Seçmeli derste fişlenme korkusu

40 okuldaki araştırmaya göre tercihleri mahalle baskısı belirledi.

Seçmeli derste fişlenme korkusu
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 02.10.2012 - 06:55

Derslik yokluğu ve programların yetiştirilememesi nedeniyle pek çok okulda seçmeli derslere başlanamadı. Görsel sanatlar başta olmak üzere birçok dersin seçilme oranının az olması, bu derslerin öğretmenlerinin gelecek yıllarda norm fazlası duruma düşmelerine yol açacak. Seçmeli derslerin dağılımı, seçmen tercihlerini yansıtır bulgular sunuyor. Yaşayan dil ve lehçelerin, İstanbul’da bile 10 kişilik şubeler oluşturacak sayıda tercih edilmemiş olması da dikkat çekici.

Eğitim-Sen temsilcileri, İstanbul’daki 40 okulda, ortaokul 1.sınıfa başlayan 6 bin 800 öğrencinin seçmeli ders tercihleriyle ilgili bir çalışma yaptı. Okullarda görev yapan temsilciler; seçmeli ders tercihlerinde, akrabalık, hemşerilik, komşuluk, telkin, ikna, bazı dersleri okutacak öğretmen bulunmamasının ve deşifre ve afişe olma kaygısının, fişlenme kokusunun ve mahalle baskısının etkili olduğunu belirtti.

Eğitim-Sen eski Genel Başkanı Alaattin Dinçer, “4+4+4’lük yasa ile getirilen seçmeli derslerin belirlenmesinde pedagojik önceliklerden, ilgi ve yeteneklerden, başarıdan çok gelecek kaygısı ve politik tercihler belirleyici oldu” dedi.

8. sınıfı bitiren ve bu yıl liseye başlayan öğrenciler ile ortaokul 1. sınıfa başlayan öğrencilerin yüzde 10’unun imam hatip ortaokullarını ve liselerini tercih ettiğini, İmam Hatip Liselerinin okul sayısında önceki yıla göre yüzde 110, öğrenci sayısında ise yüzde 50 artış olduğunu vurgulaya Dinçer, “Bu ortaokullara kayıt yaptıran öğrenci sayısı ise 107 bindir. Bunun yüzdelik karşılığı yüzde 9’a tekabül etmektedir. Eğitimi din eğitimi ekseninde yürütmek isteyenlerin ilk yıl itibarıyla hedeflerine ulaştıklarını söylemek olanaklıdır” dedi.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler