Kapat

Son Haberler

A+ A-

Türk öğrenciler 32. sırada

Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) ülkeleri arasında eğitim alanında yapılan PİSA araştırmasının sonuçları Almanya'nın başkenti Berlin'de açıklandı.
Yayınlanma tarihi: 7 Aralık 2010 Salı, 15:50

34 OECD ülkesi ve 31 OECD'ye ortak ülkede 2009 yılında yapılan ve 15 yaşında 500 bin öğrenciyi kapsayan araştırmada, "okuma ve anlama" alanına ağırlık verildi.

OECD ülkeleri arasında "okuma ve anlama" alanında ilk 5 sırada Güney Kore, Finlandiya, Kanada, Yeni Zelanda ve Japonya'daki öğrenciler yeralırken, Türk öğrenciler, Şili ve Meksika'nın önünde 32. sırada yer buldu. Çok sayıda Türk kökenli öğrencinin yaşadığı Almanya ise 16. sırada yeraldı.

Alman ve göçmen öğrenciler

Alman öğrencilerin özellikle "anlama ve anlatma" alanında zayıf olduğu ifade edilen raporda, erkek ile kız öğrencilerin okuma kabiliyetlerinde de farklılıklar görüldüğü belirtildi.
Öğrencilerin okuldaki başarısının, ailelerinin sosyo-ekonomik durumuna ve gittikleri okula bağlı olduğu da ifade edilen raporda, göçmen kökenli öğrencilerin Alman öğrencilere göre daha başarısız olduğu kaydedildi.

Evinde Almanca konuşulan ve konuşulmayan öğrenciler arasındaki başarı farkının ise azaldığına dikkat çekildi.

Öğrencilerin matematik ve doğa bilimlerindeki bilgilerinin de ölçüldüğü araştırmada, Alman öğrencilerin matematik alanındaki başarısının 2003 raporuna göre arttığı, doğa bilimlerinde ise göstergelerin aynı kaldığı belirtildi.

Almanya Eğitim ve Araştırma Bakanlığı'ndan yapılan açıklamada, Almanya'da 15 yaşındaki öğrencilerin dörtte birinin göçmen ailelerden geldiği, bu öğrencilerin oranının 2009 yılında 2000 yılına göre yüzde 4 oranında arttığı ifade edildi.

Açıklamada, göçmen kökenli öğrencilerin okuma ve anlama alanında 10 yıl önceki araştırmaya göre iyileşme gösterdiği, göçmen öğrenciler ile Alman öğrenciler arasındaki farkın biraz azaldığı kaydedildi.

Türk kökenli öğrencilerin "okuma ve anlama" alanındaki becerilerinin az, eski SSCB ülkelerinden gelen öğrencilerin bu konudaki becerilerinin ise büyük oranda geliştiği ifade edilen açıklamada, bu konudaki yeteneklerin artmasına karşın, göçmen kökenli olmaktan kaynaklanan bazı nedenlerden dolayı Alman öğrencilere göre farkın yine de çok büyük olduğu belirtildi.

Almanya'da okuma becerisi zayıf olan öğrencilerin oranının yüzde 22,6'dan yüzde 18,5'e düştüğü, okuma sevgisinin de arttığı bildirildi.

Raporda, Almanya'daki okul donanımının diğer OECD ülkelerine göre olumlu değerlendirildiği, okullardaki disiplin sorununun da az olduğunun belirtildiği, göçmen kökenli öğrencilerin Almanca bilgisini artırmak için tüm okullarda ek Almanca dersleri verildiği kaydedildi.

Almanya Eğitim ve Araştırma Bakanı Annette Schavan, eğitim alanında 2000 yılına göre düzelmeler olduğunu, ancak bunun yeterli olmadığını, özellikle eğitim alanında yetersiz olan çocuklar konusunda daha fazla çaba harcayacaklarını ifade etti.
Yerel yönetimlerin eğitim eşitliği sağlamak için yoğun şekilde çalıştığını belirten Schavan, okuldan diplomasız ayrılan öğrencilerin sayısını da yarı yarıya azaltmak istediklerini kaydetti.

Almanya'dan 2009 yılı PISA araştırmasına 226 okuldan yaklaşık 5 bin öğrencinin katıldığı bildirildi.

Cumhuriyet İMECESİ

En Çok...

okunanlar

yorumlananlar

beğenilenler