sen Genel Başkanı Önder Kahveci, araştırma sonuçlarına ilişkin yaptığı değerlendirmede, araştırmanın da ortaya koyduğu gibi memurların bankaların sundukları hizmetlerde bazı sorunlar yaşadıklarını ifade etti.
Memurların zaman zaman istekleri dışında uygulamalara maruz kalabildiklerini belirten Kahveci, ''Bankalar bu konuda daha hassas olmalı, memurların istekleri dışında uygulamalara gitmemeli. Memurların bankalarda mağduriyet yaşamaması için hem idare hem de bankalar daha dikkatli olmalı'' dedi.
Memurlara, kurumları ile bankalar arasında imzalanan maaş protokolleri hakkında bilgi verilmesi gerektiğini vurgulayan Kahveci, şunları kaydetti:
''Yoğun çabalarımız sonucunda banka promosyonlarını çalışanların almasını sağladık. Bankalarla yapılan protokoller konusunda çalışanlar da bilgi sahibi olarak hangi haklardan yararlandıklarını öğrenmeli, bilgi sahibi olmalılar. Bu konuda idarenin çalışanları bilgilendirmesi ve yaşadıkları sıkıntılar için bankalarla sürekli görüşme halinde olması gerekir.''
En Çok Okunan Haberler
- Op. Dr. Dericioğlu başında poşetle ölü bulundu
- Suriyeliler memleketine gidiyor
- Yaş sınırlaması Meclis’te
- Marmaray'da seferler durduruldu!
- İlber Ortaylı canlı yayını terk etti!
- Apple'dan 'şifre' talebine yanıt!
- ATM'lerde 20 gün sonra yeni dönem başlıyor
- Suriye'nin yeni başbakanından ilk açıklama
- ‘Hepinize test yapalım, bakalım kim ne kadar geçiyor!’
- Erdoğan'ı protesto eden gençlere işkence iddiasına yanıt