SGK, ''yaratıcı personel'' peşinde
Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK), çalışanlarını, kaliteyi ve verimliliği artırıcı fikirler geliştirmeleri yönünde teşvik etmek amacıyla ''Bireysel Öneri Sistemi'' oluşturdu.
''Tamamen kendi gelirleriyle vatandaşa kaliteli sosyal güvenlik hizmeti sunan ve toplumun güvenine sahip, saygın bir kurum olma'' vizyonu doğrultusunda amaç ve hedefler oluşturan SGK, misyonunun gereklerini yerine getirmek ve vizyonuna ulaşmak için yeni yöntemleri hayata geçiriyor.
Yurttaşa daha kaliteli hizmet verebilmek amacıyla yeni proje ve uygulamalar geliştiren SGK, bu kez çalışanlara yönelik bir uygulamaya başladı. Bireysel Öneri Sistemi adı verilen uygulamada, çalışanların kurumsal gelişime katkı sağlaması, kaliteyi ve verimliliği artırıcı nitelikteki fikirlerinin alınarak etkin şekilde değerlendirilmesi içeriyor.
Bireysel Öneri Sistemi'ne ilişkin hazırlanan raporda, kuruluşların, teknolojiye erişimin kolaylaştığı ve bilgi paylaşımının arttığı bir ortamda faaliyet gösterdiğine dikkat çekildi.
Kuruluşların başarısının, teknoloji ve bilgi birikiminin çalışanlarca ne ölçüde değerlendirildiğine bağlı olduğu vurgulanan raporda, bu durumun, kuruluşların insan kaynakları politikalarının en üst seviyede yönetilmesini zorunlu kıldığı belirtildi. Raporda, çalışanların mesleki bilgi ve becerilerinin, öğrenmeye ve bilgi paylaşımına açık olmalarının, bireysel/kurumsal başarıda temel belirleyici haline geldiği ifade edildi.
''Pozitif katkı sağlayacak"
Raporda, çalışanların, kuruluşun karar mekanizmaları da dahil olmak üzere bütün süreçlerinde aktif rol almalarının, kuruluşun gelişimine pozitif katkı sağlayacağı vurgulandı.
Bireysel öneri sistemlerinin, çalışanların kuruluşun gelişimi için öneri geliştirmelerine, bu önerilerin sistematik şekilde değerlendirilmesine ve uygulamaya geçirilmesine imkan sağladığına yer verilen raporda, sisteme ilişkin şunlar kaydedildi:
''SGK için tasarlanan Bireysel Öneri Sistemi'nde, hem yenilik oluşturan, gelişime imkan veren, sorun çözen, nitelikli önerilerin ortaya çıkması için uygun ortam şartlarını sağlayan hem de bu önerileri uygun yöntemlerle toplayıp, değerlendiren bütüncül bir yapı hedeflenmiştir. Bu yapı içerisinde, gelen önerileri toplama ve değerlendirme sistemleri ile birlikte, çalışanların kişisel gelişimine ve kurumsal gelişmeye yönelik eğitim programları, çalışanlara etkili tasarım teknikleri becerilerinin kazandırılması faaliyetleri, geri bildirim yöntemleri, ödül ve teşvik uygulamaları da yer almaktadır.
Bireysel öneri sisteminin kurulması, çalışanların hizmet kalitesini ve vatandaş memnuniyetini doğrudan etkileyen bir unsur olmasından dolayı kurumun insan kaynakları politikalarını çağın beklentilerine paralel olarak yeniden tasarlamasına da önemli katkılar sağlayacaktır. Ayrıca sistemin çalışanları, sadece yaptığı işle sınırlamayan ve rekabetçi çalışma ortamına taşıyarak kurum misyon ve vizyonuna ulaşmak adına daha etkin hale getirmeyi sağlaması hedeflenmektedir.''
Kurum uygulamadan, verimliliğin artırılması, maliyetlerin düşürülmesi, hizmet kalitesinin yükseltilmesi ve geliştirilmesi ve benzeri her türlü pratik ve uygulanabilir çözüm önerilerinin sistematik bir yöntemle toplanması ve hayata geçirilmesini bekliyor.
Kurum yetkilileri, ''nitelikli hizmetin, ancak birikimleriyle kurumuna katkı sağlayan nitelikli çalışanlarla verilebileceği'' düşüncesiyle geliştirilen bireysel öneri sisteminin SGK'ya daha kaliteli, hızlı, etkin ve verimli bir hizmeti yerine getirmede katkı sağlayacağını belirtti.
En Çok Okunan Haberler
- Korgeneral Pekin'den çarpıcı yorum
- Suriye'yi nasıl terk ettiğinin ayrıntıları ortaya çıktı!
- Petlas'tan o yönetici hakkında açıklama
- Colani’nin arabası
- Nevşin Mengü hakkında karar
- 3 zincir market şubesi mühürlendi
- Geri dönüş gerçekten 'akın akın' mı?
- Komutanları olumsuz görüş vermedi, görevlerinden oldu
- 148 bin metrekarelik alan daha!
- Müge Anlı'nın eşine yeni görev