'Y Kuşağı' bankaların gelirlerini artıracak
Veri ağları alanında faaliyet gösteren Cisco araştırmasına göre, 1980 ile 1992 yılları arasında doğan ve ''Y kuşağı'' diye anılan neslin ihtiyaçları doğrultusunda perakende bankacılık gelirlerinin yeni iş modelleri ve video servisleriyle yüzde 10'a kadar artması bekleniyor.
Cisco İnternet İş Çözümleri Grubu tarafından ABD'de bin 55 tüketici üzerinde yürütülen araştırma, banka müşterilerinin finansal öncelikleri ve hizmet beklentileri ile video uygulamaları ve etkileşimli iletişim konusundaki tercihlerini ölçmek amacıyla gerçekleştirildi. Araştırmada, son dönemde finansal kurumların yaşadığı sıkıntılara rağmen Y kuşağının önemli finansal kararlar alırken bankalara güvendiği sonucunu ortaya çıkardığına dikkat çekildi. Araştırma sonuçlarına göre, Y kuşağının yüzde 50'sinden fazlası bir web kamerasına sahip, yüzde 20'si YouTube'u günde birkaç kere ziyaret ediyor, yüzde 97'si mobil telefon kullanıyor, yaklaşık yüzde 40'ı bir finansal danışmanla video aracılığıyla görüşmeye sıcak bakıyor.
Y kuşağı, bir veya iki önceki neslin mensuplarına kıyasla finansal konularda blog ya da forumlarda dört kat daha fazla görüş belirtiyor, yüzde 40'ı web tabanlı kişisel finansal yönetim (PFM) araçları kullanıyor, yüzde 33'ten fazlası, bankaları profesyonel danışmanlık hizmetleri konusunda öncelikli kanalları olarak görüyor, yüzde 85'i mevcut finansal servis sağlayıcılarından orta ve yüksek derecede memnun, üçte birinden fazlası finansal konularda desteğe ihtiyaç duyuyor, bir veya iki önceki neslin mensuplarına kıyasla finansal konularda arkadaş ve aile tavsiyelerine üç kat daha fazla değer veriyor.
'Operasyonel giderler düşürülebilir'
Araştırmaya göre, bankalar, Y kuşağının ihtiyaçları doğrultusunda ürün ve hizmetlerini dönüştürerek gelirlerini artırma fırsatına sahipken, perakende bankacılık gelirlerinin yeni iş modelleri ve video servisleriyle yüzde 10'a kadar artması, operasyonel giderlerin düşürülmesi bekleniyor. Araştırmaya göre, Y kuşağı genel olarak bankalarından memnun, ancak yüzde 26'sı daha fazla değer katan bir kurum olursa bankasını değiştirebileceği düşüncesini taşıyor.
Cisco İnternet İş Çözümleri Grubu, pazardaki bu potansiyelden hareketle bankaların internet platformunda ve mobil cihazlarda çalışan, gerçek zamanlı uyarılar veren, gelişmelerden haberdar eden ve karar alımını kolaylaştıran araçlar ve yüksek tanımlı video araçları ile müşteri ilişkilerini geliştirebileceğini, online finansal hizmetler toplulukları yaratabileceği tavsiyesinde bulundu.
Cisco İnternet İş Çözümleri Grubu Finansal Hizmetler Uygulamaları Direktörü Jörgen Ericsson, araştırmaya ilişkin, ''Perakende bankacılıkta ilk adımı atacak olanları büyük fırsatlar bekliyor. Y kuşağı, güvenilir kaynaklardan finansal tavsiye almak istiyor ve bu hizmetleri kendilerine en uygun şekilde sunan bankalara yönelmeye hazır. Y kuşağının ihtiyaçlarını karşılayacak bankaların belirgin bir gelir artışı potansiyeli bulunuyor'' değerlendirmesi yaptı.
En Çok Okunan Haberler
- Suriyeliler memleketine gidiyor
- İlber Ortaylı canlı yayını terk etti!
- Marmaray'da seferler durduruldu!
- Yaş sınırlaması Meclis’te
- ATM'lerde 20 gün sonra yeni dönem başlıyor
- Lütfü Savaş CHP'den ihraç edildi
- Apple'dan 'şifre' talebine yanıt!
- Suriye’de şeriatın sesleri!
- Erdoğan'ı protesto eden gençlere işkence iddiasına yanıt
- Erdoğan'dan flaş 'Suriyeliler' açıklaması