YÖK'ün Arapça sevdası: Erken yaşta eğitim ve Arapça köyü projesi
YÖK’ün Arapça Çalıştayı’ndan Arapça öğretimine erken yaşlarda başlanması, Arapça köyü kurulması gibi skandal öneriler çıktı.
Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) Türkiye’deki Arapça öğretiminin sorunlarını tartışmak üzere çeşitli üniversitelerin İlahiyat-İslami İlimler Fakülteleri ile Arap Dili ve Edebiyatı, Arap Dili Eğitimi, Arap Dili ve Belagati, Arapça Öğretmenliği, Arapça Mütercim-Tercümanlık bölümlerinde görev yapan yaklaşık 70 öğretim üyesini Arapça Öğretimi Çalıştayı’nda bir araya getirdi. Üniversitelerde zorunlu Arapça dersi bulunan 325 bin öğrenciyi ve Türkiye’de yükseköğrenimine devam edecek mültecileri ilgilendiren çalıştaya akademisyenlerin ilginç tavsiyeleri damga vurdu. Çalıştayda oluşturulan tavsiye kararlarıortak bir metne dönüştürülerek YÖK Başkanlığı’na sunulacak.
Erken yaşta eğitim: İlk ve ortaöğretimde Arapça öğretimine daha erken yaşlarda başlanması ve Arapçanın öğrencilere sevdirilmesi önerisi oluşturdu. İlkokul 2. sınıftan itibaren seçmeli olarak öğrencilere sunulan Arapça dersinin yanında böyle bir önerinin daha sunulması dikkat çekti.
İmam hatip baskısı: Öğrencilerin Arapça öğreniminden tam olarak ne beklediklerini bilememeleri ise aile baskısı ile imam hatip liseleri ile ilahiyat fakültelerini tercih etmeleri olarak açıklandı. Çalıştayda tartışma yaratan başlıkta, bu sorunu ortadan kaldırmak için ise sınav sisteminin gözden geçirilmesi ile daha seçici bir şekilde öğrenci alımı önerildi.
Arapça köyü projesi: Akademisyenler öğretim ortamı olarak da yaz kampı formatında uygulamalar, sivil toplum kuruluşları ve üniversitelerin katkılarıyla Arapça köyü projesinin gerçekleştirilmesi ve buralarda faaliyetlerin tamamının Arapça yapılmasını önerdi.
Kontenjan düşsün: İlahiyat fakültelerinin kontenjanlarının düşürülmesi, Arapça klavye kullanımının yaygınlaştırılması, fakültelerden bağımsız enstitü tarzında 2 yıl süreli Arapça öğrenim merkezlerinin kurulması, sınıf mevcutlarının 15’e düşürülmesi önerildi.
Akademisyene tatil: Üniversitelerin Arapça işlenen bölümlerine hazırlık eğitiminin zorunlu tutulması, bu sınıflarda ders verecek öğretim elemanlarının Arapça bilgilerinin 5 yılda bir ölçülmesi ve bu kapsamda öğretim elemanlarının hizmet içi eğitim adı altında ‘teşvik’ amacıyla yurtdışına gönderilmesi tavsiye edildi.
‘WhatsApp grubu’: Ders konularını destekleyen Arapça internet siteleri, chat programları, WhatsApp grupları, forumlar ile bilgisayar oyunlarını önerildi. Ayrıca televizyonlarda Türksat’ta El Cezire’nin çocuk kanallarının yayınlanması ve özellikle çizgi film kanallarının izlenmesinin sağlanması tavsiye edildi.
En Çok Okunan Haberler
- Suriyeliler memleketine gidiyor
- İlber Ortaylı canlı yayını terk etti!
- Marmaray'da seferler durduruldu!
- Yaş sınırlaması Meclis’te
- ATM'lerde 20 gün sonra yeni dönem başlıyor
- Apple'dan 'şifre' talebine yanıt!
- Lütfü Savaş CHP'den ihraç edildi
- Suriye’de şeriatın sesleri!
- ‘Hepinize test yapalım, bakalım kim ne kadar geçiyor!’
- Erdoğan'ı protesto eden gençlere işkence iddiasına yanıt