Yeni rant kapısı: Asfalt

Dünyanın en dayanıklı ve güvenli karayolu kaplama şekli olan asfaltma sistemi, Türkiye'de her yıl yenilenen ve devlet bütçesinden milyonlarca liranın harcandığı bir rant alanı haline geldi.

Yayınlanma: 02.04.2010 - 07:13
Abone Ol google-news

Avrupa ülkelerinde ortalama 3 yılda bir yenilenen asfalt yollar, Türkiye’de kullanılan kalitesiz malzeme ve yetersiz altyapı nedeniyle kısa sürede kullanılamaz hale geliyor. Türkiye’nin en büyük asfalt üretim şirketlerinden İSFALT AŞ’yi bünyesinde bulunduran İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) kenti sağlam ve güvenli asfalta kavuşturamadı.

Yılda 20 milyon tonun üzerinde asfaltın kullanıldığı Türkiye’de yapılan yeni bir asfalt yol en fazla 1.5 yıl kullanılabiliyor. Yolların belirli bölgelerinde meydana gelen çökme ve kaymalar nedeniyle de yurttaşlar sürekli yamalı yollarda seyahat etmek zorunda kalıyor. İç piyasaya asfalt üreten firmaların Avrupa Birliği’nce öngörülen uluslararası sertifika sisteminin dışında tutulması da kalitesiz asfalt kullanımının önünü açıyor.

Bakırköy-Sirkeci arasındaki sahil yolu da asfaltın bozulması nedeniyle yurttaşların tepkisine neden oluyor. Kopan asfalt parçaları nedeniyle zarar gören araç tekerlekleri de çok sayıda kazaya neden oluyor. Her yağmurda su dolan çukurlar can ve sürüş güvenliğini tehdit ediyor. E-5 karayolunun Avcılar-Zincirlikuyu arasındaki bölümünün “sessiz asfalt”la kaplanmasının ardından sorunsuz sürüş sağlanırken karayolunun diğer bölgelerindeki sorunlar sürüyor. Özellikle yolun Anadolu yakasındaki bölümündeki çukurlar ve yamalar yurttaşların tepkisine neden oluyor.
İstanbul’da metrobüs hattındaki asfalt yol, hizmete açılmasının üzerinden bir yıl geçmeden çatlak, çökme nedeniyle bakıma alındı. Uzun süre asfalt kalitesi tartışılan ve 366 milyon TL’ye malolan metrobüs yolu kullanılamaz hale gelince bakıma alınmıştı.


 


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler