50 yıl sonrasını planlıyoruz!

Başkanlar Yazıyor: Narlıdere Belediye Başkanı Ali Engin, Cumhuriyet Ege için yazdı...

Yayınlanma: 15.08.2019 - 20:45

Yeni dönemde İzmir’in çekim merkezi haline dönüştürmek için var gücümüzle çalıştığımız Narlıdere’den tüm Cumhuriyet okurlarını saygı ile selamlıyorum.

Bizim yönetim anlayışımıza göre, bir ilçeyi “çekim merkezi” yapmak, yeni dönemin “yıldızı” haline getirmek demode ve popülist bir yönetici yaklaşımı değil, düzgün bir planlama ve yönetim tarzı ile ortaya konan, sürdürülebilir projelerle desteklenen bir “amaç”tır. Biz bu amaç doğrultusunda adımlarımızı atıyor, Narlıderemizin sadece bugününü/yarınını değil, 50 yıl sonrasını planlıyoruz!

Narlıdere 80 bin kişilik nüfusu, coğrafi konumu ve modern insan yapısı ile İzmir’in en değerli ilçelerinden biridir. Sırtını ormana yaslayan, yüzünü Ege’nin o güzel denizine dönen ilçemiz, içinde barındırdığı tarihi güzelliklerle birlikte bir bütün olarak büyümeyi, kalkınmayı bekliyor.

Göreve geldiğimizde ilk amacımız personel yapımızı güçlendirmek ve temel görevlerimizi eksiksiz yapabilmekti. Kısa sürede başardık. Hem sosyal hem teknik birimlerimizi genç ve yetenekli arkadaşlarımızla takviye ettik. Kadınlarımızın öncülüğünde, iddia ediyoruz ki İzmir’in en iyi temizlik ekibini oluşturduk. Anında müdahale ekipleri ile sorunları, “kafaya takılır” bir şey olmaktan çıkardık. Bunun karşılığını da vatandaşlarımızdan almaya başladık.

İkinci aşamada, burada yaşayan vatandaşlarımıza Narlıderelilik bilincini kazandırmak ve aidiyet duygusunu oluşturmak vardı! Narlıdere ne yazık ki otobanın ortadan ikiye böldüğü, insanların sosyalleşecek alanlarının yetersiz ve donanımsız kaldığı bir ilçe. Burada yaşayan insanlarımız, gençlerimiz sosyal hayatını Narlıdere’de geçirmiyor, çevre ilçelere gidiyor. Dışarıdan gelen misafirlerimiz de Narlıdere’de kalmıyor, “yol üstü” mantığıyla uğrayıp geçiyor. Narlıderelilik bilinci ve aidiyet duygusu ile bunu sağlayacağız. Peki neler yapacağız:

Sosyal donatı alanlarımızı, park ve meydanlarımızı vatandaşlarımızın uzun uzun zaman geçirecekleri şekilde düzenleyeceğiz, modernize edeceğiz. Örneğin Pir Sultan Abdal Parkı’nı, tasarımı ve eşsiz mimarisi İzmir’in en güzel sosyal yaşam alanına dönüştüreceğiz.

Sokaklarımızı daha çok yayaların kullanabileceği hale getireceğiz, sağlıklaştıracağız. Güngören Caddesi bu konuda bizim için mihenk taşı olacak, ilk oradan başlayacağız. Geniş kaldırımları, kent mobilyaları, göz yormayan dükkân tabelaları, modern esnafı ile İzmir’e örnek bir esnaf sokağı yaratacağız. Ahmet Piriştina Meydanı, modern bir alışveriş merkezi ve kafe ile güzelleşecek. Narlıdere’nin ekonomisi yine Narlıdere içinde kalacak, büyüyecek.

Dedim ya; sırtımızı ormana yaslıyor, yüzümüzü denize dönüyoruz diye... Sahilden başlayarak, ormana kadar uzanan bir yürüyüş ve bisiklet yolu oluşturacağız. Ahmet Piriştina Demokrasi Meydanı’ndan başlayacak olan proje, pazaryeri- Yukarıköy- Pir Sultan Abdal Parkı güzergâhını izleyecek ve oradan sahile ulaşacak.

Bu bisiklet ve yaya yolu bir koluyla da Ali Onbaşı Deresi’ne uzanacak. Ve orada, doğa ile iç içe bir sosyal tesis inşa edeceğiz. Vatandaşlarımız hem doğa tadında, hem deniz esintisinde piknik yapabilecek, sosyalleşecek.

Çocuklarımızın eğitimine ve kadınlarımıza büyük önem veriyoruz. Belediyemize ait ilk anaokulumuzu eylül ayında hizmete açacağız. 5 yılda 5 anaokulu açmayı planlıyoruz. Kurduğumuz “Kadın Kooperatifi” ile yüzlerce kadınımıza üretme ve ev ekonomilerine katkı sağlama şansı tanıyacağız. Birlikte üreteceğiz, birlikte paylaşacağız. Yerel lezzetlerimizi bu sayede markalaştıracağız ve sınırlarımızı aşacağız.

Yukarıköy’deki tarihi yapıları restore ederek turizme açılacağız. Tarihi cemevimizi müze statüsüne getirerek dışarıdan misafirlerimizi çekeceğiz. Metro inşaatının tamamlanması ile artık gelinip geçilen bir yer değil, içinde kalınıp keyifli zaman geçirilecek bir ilçe olacak Narlıdere.

Ve daha nicesi... Yeni bir kültür sanat merkezi, havuz, spor alanları planlarımız arasında... Her şey daha güzel ve modern bir Narlıdere yaratmak için. Her şey, bugünün değil, gelecekteki 50 yılın Narlıderesi’ni yaratmak için.

Her şey, modern insan yapımızı, ekonomik ve sosyal potansiyelimizı kullanarak çocuklarımıza daha yaşanabilir bir Narlıdere bırakabilmek için..

Bu güç içimizde var ve bizler, bu ruhu yaratabilmek için görevdeyiz. Bahanelerin arkasına sığınmadan, özveri ile cesaret ile çalışacağız ve başaracağız. Ulu önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’ten aldığımız güçle, yarınlara umutla bakacağız. Tüm okurlarımıza sevgi ve saygılarımı sunuyorum.