Kapat

Son Haberler

A+ A-

Yaftalı reklamı kopya çıktı

Reklam dünyasının harika çocuğu olarak bilinen Fayda Ajans'ın sahibi İlyas Başsoy, beş yıl önce yaptığı reklamın Zaman gazetesinin imzasıyla yayımlandığını açıkladı.
Yayınlanma tarihi: 9 Kasım 2008 Pazar, 13:17

Fethullah Gülene yakınlığıyla bilinen Zaman gazetesinin Yaftalamadan düşününsloganıyla başlattığı reklam kampanyasıkopyaçıktı. Reklam dünyasının harika çocuğu olarak bilinen Fayda Ajansın sahibi İlyas Başsoy, beş yıl önce yaptığı reklamın Zaman gazetesinin imzasıyla yayımlandığını belirterek Zaman Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Ekrem Dumanlıya nazik bir mektup yazdım. Bir özür, bir af dileme metni bekledim. En azından gazetelerinde benim reklamımı gösterip biz buradan esinlendik(!)diyebilirlerdi. Ne dersiniz? Zaman gazetesine bir yafta yapıştırmalı mıyım?diye konuştu. 5 yıl önce Başsoyun reklamını gazetesinde sert bir dille eleştiren Zamanın Yayın Yönetmeni Dumanlının büyük benzerlikler taşıdığı gözle görülen son reklam kampanyasına övgüler düzen bir yazı kaleme alması ise dikkat çekti.

2003’te Marketing Türkiye Konferansları için, Türklere yaftalar yapıştıran AvrupalılaraBize yaftasız bakındiyen kampanyayaptığını anımsatan ünlü Kreatif Direktör Başsoy, beş yıl önceki süreci şöyle anlattı:

Bu kampanya birkaç gazetede 3 stx12 cm ebatlarında ilanlar olarak çıktı. Hatta Milliyetten Mehmet Yılmaz önce bu reklamı eleştiren bir yazı yazmış, ardından benim yanıtımı basarak bana hak verdiğinibelirtmişti. O küçük reklam o kadar ilgi görmüştü ki; dönemin Turizm Bakanı Erkan Mumcu ilgili panelde konuşurken Bu reklamı her kim yapmışsa alnından öpeyimdemişti. Hakkında sanırım 30dan fazla köşe yazısı çıkmıştı. Bir tanesi de Zaman Gazetesi Genel Yayın Müdürü Ekrem Dumanlıya aitti. Dumanlı, Yaftalı reklama tepki göstermek doğrudurdiyordu. Aynen bu sözcüklerle.

İlyas Başsoy, Aradan 5 yıl geçti ve sizin reklamınız Zaman gazetenizin imzasıyla yayımlanmaya başladı. İlk kim söyledi ve tepkiniz ne oldusorumuza ise şu yanıtı verdi:

O sırada yurtdışında olduğum için haberi, farklı çevrelerdeki yakınlarımdan aldım. Sonradan dost olduğumuz Erkan Mumcu bile telefon edip haber verdi. Bunun üzerine Ekrem Dumanlıya nazik bir mektup yazdım. Vaktiyle hakkında yazı yazdığı bir ilanı kendi gazetesinin milyonlarca dolarlık reklam kampanyasında habersizkullanması mümkün değildi. Topu reklam ajansına atamazdı. Onay veren kendisiydi. Bir özür, bir af dileme metni bekledim.


Beş yıl önce beş yıl sonra

Zaman Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Dumanlının, Başsoyun reklamıyla ilgili 15 Aralık 2003 tarihli yazısının bir bölümü şöyle:

Geçen hafta ilginç bir reklam yayımlandı gazetelerde. Gülümseyen dokuz gencin alnında azgelişmiş, terörist, gerici, cahil, fırsatçı, barbar, işkenceci, üçkâğıtçı, vasıfsız yazılmıştı. Türkiyenin imajı üzerine düzenlenen konferans içindi bu duyuru. ... Bu pompalanmış bir Türkiye imajıidi ve bunu Türkiye hakkında olumlu düşünmeyen çevreler körüklüyordu... Çok hırçın, incitici, tahrik edici bir duyuru çünkü. Sosyal barışı tehdit etmesi bir yana, baskıcı rejimlerin bile cüret edemediği küstah bir üslup kullanıyordu ilan.

Dumanlının 5 yıl sonra 3 Kasım 2008de gazetesinin reklam kampanyasıyla ilgili kaleme aldığı yazısının bir bölümü de aynen şöyle:Neydi reklamımızın ana mesajı: Yaftalamadan bir daha düşünün! Harika bir slogan, yerinde bir gönderme, haklı bir vurgu. ... Reklamın yayımlandığı ilk günü Hürriyete göz ucuyla şöyle bir baktım mesela. Manşetlerinde Zamana, Yenişafaka ve Sabaha hükümet yanlısı diyordu. Hangi münasebetle bu sıfat bilmem kaç yüzüncü kere kullanılıyor diye haberi okudum. Meğer hükümet yanlısı ilan edilen bu gazetelerle ilgili Başbakanlık yalanlamayapmış. E hani hükümete yakınlığı ile biliniyordu? ... Olacak ya; aynı günün Hürriyetinde yaşını başını almış, artık saygınlığı elden bırakmaması gereken Yalçın Bayer cemaatçi medyadiyordu. Şimdi ne demek lazım bu tepeden bakan ve yaftalama hakkına sahip olduğunu düşünen mütekebbir yaklaşıma?

Cumhuriyet İMECESİ

En Çok...

okunanlar

yorumlananlar

beğenilenler