Vakit ve Zaman Gazeteleri'ne uyarı

Basın Konseyi Yüksek Kurulu, Genelkurmay Adli Müşaviri Hakim Tuğgeneral Hıfzı Çubuklu'nun şikayeti üzerine ''www.aktifhaber.com'', ''www.samanyoluhaber.com'', ''www.davethaber.com'', ''www.zaman.com.tr'' ve ''www.stargazete.com'' adlı internet siteleri ile Zaman ve Anadolu'da Vakit Gazeteleri'nin ''uyarılmasına'' karar verdi.
Yayınlanma tarihi: 24 Kasım 2008 Pazartesi, 09:50

Basın Konseyi'nden yapılan açıklamada, Tuğgeneral Hıfzı Çubuklu tarafından konseye yapılan başvuruda, ''10 Eylül 2008 tarihi itibariyle www.aktifhaber.com internet sitesi kaynak gösterilmek suretiyle www.samanyoluhaber.com, www.davethaber.com internet sitelerinde, 11 Eylül 2008 tarihinde www.aktifhaber.com ve www.zaman.com.tr internet siteleri ile Vakit Gazetesi'nin aynı tarihli nüshasında ve Zaman Gazetesi'nin 12 Eylül 2008 tarihli nüshası ile yine 12 Eylül 2008 tarihinde Star Gazetesi'nin internet sitesi olan www.stargazete.com'da Yargıçlar ve Savcılar Birliği (YARSAV) Başkanı Ömer Faruk Eminağaoğlu'nun eşi Serpil Eminağaoğlu'nun Genelkurmay Adli Müşavirliği'nde çalıştığı belirtilerek, saat 16.00'da üçlü bir zirve gerçekleştirildiği, görüşmenin 1 saat 15 dakika sürdüğü''nün iddia edildiği belirtildi.

Başvuruda, haberlerde iddia edilenin aksine böyle bir görüşmenin yapılmadığının öne sürüldüğü ifade edilen açıklamada, söz konusu başvuruda şu ifadelere yer verildiği vurgulandı:
''Kaldı ki belirtilen tarih ve saatte böyle bir üçlü zirvenin gerçekleştirilmesi de fiilen imkansız bulunmaktadır. Zira, mahiyetinde görev yapmakta olan Ömer Faruk Eminağaoğlu'nun eşi Serpil Eminağaoğlu, 11 Ağustos–1 Eylül 2008 tarihleri arasında yıllık izinde olup, garnizon dışında bulunmaktaydı. Milli Savunma Bakanlığı'na ait
'Ömer Faruk Eminağaoğlu'nun giriş-çıkış raporu'nda da görüldüğü üzere Eminağaoğlu, hakkındaki haberler nedeniyle 25 Ağustos 2008, 2 Eylül 2008, 9 Eylül 2008, 16 Eylül 2008 ve 19 Eylül 2008 tarihlerinde Asal Daire Başkanlığı'na gelmiştir. Ayrıca, Genelkurmay Başkanlığı Bilgi Sistemleri kayıtlarına göre de Ömer Faruk Eminağaoğlu'nun haberde belirtildiği üzere 25 Ağustos 2008 ve 1 Eylül 2008 tarihlerinde Genelkurmay karargahına giriş-çıkış yapmadığı açıktır.''


'Uyarılmalarına' karar verildi

Açıklamada, başvuruyu değerlendiren Basın Konseyi Yüksek Kurulu'nun şu karara vardığı bildirildi:
''Söz konusu haberde ileri sürülen bütün iddia ve unsurların yalan olduğunu ortaya koyan kanıtlar göndermiş olduğunu dikkate alarak Basın Meslek İlkeleri'nin 'Kişileri ve kuruluşları, eleştiri sınırlarının ötesinde küçük düşüren, aşağılayan veya iftira niteliği taşıyan ifadelere yer verilemez' şeklindeki 4. maddesi ile 'Soruşturulması gazetecilik olanakları içinde bulunan haberler, soruşturulmaksızın veya doğruluğuna emin olmaksızın yayınlanamaz' şeklindeki 6. maddesinin ihlal edildiği gerekçesiyle adı geçen yayınların oy birliği ile 'uyarılmalarına' karar verilmiştir.''

A+ A-

Okumadıklarınız

Bu kategoriye ait, henüz okumadığınız haberler listelenmektedir. Tümünü görüntülemek için tıklayınız.