Metrobüs, metroyu unutturdu

İnşaat Mühendisleri Odası İstanbul Şube Başkanı Cemal Gökçe, metrobüsün devreye alındığı gün kapasitesini doldurduğunu vurgulayayarak kısa bir süre sonra yükü taşıyamaz hale geleceğini belirtti. Metrobüsün İstanbul için doğru bir proje olduğunu ancak yanlış uygulandığını ifade eden Gökçe, metrobüs ile birlikte İBB'nin ulaşım sisteminin omurgası olması gereken metroyu tamemen rafa kaldırdığını vurguladı.

Metrobüs, metroyu unutturdu
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 15.12.2010 - 07:43

İnşaat Mühendisleri Odası İstanbul Şube Başkanı Cemal Gökçe, “İstanbul ulaşımı ve metrobüs” başlıklı raporunda megakentte, bir saatte banliyö treni ve ya metro ile 40-60 bin, hafif raylı sistem ile 15-22 bin, tramvay ile 6-9 bin, körüklü otobüsle 10-15 bin, otobüs ile 8-12 bin, metrobüs ile 12-20 bin kişinin bir yerden bir yere taşındığını kaydetti. Raporda, hafif raylı sistem ile özel yolda işletilen körüklü otobüsler arasındaki büyük yatırım farklarına karşın aynı yolcu kapasitesine sahip oldukları belirtildi. Gelişmekte olan ülkelerde raylı sistemler gerçekleştirilinceye kadar “yüksek kapasiteli otobüs toplu taşımacılığı” yani “metrobüs” projelerinin gündeme geldiği anlatılarak “Metrobüs hatları genellikle yolcu talebi artış potansiyeli bulunan ulaşım koridorları için geçici olarak planların ve yapılır. Bu koridorlarda yolculuk talebinin artışına bağlı olarak uzun vadede daha yüksek kapasiteli raylı sistem yapılması ve işletilmesi planlanır. Avcılar-Söğütlüçeşme hattındaki metrobüs işletmesi yerine de raylı sistemin hizmet vermesi gerekmektedir. Metrobüs kapasitesi son noktaya ulaşmıştır” denildi. Raporda, metrobüs sisteminin bir süre sorna hafif raylı sisteme yükselmek zorunda kaldığına dikkat çekildi.

Hollanda’dan alınan 50 metrobüsün tanesinin 1 milyon 200 bin avro olduğu belirtilerek bu para karşılığında aynı kapasiteye sahip Türkiye’de üretilen 4 adet araç alınabileceğinin altı çizildi.

Metrobüsün eksileri

Raporu hakkında gazetemize bilgi veren Gökçe, metrobüsün diğer eksikliklerini özetle şöyle sıraladı:

. Metrobüsler kendi kendine işleyecek insansız araçlar olacaktı.

. Metrobüsün teknik donamımı ile yollar birbirine uygun değil. Bu yüzden milyon dolarlık araçlar yollarda kalıyor.

. Yol güzergahı itibari ile tercih doğru değil. Yanlış güzergah tercihi ve yolun yetersizlikleri nedeniyle çok sık kazalar yaşanıyor.

. Metrobüsü yoldan ayıran çelik bariyerler çok kişinin hayatına mal oldu. Çelik halatlar Avrupa’nın bir çok noktasında kullanılmıyor.

. Transfer noktalarında uzun süre sorunlar yaşandı hala da yaşanıyor. Metrobüsten inince demiryoluna, denizyoluna, minibüs yoluna geçecek aktarma istasyonları yok.

. Metrobüse şerit yaratmak için güvenlik şeridi iptal edildi.

. Metrobüs sistemleri, özel araç sahiplerini toplu ulaşıma çekmek için konfor sistemi olarak düşünülür. Ama İstanbul’da metrobüs eziyete dönüştü.

. Metrobüs duraklarına apartmanda kullanılan 120 cm’lik merdivenler yaptılar. Pik saatlerde merdivenlerin önünde kuyruklar oluşuyor.

. Duraklara konulan sentetik döşemeler ıslanınca kabarıp şişiyor. Döşemeler 3 kez değiştirildi ama hala aynı malzeme tercih ediliyor. 


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler