Vodafone ile Medyanet'ten stratejik işbirliği anlaşması

Vodafone, sektörünün öncü kuruluşları ile yaptığı stratejik işbirliği anlaşmalarına bir yenisini daha ekledi. Vodafone, Türkiye’de online reklamcılığın lideri MedyaNet ile mobil reklam satışı konusunda stratejik işbirliği anlaşması imzaladı. Anlaşma kapsamında, Vodafone mobil reklam envanterinin yönetiminden MedyaNet sorumlu olacak.

04 Nisan 2011 Pazartesi, 13:40
Abone Ol google-news

Dünyanın en büyük mobil iletişim şirketlerinden Vodafone, MedyaNet ile mobil reklam satışı konusunda stratejik işbirliği anlaşması imzaladı. İki şirket arasında imzalanan anlaşma, Vodafone Türkiye’nin tüm mobil reklam envanterinin pazara sunulması, satış koordinasyonu ve yeni mobil reklam ürünü geliştirmelerinde iş ortaklığını içeriyor. İki şirket arasındaki işbirliği, sektörde bir online reklam ağının, bir mobil operatörle yaptığı ilk iş ortaklığı olması bakımından önem taşırken, mobil reklam sektörünün gelişimi açısından da gelecek vaad ediyor.

Anlaşma sayesinde internet reklamcılığı ile mobil reklamcılık alanındaki deneyimler, dijital reklam sektöründe gerçek anlamda ilk kez bir arada kullanılacak. Hali hazırda Cumhuriyet, Hürriyet, Milliyet, E-kolay, Fanatik,  Ekşi Sözlük ve DipNot.tv  gibi Türkiye’nin en çok ilgi gören mobil siteleri ve iPad uygulamasının reklam alanlarını da pazara sunmakta olan MedyaNet, bünyesinde mobil reklam için konusunda uzman, mobil ve internet konusunda oldukça deneyimli özel bir ekip oluşturdu.

İşbirliği anlaşması ile ilgili açıklama yapan Vodafone Türkiye Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Öğüt şöyle konuştu: “Teknolojinin baş döndürücü bir hızla değişimi, yenilikçi ve farklı mecraların oluşumuna katkı sağlıyor. Bu da yeni pazarlama stratejilerinin oluşması ve dinamik bir biçimde yönetilmesi gerekliliğini ortaya çıkarıyor. Bununla beraber sektörler de birbirlerine yakınlaşıyor. Mobil teknolojideki gelişmeler, pazarlama stratejilerini de doğrudan etkiledi. Biz de bu doğrultuda böyle stratejik bir işbirliği anlaşması yapmanın sektörde öncü ve tüketiciler nezdinde farklılaştırıcı bir hamle olacağını düşündük. Mobil reklam satışı konusunda tecrübeli MedyaNet ekibiyle çalışacak olmaktan ötürü mutluyuz. Bu işbirliğimizin hedef kitlelerine doğrudan ve doğru zamanda ulaşmak isteyen markalar için yeni fırsatlar ve katma değer yaratacağına inanıyoruz.” 

Konuyla ilgili açıklama yapan Medyanet Genel Müdürü Rima Erdemir ise şöyle konuştu:

“MedyaNet olarak kurulduğumuz günden bu yana Türkiye’de online reklamcılık konusunda  pazara yenilikler sunmayı ve reklamverenleri  etkili  platformlarda hedef kitleleri le buluşturmayı amaçlamaktayız.  Aynı amaçla, şu an dünyada da yükselen trendlerden biri olan mobil reklamcılığı reklamverenlere etkili bir platformda sunmak için, mobil network’ümüzü güçlü bir envanter haline getirmekteyiz. 2009 yılında reklam satış ve pazarlamasına başlağımız mobil envanterimizde Milliyet, Hürriyet, Fanatik ve Ekolay  gibi güçlü portallere ait 20  mobil uygulama bulunmakta ve şu an aylık 50 milyon sayfa gösterimi ile Türkiye’nin en geniş ve güçlü mobil display network’üne sahibiz. Şu ana kadar portallerimizin sunduğu mobil uygulamaları network’ümüze dahil ederek büyüdük ve mobilde display reklam uygulamalarını sektöre sunduk.  Dünyadaki  trendi, akıllı telefonların, tablet bilgisayarın ve tabii ki 3G’nin yarattığı değişimi değerlendirerek mobildeki alanımızı genişletmeye karar verdik. Mobil reklamcılıktaki konumumuzu Vodafone ile yaptığımız işbirliği ile daha da güçlü bir hale getirdik. Global bir marka olan, Türkiye’nin  en hızlı büyüyen mobil  operatörü ve mobil pazarlama alanında öncü projelere imzan atan mobil  operatörü  Vodafone ile yaptığımız işbirliği yanında yayıncılarımızın sunduğu mobil uygulamaların artması ve çeşitlenmesi, displayde sunacağımız yeni reklam modelleri, rich media modellerinin mobile entegrasyonu ve networkümüzü yeni kategorik yayıncılarla genişletme kararımız mobil envanterimizi  ayrı bir marka altında toplamamızı sağladı ve  reklamverenler için mobil dünya anlamına gelecek  “Mobia” markasını yarattık.

Vodafone’un geniş veritabanına hedefli SMS gönderimi Vodafone ile Mobia  işbirliğinin pazara sunacağı önemli bir yenilik. Ayrıca Vodafone “Etrafımda Ne Var?”  ve “Taksi” iPhone uygulamalarının reklam alanları sunacağımız diğer yenilikler arasında. En iyi geri dönüş sağladığımız kategorik kullanıma benzer olarak sunacağımız  Vodafone  Anne-Bebek, Ekonomi vb. kategorilerdeki SMS paketleri reklam verenlerin hedeflediği kitlelere doğrudan ulaşmalarını sağlayacak. Vodafone ve Mobia reklamverenlere  hedef kitleleriyle birebir interaktif iletişim sağlayabilecekleri  yeni  uygulamalar sunmaya devam edecek.”