Sosyal ağlarda deprem mesaisi
Kayıp aramadan son haberleri edinmeye dek pek çok amaçla paylaşım ağlarına hücum edildi.
İnternet ve sosyal medyanın önemi Japonya depremi sonrasında bir kez daha görüldü. Deprem ile ilgili amatör videolar internette dolaşırken, Google depremde kaybedilen yakınları bulma hizmeti başlattı.
YouTube’da Citizen Tube depremle ilgili dramatik video içeriğine ulaşırken, bir benzerini de CNN’in iReport servisi yaptı. Telefon hatlarının kesilip, mobil ağların kitlendiği bir ortamda dakikada binin üzerinde Tweet atıldı. Twitter Japonya blogu depremle ilgili bazı 'hashtagler' yayınladı.
Microsoft, Twitter’da Bing hesabında bahsettiği linkin kullanıcılar tarafından paylaşılması halinde 100 bin dolar dağıtacağını duyurdu. Lady Gaga, Twitter’da kullanıcılara “Japonya İçin Dua Ediyoruz” bilekliklerini alarak depremzedelere yardım fonuna bağış yapmak için yönlendirdi.
En Çok Okunan Haberler
- Op. Dr. Dericioğlu başında poşetle ölü bulundu
- 500 bin TL'nin aylık getirisi belli oldu
- Suriyeliler memleketine gidiyor
- Yaş sınırlaması Meclis’te
- Marmaray'da seferler durduruldu!
- Suriye'de herkesin konuştuğu ölüm listesi
- İlber Ortaylı canlı yayını terk etti!
- Apple'dan 'şifre' talebine yanıt!
- Erdoğan'dan işgale 'isimsiz' tepki
- Suriye'nin yeni başbakanından ilk açıklama