Sağlık-Sen'den dava
Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası (Sağlık-Sen), memur kadrosuna atanan sözleşmelilerin tamamının, maaşları genel bütçeden ödenecek kadrolu personel durumuna getirilmesi talebini reddeden Sağlık Bakanlığı işleminin yürütmesinin durdurulması istemiyle Ankara Nöbetçi İdare Mahkemesi'nde dava açtı.
Sendikadan yapılan yazılı açıklamaya göre, dava dilekçesinde, Sağlık-Sen tarafından, 8 Ağustos 2011 tarihli dilekçe ile Sağlık Bakanlığına müracaat edilerek, ''4 Haziran 2011 tarihli Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren 632 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4 üncü Maddesinin (B) Fıkrası İle 4924 Sayılı Kanun Uyarınca Sözleşmeli Personel Pozisyonlarında Çalışanların Memur Kadrolarına Atanması Amacıyla Devlet Memurları Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Hükmünde Kararname gereği kadroya geçirilen sözleşmeli personelden, döner sermayeden memur kadrosuna atananların tamamının maaşları genel bütçeden ödenecek kadrolu personel durumuna getirilmesi'' talep edildi.
Sendikanın müracaatı, Sağlık Bakanlığının 26 Ağustos 2011 tarihli yazısı ile reddedildi.
Sendika da Sağlık Bakanlığının redde ilişkin işleminin iptali istemiyle Ankara Nöbetçi İdare Mahkemesinde dava açtı.
Dava dilekçesinde, 632 sayılı KHK'ya göre kadroya geçiş işlemleri yapılırken, 657 sayılı Kanunun 4/A maddesine tabi olması ve 657 sayılı Kanunun tüm haklarından yararlanması gereken sözleşmeli personelden ücretleri döner sermayeden ödenenlerin, döner sermaye kadrolarına geçirildikleri belirtildi.
Böylece de Sağlık Bakanlığı bünyesinde aynı görevi ifa eden, aynı yerde çalışan ancak farklı statülere tabi ''genel bütçe kadrolular'' ve ''döner sermaye kadrolular'' olarak iki farklı kadrolu istihdamının söz konusu olduğu kaydedilen dilekçede, şöyle denildi:
''Döner sermaye kadrolu personel, döner sermaye yetersizliği halinde doğrudan etkilenecektir. Yalnızca ek ödemelerini değil, maaşlarını da zamanında alamama ya da eksik alma ihtimalleri vardır.
Döner sermaye kadrolular yalnızca ek ödemeler noktasında değil, atamalar noktasında da genel bütçeli personele göre daha ciddi sıkıntılar yaşayacaktır. Davalı idare her ne kadar 2011 yılı Eylül Dönemi Kurum İçi Naklen Atama Kurasına müracaat eden personelin mağduriyetinin giderilmesi için 2011 yılı Eylül Dönemi Kurum İçi Naklen Atama ilan metnine 'Döner sermaye bütçesinden maaş alan personel genel bütçeden ilan edilen münhal yerlere müracaat edebilecekler ve atamaları genel bütçe olacak şekilde yapılacaktır' hükmünün konulduğunu belirtse de bu ibare problemi kökten çözecek bir ibare değildir. Yalnızca 2011 yılı Eylül dönemi kurum içi naklen atamalarını kapsayan bu ibarenin tüm kurum içi nakillerde uygulanacağına dair bir garanti yoktur, 2012 yılı Eylül dönemi kurum içi naklen atamalarında ne olacağı belli değildir.''
Eş durumu mazereti nedeniyle tayin talebinde bulunacak personelin ataması için de Bakanlık Makamından alınan onay gereği genel bütçeye atamaların yapılacağının belirtildiği ifade edilen dilekçede, bunun da bir istisna olduğu ve tüm mazeret atamalarını kapsamadığı kaydedildi.
Dilekçede, ''Davalı idare tarafından söz konusu personelin genel bütçeye geçirilmesi ile atamalara kökten çözüm getirilmesi mümkün iken, davalı idare tarafından bazı istisnalar getirilmesi suretiyle çözüm arayışına gidilmesi anlaşılamamaktadır. Davalı idarenin tesis etmiş olduğu işlem Anayasa ve uluslararası sözleşmeler ile güvence altına alınan eşitlik ilkesine de aykırıdır. Davalı idare 632 sayılı KHK'ya istinaden sözleşmeli personeli kadroya geçirirken; 'genel bütçedekiler' ve 'döner sermayedekiler' diye personeli ayırmış ve döner sermayedekileri mağdur etmiştir'' görüşleri savunuldu.
En Çok Okunan Haberler
- Suriyeliler memleketine gidiyor
- İlber Ortaylı canlı yayını terk etti!
- Yaş sınırlaması Meclis’te
- İBB, Bilal Erdoğan dönemindeki taşınmazları geri aldı
- ATM'lerde 20 gün sonra yeni dönem başlıyor
- Erdoğan'dan flaş 'Suriyeliler' açıklaması
- Lütfü Savaş CHP'den ihraç edildi
- Suriye’de şeriatın sesleri!
- 'Onun ne olduğunu iyi biliyoruz'
- DEM Partili vekillerle 'Suriye' atışması!