Son filmi İtalyanları kızdırdı
Julia Roberts'ın son filmi 'Ye, Dua Et, Sev'de ortaya çıkan İtalya imajı İtalyanların pek hoşuna gitmedi.
Julia Roberts’ın son filmi 'Ye, Dua Et, Sev’ İtalyanların pek hoşuna gitmedi.
NTV'den Şeyda Canepa'nın haberine göre Filmde eşinden boşandıktan sonra kendi iç dünyasını keşfetmeye yönelen bir kadının İtalya’da damak zevkini, Hindistan’da ruhunu, Bali’de de kalbini doyuran uzun yolculuğu anlatılıyor.
Aynı isimde çok satanlar arasında yer alan kitabın yazarı Elisabeth Gilbert’in otobiyografik hikayesini anlatan filmde İtalyanlar hakkındaki bir çok klişe yer alıyor.
Julia Roberts’ın karşılaştığı İtalyanlar sadece ve sadece yemek yapmaktan ve ağız tadıyla yemekten bahsediyor. Erkekler arsızca çapkın, sokaktaki insanlar küfür sevdalısı, yaşlılar abartılı şekilde olağandışı.
Ancak filmde banyolarında sıcak su akmayan İtalya, Julia Roberts’ın Roma’daki basın toplantısında söylediği gibi bir kartpostal kadar güzel. İtalyan basınına göre hep aynı tas aynı hamam. Bütün bunlar yetmezmiş gibi filmin karakterlerinden birinin ismi Luca Spaghetti. Şaka gibi, ancak isim de, filmde yer alan karakter de gerçek.
Üstelik bu sezon Julia Roberts’ın filmi İtalyanlar hakkındaki önyargıları öne çıkaran tek film değil. Venedik’te Altın Aslan ödülünü kazanan yönetmen Sofia Coppola’nın 'Somewhere' fimindeki İtalya 'ne söylediği anlaşılmadan bağırıp çağıran adamlar ve yarı çıplak televizyon programları yapan kadınlarla dolu bir ülke izlenimini veriyor.
İtalyanlar dünyanın en gelişmiş ekonomileri arasında yer alan ülkelerinin teknoloji, moda, otomotiv sektorleri ile de anılmasını istiyor. Dünya Kültür Mirası'nın büyük bölümünü elinde tutan bir ülke olduklarını, müzeleri, şatoları, kütüphaneleri, sanat eserleri ile de konuşulmak istiyor. Ancak imaj sorunu Dante’nin Leonardo da Vinci’nin, Puccini’nin ve Caravaggio’nun torunlarının peşini bırakmıyor.
Apple aplikasyonlarına da uyarı!
Bu sefer suçlu Hollywood da değil. İtalya Turizm Bakanı Vittoria Brambilla’yı göreve çağıran Medya Denetim Komisyonu, I-Phone, I-Pod, I-Pad aplikasyonlarında kullanılan bir programa karşı hükümetin Apple’ı uyarmasını istedi.
‘What Country’ isimli programı I-Tunes üzerinden indirmek isteyenler belli bir ücret karşılığı çeşitli ülkeler hakkında bilgi edinebiliyor. Fransa; romantik meydanlar ve şarap, İsviçre; bankalar ve çikolata, ABD; Amerikan rüyası ve hamburger, İspanya; paella ve sıcak insanlar ile tanıtılırken, İtalya sırasıyla pizza, mafya, makarna, motosiklet anılıyor.
Daha çok bilgi almak isteyenler için İtalya’daki mafya çeşitleri, ülke ekonomisindeki 10 milyar Avro'luk yeri ve zamanla farklı alanlara yayılarak daha sofistike hale geldiği de yazıyor.
İtalyanlara göre yazılanlarda doğruluk payı olsa da ülkenin tanıtımında mafya ile özdeştirilmesi son derece rahatsız edici ve İtalya’nın dünya kamuoyuna kusurları öne çıkarılarak sunulması haksızca.
Muhalefetteki Demokrat Parti Parlamento Mafya İle Mücadele Komisyonu üyesi Laura Garavini, Parlemento'da söz aldı ve İçişleri Bakanı’na yönelerek 'Mafya bir Hollywood filmi değil, öldürmeye devam eden korkunç bir gerçek. Mafya ile reklam yapılmaz’ diyerek İtalyan hükümetini ‘What Country’ programı hakkında gerekenin yapılması için göreve çağırdı.
En Çok Okunan Haberler
- Rus basını yazdı: Esad ailesini Rusya'da neler bekliyor?
- Esad'a ikinci darbe
- Türkiye'nin 'konumu' hakkında açıklama
- İmamoğlu'ndan Erdoğan'a sert çıkış!
- Çanakkale'de korkutan deprem!
- Naci Görür'den korkutan uyarı
- Kalın Colani'nin yolcusu!
- Kurum, şişeyi elinin tersiyle fırlattı
- 6 asker şehit olmuştu
- Erdoğan'a kendi sözleriyle yanıt verdi