Bir Amerikan karabasanı

Oyuncu Ryan Gosling ilk yönetmenlik denemesi Lost River’da (Kayıp Nehir/2014) ergenlik anılarına odaklanıyor.

Yayınlanma: 17.05.2015 - 17:59
Abone Ol google-news

“Suyun yuttuğu bir kentin üstünde yaşadığımı öğrendiğimde çok tedirgin oldum. Annem bana akarsuyun yapay olduğunu, hemen altımızda evlerin olduğunu söyledi, ayrıca mezarlıktaki bedenlerin zaman zaman yüzeye çıktıklarını da açıkladı. Cesetlerin üstünde yüzme düşüncesi beni ürküttü” diyen Gosling dramında borca boğulan insanların, Detroit’in taşrasında yaşam uğraşı veren bekar anne Billy (Christina Hendricks), oğulları Bones’la (Iain De Caestecker) Franky’nin (Landyn Stewart) öykülerini düşsel, sosyal yanı güçlü bir kara masal olarak betimliyor.

Kayıp Nehir, canavarlar, yaşayan ölüler, düşler, karabasanlarla dolu bir hayalet tren adeta. Billy oğulları için caymaz bir ev arayışındadır, kanın, işkencenin, gore’un bolca olduğu bir gece kulübünde bedenini sergiler. Bones, terkedilen binalardaki bakırları toplayıp hurdacılara satarken kendi canavarlarıyla yüzleşir. Duyarlı Cat (Saorise Ronan) soylu ninesinin (Barbara Steele) bakımını üstlenmiştir. Geçmişi gittikçe silinen, geleceği belirsiz enerji, tarih dolu Detroit hayalet kente dönüşmüştür.

Film, küçük Franky’nin otların içinde koşmasıyla başlar, bu sahne bize Yaşam Ağacı’nı (Terrence Malick) anımsatır. Tüm peri masallarında olduğu gibi bu öyküde de kötüler vardır. Ekonomik krizin çökerttiği kentte evler yanarken Vahşi Duygular’daki (David Lynch) kıvılcımları, kan kırmızı rengindeki cehennemi yansıtırlar. Cesaret ana Billy’yi insanların vahşileştiği kulübe göçmen taksi şoförü (Reda Kateb) götürür, Bu sekans Dünyada Bir Gece’ye (Jim Jarmusch) göndermedir. Erotik kadın bedenleri, ölüm ve seks ayinleri Suspiria ve Inferno’yu (Dario Argento) çağrıştırırlar. Billy’nin yüzünün derisini kesme sahnesi Çehresiz Gözler’dendir (Georges Franju). Malick, Lynch, Jarmusch, Argento, Franju, Harmony Korine’ın etkisinde kalmasına karşın Gosling, şiirsel, başarılı bir gotik masalla karşımızda.

“En büyük sorun düşle kabus arasında denge kurmaktı” diyen Gosling, çocukluğunu geçirdiği Cornwall’ın altındaki batık kentten çok etkilenmiş. Müzik, şarkılar Gosling’in grubu Dead Man’s Bones’un. Görüntü yönetmeni Benoit Debie, Avustralyalı fotoğrafçı Bill Henson’ın yapıtlarını referans almış. 60’ların İtalyan gotik korku filmlerinin kraliçesi Barbara Steele filmin sürpriz konuğu.

Masumiyetin yitimini, yetişkinlerin karmaşık yolunda yürürken çocukluğu, düşleri geride bırakmanın kaçınılmazlığını büyüleyici bir vurguyla anlatan Kayıp Nehir, 22 Mayıs’ta gösterimde.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler