Şuurlu öğretmenler: Flört seviyesizlik!

Şuurlu Öğretmenler Derneği (ÖĞDER) Bölge Toplantısı Çorum'da gerçekleştirildi. Toplantının sonuç bildirisinde, "Gençliğin en önemli sorunu cinsellik algısıdır. Okullarımızda flört ilişkileri denilen kız erkek ilişkilerinin adı seviyesizliktir. Karma eğitimin masaya yatırılmasından korkulmamalıdır" denildi.

15 Kasım 2011 Salı, 09:39
Abone Ol google-news

Şuurlu Öğretmenler Derneği (ÖĞDER) Bölge Toplantısı Çorum’da gerçekleştirildi. ÖĞDER Genel Merkez Yönetim Kurulu Üyesi Muhammed Sadık Arslan, başkanlığında yapılan toplantıya Çorum, Tokat, Yozgat, Sivas şube başkanları ve bazı yönetim kurulu üyeleri katıldı.

ÖĞDER Çorum Şubesi’nin ev sahipliği yaptığı toplantıda, dernek çalışmaları ve eğitim sorunları ele alındı.  Toplantının ardından hazırlanan sonuç bildirgesinde, çok çarpıcı ifadelere yer verildi.

Sonuç bildirgesinde, eğitim sisteminin en önemli sorununun “değerler” olduğu savunularak şu ifadelere yer verildi:

“Değerler eğitimine önem verilmesi demek nüfusunun büyük bir kısmının Müslüman olduğu bu ülkede irfanımızdan süzülen değerlerin öğrencilere kazandırılması demektir.  Allah’ın en büyük ayeti  insanın karakterinin şekillenmesinde sorumluluk sahibi olan eğitim sistemlerinin amaçlarını yerine getirdiği tartışmalı bir konudur. Lakin insanı düşündüren Van depreminde 5,6 lık şiddette hasar gören binaları yapan insanların çıkmış olduğu bir eğitim sistemin kendisiyle nasıl çeliştiği ve ülkemizde devam ettirildiğidir. Eğitim sistemimiz etik değerlere ve milli, manevi değerlerimize önem verecek şekilde yapı bozumuna tabi olmalıdır.”


Terör İslam kardeşliğiyle çözülür

Terör olaylarının din kardeşliğiyle çözüleceğinin savunulduğu bildirgede, “Terörün sebebi  Laz, Çerkez, Türk , Kürt demeden kardeşliğin ülke genelinde tesis edilememiş olmasıdır.  Eşitliğin kardeşliğin olmadığı yer de adaletsizliğin olacağı aşikardır bu da terörün oluşumuna müsait zemin hazırlamaktadır. Ülkemizde herkes eşit vatandaş olarak kabul görmelidir” denildi.


Flört seviyesizliktir

Gençliğin en önemli sorununun “cinsellik algısı” olduğunun savunulduğu bildirgede, bunun çözümü için akademisyenlerden bir kurul oluşturulması önerildi.

Bildirgede, “Okullarımızda flört ilişkileri denilen kız erkek ilişkilerinin adı seviyesizliktir. Akademisyenlerden oluşacak  komisyona bakanlığımız konuyu araştırma görevi vermeli, karma eğitimin de masaya yatırılmasından korkulmamalıdır. Ülkemiz her yönden kişilikli bireyler yetiştirilmelidir, eline, diline, beline hakim ol cümlesini atalarımız söylemiştir” denildi.

8 yıllık temel eğitim yerine 11 yıllık temel eğitime geçilmesi gerektiğinin savunulduğu bildirgede  “Ülkemizde yönetimlerin yaptığı icraatlar sorgulanmamaktadır. 8 yıllık temel eğitim neye hizmet etmektedir? Bu sorunun  içi dolu bir cevabı yoktur. Kesintisiz eğitim yerine kesintili eğitime geçilmeli 5+3+3  olarak devam edilmelidir. Önemli olan topluma ve kendisine yararlı birey yetiştirmektir. Zira sektörlerimiz nitelikli ara eleman beklerken üniversiteli işsiz ordumuzun sayısı 400 bini aşmıştır” denildi.


Laiklik yeniden tanımlansın

Yeni Anayasa çalışmalarında laikliğin yeniden tanımlanması istenerek, söyle denildi:
“Yeni Anayasa’da, din düşmanlığı olarak tanımlanan laikliğin yeniden tanımlanması en önemli  çalışma olacaktır. Zira laikliğin, dinsizlik olarak ifadelendirilmesi o ülkenin vatandaşlarının çıkarına değildir. Zaten laiklik dinsizlik demek de değildir. Yeni Anayasa’nın katılımcı , adil aynı zamanda din inanç ve ibadet hürriyetini de özgürlükler kapsamına alması gerekmektedir.”