Haydi vur kendini rakıya

Türk rakısının tanıtımı ve ihracatını arttırmak için Avrupa'da çeşitli kampanyalar düzenleyen Mey İçki, şimdi de krizden bunalan Avrupa ülkelerinin liderlerine, “gerçek bir kurtarma paketi” gönderiyor. Başta Merkel, Berlusconi ve Sarkozy olmak üzere tüm liderler için hazırlatılan "kurtarma paketi"nde bir şişe Yeni Rakı, bir kadeh ve bir ehlikeyf yer alıyor.
Yayınlanma tarihi: 26 Kasım 2008 Çarşamba, 11:41

Türk rakısının tanıtımı ve ihracatını arttırmak için Avrupada çeşitli kampanyalar düzenleyen Mey İçki Üst Yöneticisi (CEO) Galip Yorgancıoğlu, şimdi de krizden bunalan Avrupa ülkelerinin liderlerine, gerçek bir kurtarma paketi göndermeye hazırlanıyor.

Başta Merkel, Berlusconi ve Sarkozy olmak üzere tüm liderler için hazırlatılan kolilerde bir şişe Yeni Rakı, bir kadeh ve bir ehlikeyf yer alıyor. Koliye eşlik eden mektupta ise Sayın Başbakan, sizler için gerçek bir kurtarma paketi hazırladık. Bizler, keyiflenince, kederlenince, coşunca, hüzünlenince; birbirimizle dayanışmanın, benzersiz bir sohbet ortamının, muhabbeti koyulaştırmanın her tür krize iyi geldiğini biliriz. Bunun için de yıllardır rakı içeriz... (Krize karşı) Hazırladığınız milyar dolarlık onca paketin arasına, bu eşsiz öneriyi de katmaya, krizi aşmak için ‘bir büyüğe’ danışmaya ne dersiniz? ifadeleri dikkat çekiyor.

Kriz ortamında Mey İçkinin durumunu değerlendiren Yorgancıoğlu, şunları vurguladı:

* Bu yıl ihracatı yüzde 13 arttırarak, 25 milyon dolara ulaştık. Bunun yüzde 85’i rakı. Yeni Rakı’nın Avrupa anasonlu içkiler pazarındaki payını yüzde 11den yüzde 13’lere çıkarmayı hedefliyoruz.

* Almanyada Yeni Rakının bilinirliği yüzde 58. Her 100 satış noktasından 63ünde satılıyor. Kupa sırasında 4 günde 100 bin şişe sattık.

* Irak ve Suriye’ye ihracatı 2 kat arttırıp 12 konteynere çıkardık. Bu yıl ayrıca Katar, Yemen ve Dubai, Makedonya, Bosna-Hersek, Belarus, Malta ve Gürcistan pazarlarına girdik, Çin’e de 4 konteyner rakı yolladık.

* İçeride ise kriz nedeniyle satışlar ucuz ürünlere ve promosyonlu ürün satılan zincir marketlere kayıyor. Bunların satıştaki payı yüzde 16dan 21-22’lere yükseldi.

A+ A-

Okumadıklarınız

Bu kategoriye ait, henüz okumadığınız haberler listelenmektedir. Tümünü görüntülemek için tıklayınız.