Kürşat Başar
Kürşat Başar kursatbasar63@gmail.com Son Yazısı / Tüm Yazıları

Deterjan ve Aşk

10 Temmuz 2012 Salı
\n

\n

Aşk ne zaman bir pazarlama malzemesi oldu?

\n

Ve bu sözcük nasıl oldu da hayatın her alanında sürekli kullanılır hale geldi?

\n

Son yıllarda çıkan kitaplara, şarkılara, filmlere bakın pek çoğunun başlığında mutlaka aşkvar.

\n

Sosyal medyada herkes bir biçimde aşktan söz ediyor.

\n

Mevlananın, Yunus Emrenin sözleri bile buna göre alıntılanıyor.

\n

Magazin eklerine bakarsanız, bütün ünlüler sürekli aşkyaşıyor, yeni bir aşka yelken açıyor”, “aşkını terk ediyor”, “aşka vakti yokveya aşk tazeliyor.

\n

Ortalık, elinde okla gezen melek figüründen geçilmiyor.

\n

Herkes birbirine aşkımdiyor.

\n

***

\n

Yoğurt reklamından çikolataya, bankadan çamaşır makinesine, banyo seramiğinden dondurmaya kadar aklınıza ne gelirse aşkla ilgili bir sloganla satılmaya çalışılıyor.

\n

Genel bir sevgi yoksunluğunun getirdiği bir sonuç mu bu acaba, yoksa yaşanan sıkıntılardan kaçmanın ve hayallere sığınma isteğinin sonucu mu?

\n

Eski aşk şiirlerinin yerini, aşk hakkında fetva veren kitaplar, aşk hakkında sloganlar almış durumda.

\n

Herkes âşık olmak mı istiyor?

\n

Aşk sözcüğünü görünce gidip o gofreti yeme ihtiyacı mı duyuyor insanlar?

\n

***

\n

Gerçi sosyal medyadaki özlü sözlere, eskiden sakızlardan çıkan türden aforizmalara bakılacak olursa pek mutlu aşkyok ortalıkta, ama nedense arayış devam ediyor.

\n

Yapılan röportajların çoğunda, ister bilim adamı olsun ister politikacı, ister yazar, ister oyuncu, başlık hep aşk üzerine...

\n

Pazar eklerini açtığınız zaman ortalık aşktan geçilmiyor.

\n

Ama bunca fazla kullanımdan sonra sözcüğün içi giderek boşalıyor doğal olarak.

\n

Olmayan bir şeye duyulan özlem mi bu yoksa?

\n

Ama en azından kızarmış sucuk veya deterjanla bağdaştırılmasa...

\n


Yazarın Son Yazıları Tüm Yazıları

Görüşmek Üzere... 10 Ocak 2013
Vergiler ve Zenginler 8 Ocak 2013
Kitap Korkusu 5 Ocak 2013

Günün Köşe Yazıları