Migros'tan tüm ürünlere ömür boyu iade
Migros Genel Müdürü Özgür Tort, Migros'un, garanti belgesi olmayan, tüm ürünleri ömür boyu garanti altında almayı taahhüt ettiğini açıkladı.
Migros Genel Müdürü Özgür Tort, içki, sigara ve garanti belgesi olan ürünlerin, ömür boyu iade garantisinden hariç tutulacağını bildirdi. Migros'un 55.yılı için düzenlenen basın toplantısında konuşan Tort, Migros'un sektörde sürekli yeni uygulamalarla ses getirmeye devam edeceğini söyledi. Migros'un 55.yılında, perakende sektöründe yeni bir dönem başlattıklarını belirten Tort, başlatılan yenilikleri 3 ana başlık altında topladıklarını açıkladı. İlk olarak Migros'un garanti belgesi olmayan tüm ürünleri "ömür boyu garanti" altına almayı taahhüt ettiklerini açıklayan Tort, "Tüketicilerin kalitesinden memnun olmadığı tüm tüketim ürünlerini Migros, satış fişi ile ömür boyu iade alacak" dedi.
Migros'un son kullanma tarihi geçen tüm tüketim ürünlerini de iade alacağını bildiren Tort, "Migros, çeşitli nedenlerle tüketicilerin satın alıp kullanmadığı tüketim ürünlerini de değiştirme garantisi veriyor. Bu ürünler, son kullanma tarihleri geçse dahi açılmadığı takdirde Migros fişleri ile ömür boyu iade edilebilecek" dedi. Tort, bu kampanyada içki, sigara ve garanti belgesi olan ürünlerin hariç olacağı bilgisini verdi.
Hırsızlığa karşı Migros Club müşterilerine 3 bin TL'ye kadar güvence verilecek
Yeni başlatılan kampanya kapsamında ayrıca, Migros'un mağaza ve mağaza otoparklarında müşteri eşyalarının da güvence altına alınacağına dikkat çeken Tort, şunları söyledi:
"Migros mağaza ve mağaza otoparklarında hırsızlığa karşı da Migros Club müşterileri güvence altına alınıyor. Bu kapsamda mağaza ve otoparkta tespit edilen eşya ve araç hırsızlığa karşı, Migros Club müşterileri son bir yılda kartında kayıtlı alışveriş tutarının 2 katına kadar Migros güvencesi altına alınacak. Bu miktar 3 bin TL'ye kadar geçerli olacak" dedi.
Kriz bittiğinde dünyayı büyük bir perakendeci olarak selamlayacağız
Konuşmasında ekonomik kriz ve Migros'un hedeflerine de değinen Özgür Tort, dünyadan iyileşme sinyalleri geldiğini kaydetti. Migros'un iyileşmenin yavaş yavaş oluşacağını hesaba katarak hareket ettiğini, uzun soluklu adımlarla planlama yaptığını dile getiren Tort, "Güncel ve nabzı tutan uygulamaları müşterilerimize sunarak büyümeyi sağlıyoruz. Ana rotamız, kriz sonlandığında dünyayı daha büyük bir perakendeci olarak selamlamak. Böylece 70 milyonluk ülkenin dünya listelerindeki perakendecisi olarak Migros daha üst sıralara yerleşecektir" dedi. Ekonomik kriz ortamına karşın Migros'un haftada 8 mağaza açma hedefini ortaya koyduğunu hatırlatan Tort, "Bu sayede yıl sonunda hedeflediğimiz 400 mağazayı açmış ve arzu ettiğimiz büyümeyi gerçekleştirmiş olacağız. Yıl sonunda bin 500 mağazayı geçeceğiz" dedi.
Sadık müşterilerimizin cüzdanına yüzde 20 ilave ettik
Müşteri talebi doğrultusunda fiyatlarda ucuzlama getiren kampanyalı satışlarla birlikte müşteri sayısında yüzde 15 artış olduğu bilgisini de veren Tort, yıl sonunda 370 milyon müşteriye ulaşılacağını söyledi. Tort, "Pazarda genel talebin kısıtlı kalmasına, enflasyonun öngörülenden daha fazla düşmesine rağmen büyümeyi gerçekleştiriyoruz. Bu dönemde müşterilerimizin talebine göre fiyatlarımızı üreticilerle işbirliği içinde ucuzlatarak satışlarımızı artırdık. Miroskop'u ve ilanlarımızı takip eden sadık müşterilerimizin cüzdanlarına ortalama yüzde 20 oranında ilave ediyoruz. Bu sayede müşteri sayımız yüzde 15 artış gösterdi. Yıl sonunda ise 370 milyon müşteriye ulaşacağız. 2009 yılında karlılığımızı koruyarak düşen enflasyon ortamında biz müşterilerimize pazar ortalamasından yüzde 10 daha az enflasyon yaşattık. Bu yıl sonunda ciromuz hedefimize paralel gerçekleşecek" dedi. Migros'da müşteri sağlının en önemli konulardan biri olduğunun altını çizen Tort, satılan ürünlerin 325 kriterden geçtiğini, Migros markalı ürünlerin ise 350 kriterden geçerek satışa kabul edildiğini vurguladı. 2009'da uygulamaya geçen Jet Kasaların ise hızla yaygınlaştığını söyleyen Tort, 30 mağazada 800 bin müşteriye ulaşıldığını ve 4.7 milyon ürünün Jet Kasalardan geçtiğini, yıl sonunda 100 kasadan jet alışveriş yapılabileceğini söyledi. Money Card sahibi kişi sayısının ise 300 bine ulaştığını açıklayan Tort, bugüne kadar Money Kart sahiplerine 7.1 milyon TL dağıtıldığını açıkladı. Tort, Migros Culb'da ise 5.5 milyon kişiye ulaşıldığını bildirdi.
Kriz ufak adımlarla iyileşiyor
2010 yılı beklentisiyle ilgili olarak Özgür Tort, "Ne yazık ki krizin etkileri ortadan kalkmadı. Biz perakende sektöründe kriz yönetimi konusunda tecrübeliyiz. Krizin başlangıcından beri verimlilik operasyonları yapıyoruz. Müşteri ihtiyaçlarını karşılamaya odaklandık. Zaten büyüme ve ciro hedeflerimizi gerçekleştiriyor olmamız da bütün bu çalışmalarımızın bir sonucu. Kriz ufak adımlarla iyileşiyor, biraz daha böyle sürecek, 2010'un ilk aylarında da böyle sürecek, ama ilerleyen aylarda düzelme görüleceğini düşünüyoruz. Ona göre planlama yapıyoruz" şeklinde konuştu.
"Bu kampanya ile satışlarda nasıl bir canlanma bekliyorsunuz" sorusuna Özgür Tort, "Tabi ki her kampanya satışı artırmak için yapılır. Bizim buradaki amacımız satışı artırmanın yanı sıra, Migros'un sadık müşterisine teşekkür etmek. Biz uzun soluklu hedeflere odaklanıyoruz. İki ayda çok ciddi değişiklik beklemiyoruz, uzun soluklu hedeflere odaklanıyoruz. Uzun soluklu hedefleri, yıl sonu itibariyle gerçekleştireceğiz" yanıtını verdi.
En Çok Okunan Haberler
- Korgeneral Pekin'den çarpıcı yorum
- Suriye'yi nasıl terk ettiğinin ayrıntıları ortaya çıktı!
- Petlas'tan o yönetici hakkında açıklama
- Colani’nin arabası
- Nevşin Mengü hakkında karar
- 3 zincir market şubesi mühürlendi
- Geri dönüş gerçekten 'akın akın' mı?
- Komutanları olumsuz görüş vermedi, görevlerinden oldu
- 148 bin metrekarelik alan daha!
- Müge Anlı'nın eşine yeni görev