Süpermarkette enflasyonu yüzde 12.8

Nielsen’in araştırması, zam algısının yüzde 90’a yükseldiğini, büyük gramajlı ürünlerin daha çok tercih edildiğini ve en çok indirim marketlerinin açıldığını ortaya koydu.

Süpermarkette enflasyonu yüzde 12.8
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 26.03.2018 - 21:54

Ülkede hızlı tüketim pazarı yüzde 14 büyürken, tüketicinin promosyonlu ürünler ve indirim marketlerini daha fazla tercih ettiği görüldü.

Dünyanın önemli araştırma şirketlerinden Nielsen, 2017 Yılı FMCG (Paketli Hızlı Tüketim Ürünleri) Perakende ve Alışverişçi Trendleri Raporu’nu açıkladı. Nielsen Türkiye Genel Müdürü Didem Şekerel Erdoğan, “Nielsen’in raporuna göre, 2017 Aralık ayı toplam süpermarket enflasyonu bir önceki yılın aralık ayına göre yüzde 12.8 oldu. Gıdada özellikle yağlar ve süt ürünleri, enflasyonu yukarı çeken kalemler oldu. Alkolsüz içeceklerde de belirgin artış kaydedildi” dedi. Verilen bilgiye ve araştırmaya göre,

* Mağaza sayısındaki artışların da etkisi ile 400 metrekare altı süpermarketler yüzde 26, parfümeriler yüzde 34’lük ciro büyümesi kaydetti.

* Özellikle dondurulmuş gıda, cilt bakım ürünleri, deodorant, beyaz peynir, bebek mendilleri, paketli ekmek, hazır puding, keyif peynirleri, Türk kahvesi ve kuruyemiş kategorilerinin hacim büyümesi bakımından öne çıkan kategoriler oldu.

İndirim gözleniyor

* Tüketicinin gıda fiyatı artış algısı yüzde 69’dan yüzde 90’a yükseldi.

* Promosyon duyarlılığı da yüzde 58’den yüzde 84’e çıktı.

* Ayrıca, tüketicilerin düşük birim fiyat için daha büyük paket almaya başladıkları ve ucuz markalara artan oranda yöneldikleri de raporun dikkat çeken sonuçlarından.

* Fiyat indirimi en çok tercih edilen promosyon olarak öne çıktı.

* Enerji içecekleri, bebek mendilleri, kuruyemiş, şampuan, bisküvi ve ayran gibi kategorilerde büyük gramaja geçiş trendi görüldü.

* Bebek bezleri, gazlı içecekler, margarin, salça, çay ve süt kategorilerinde küçük gramaja geçiş trendi göze çarptı. n Büyük gramajların ciro payı yüzde 65 oldu.

Avokado ve ananas tüketimi arttı

* Üç yılın rakamları kıyaslandığında, ulusal zincirler yüzde 26, indirim marketleri yüzde 64 ve lokal zincirler yüzde 14’lük mağaza sayısı artışı gösterdi.

* Özellikle indirim marketlerinin de dahil olduğu küçük süpermarketler yüzde 26, parfümeri zincirleri yüzde 34 büyüme gösterdi.

* Yaklaşık 225 bin FMCG perakende alışveriş noktası olduğunu, son 12 yılda modern kanaldaki mağaza sayısının yaklaşık 4 katına çıktı.

* Geçen yıl özellikle özellikle avokado, muz ve ananas gibi sürpriz ürünler toplam kategori içerisinde ağırlık kazandı.

* Mandalina, kavun ve limon gibi ürünlerdeki büyüme, toplam kategori büyümesinin altında kalarak pay kaybetti.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler