ODTÜ reklamı mevzuata uygun

YÖK; ODTÜ’nün bir devlet üniversitesi olmasına karşın televizyonlara reklam vermesinin mevzuata aykırı olmadığı görüşüne vardı. Geçmiş yıllarda başarılı öğrencilere ilişkin bilgileri devlet ve vakıf üniversiteleriyle paylaşan YÖK, bu yıldan itibaren "haksız rekabete yol açtığı" gerekçesiyle derece yapan öğrencilere ilişkin bilgileri paylaşmayacak.

ODTÜ reklamı mevzuata uygun
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 29.07.2011 - 13:38

2011 ÖSYS kapsamında 5 Ağustos’a kadar sürecek tercih işlemleri devam ederken, hem devlet üniversiteleri, hem de vakıf üniversitelerinin başarılı öğrencileri kendi kurumlarına çekmek için yaptığı reklamlara YÖK onayı geldi. YÖK Hukuk Müşavirliği’nin ODTÜ’nün televizyonlarda yayımlanan reklamı üzerine başlattığı incelemede mevzuata aykırı herhangi bir durum bulunamadı. YÖK’te yapılan incelemede bir devlet üniversitesi olan ODTÜ’nün reklam vererek başarılı öğrencileri kendi üniversitesine çekmeye çalışmasında herhangi bir sakınca görülmedi. Buna göre vakıf üniversiteleri gibi devlet üniversiteleri de reklam aracılığıyla başarılı öğrencilere ulaşabilecek.

Dereceye girenlerin bilgileri paylaşılmayacak

Geçtiğimiz yıllarda üniversiteye giriş sistemi kapsamında yapılan sınavlarda farklı puan türlerinde ilk 5 bine giren öğrencilere ilişkin bilgileri üniversitelerle paylaşan ÖSYM ve YÖK, bu yıldan itibaren bu uygulamaya ise son verdi. Vakıf ve devlet üniversitelerinin sayısının hızla artamasının ardından başarılı öğrencilerin kendi kurumunda eğitim alması yarışana giren üniversiteler, dereceye giren öğrencilere ulaşarak onları ikna etmeye çalışıyordu. YÖK; bu durumun haksız rekabete yol açtığı ve bazı üniversitelerin de tacize varan uygulamaları nedeniyle bu yıldan itibaren dereceye giren öğrencilere ilişkin bilgilerin açıklamama kararı aldı. Bu kapsamda YÖK, dereceye giren öğrencilere ilişkin bilgileri bu yıl hiçbir vakıf ve devlet üniversitelerine vermedi.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler